اوقات فراغت فرصت مناسبی در راستای مبانی شعائر دینی و اسلامی است

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: ایام تابستان فرصت بسیار مناسبی برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در راستای مبانی و شعائر دینی و اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز در آئین افتتاحیه اوقات فراغت ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با عنوان «مسجد، کانون نشاط» که در شهرستان مارگون برگزار شد با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت رسالت انبیا و ائمه معصومین علیهم السلام است، اظهار کرد: در آیه 2 سوره جمعه «وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ وَإِن کانوا مِن قَبلُ لَفی ضَلالٍ مُبینٍ، آنچه که رسالت همه ما به پیروی از انبیا و ائمه معصومین علیهم السلام است همین مسئله تعلیم و تربیت است».

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید«فَإِذَا فَرَغۡتَ فَٱنصَبۡ، وَإِلَیٰ رَبِّکَ فَٱرۡغَب، هر وقت از کار مهمی فارغ شدی، به سمت کار مهم دیگری برو و به سوی خدا توجه داشته باش»، یعنی پیامبر کسانی که انسان‌های مومنی هستند باید در کنار تدین خود، فرصت‌ها را مغتنم بشمارند و بعد از فارغ شدن از کار مهمی، به کار مهم دیگری مشغول شوند.

وی خاطرنشان کرد: ایام تابستان فرصت بسیار مناسبی برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در راستای مبانی و شعائر دینی و اسلامی است.

حجت الاسلام خواجه پور ادامه داد: کانون‌ فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیریت فعلی تاکنون در راستای وظایف محوله، رسالت خود را به نحو احسن انجام داده‌اند و خدا را شاکر هستیم که یک مدیر توانا در این راستا توانست رسالت خود را به خوبی انجام دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون بیان کرد: از طرف ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با توجه به استقرار کانون فرهنگی و هنری حجرات، امکانات خوبی به این کانون اهدا شد.

وی از مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد خواست تا در زمینه مدیران کانون‌های مساجد شهرستان پالایش لازم صورت گیرد، زیرا برخی از این افراد پای کار نبوده و متاسفانه از برنامه‌های کانون فرهنگی مساجد اطلاع کافی ندارند.

حجت الاسلام خواجه پور یادآور شد: آنچه مهم به نظر می‌رسد این است که مسئولان کانون‌ها فعالانه پای کار حضور داشته و نسبت به رسالت خود آگاهی کامل داشته باشند.

امام جمعه شهرستان مارگون اظهار کرد: ما در قبال دین اسلام وظیفه داریم و دین اسلام تاکید دارد که وقت خالی خود را به کارهایی که یاد و نام خدا در آن وجود دارد، اختصاص دهید.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون فرهنگی و هنری مساجد و حلقه‌های صالحین سپاه پاسداران همه در یک مسیر درست و تعالی در حال حرکت هستند و هدف همه یکی است.

حجت الاسلام خواجه پور بیان کرد: همه باید با وحدت و انسجام و همچنین به منظور تقویت برنامه‌های دینی، فرهنگی و ملی تلاش کنند و فضایی برای زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) فراهم شود، زیرا افراد و یاران امام زمان (عج) افرادی مثل فعالان فرهنگی مساجد هستند که واجبات را انجام می‌دهند و محرمات را نیز ترک می‌کنند.

امام جمعه شهرستان مارگون خاطرنشان کرد: خوشبختانه ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در راستای وظایف خود تاکنون به خوبی عمل کرده و سیستم‌های صوتی، رایانه، میز تنیس، قفسه، فوتبال دستی و... در اختیار شهرستان قرار داده تا نوجوانان و جوانان عضو مسجد بتوانند برای پر کردن اوقات فراغت خود از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی از ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان که در راستای رشد و تعالی فرهنگ دینی تلاش می‌کنند و همچنین از نمایندگی خبرگزاری شبستان در استان کهگیلویه و بویراحمد که در راستای انجام رسالت اطلاع رسانی برنامه‌های دینی، فرهنگی و مذهبی استان و شهرستان مارگون فعالیت دارد، تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام خواجه پور گفت: مردم شهرستان مارگون در روز عید غدیر خم همه پای کار بودند و با برپایی ایستگاه صلواتی و فعالیت‌های فرهنگی و هنری، در راستای شناساندن فرهنگ غدیر تلاش کردند.

کد خبر 1769866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha