در سال جاری ۵۲ مورد مجوز سقط جنین صادر شده است

مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری ۵۲ مورد مجوز سقط جنین صادر شده که نسبت به مدت زمان سال گذشته خود که ۴۳ مورد بوده ۲۰درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، موسی ادیب فر،مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان غربی،  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، افزود: جهت تجهیز و توسعه مراکز پزشکی قانونی استان، در سالجاری بودجه عمرانی پزشکی قانونی استان بیش از ۲برابر شده و به میزان ۳میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسید.

وی اظهار کرد: در ۲سال اخیر ۱۵۰۰نمونه ژنتیک متهمان و مجرمان سابقه دار استان جمع آوری شده و در بانک زنتیک کشور نگهداری می شود و در سال های اخیر بااتمام نمونه گیری از این افراد از گروه های کاری پر ریسک همچون خبرنگاران، کادر پروازی  نیز نمونه ژنتیک جمع اوری خواهد شد.

مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: ۹۹ نفر طی سال جاری در تصادفات شهری و جاده ای نقاط مختلف استان جان خود را از دست داده اند که ۲۲ درصد آنها را بانوان تشکیل می دهند.

وی ادامه داد:  در۲ماهه سال جاری تعداد ۱۱هزار و ۶۸۰نفر در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه‌ شدند و در سال گذشته میزان معاینات پزشکی قانونی استان ۱۱هزار و ۵۴۹ نفر بود که امسال شاهد افزایش ۱.۱ درصدی هستیم.

ادیب فر با اشاره به اینکه در ۲ماهه سال جاری تعداد ۲۳۶۲نفر به دلیل تصادفات جرحی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند، خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت ۴۷۷۲ نفر بدلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که نسبت به مدت زمان سال گذشته خود ۱.۸ درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص فوتی های ناشی از حوادث کاری نیز اظهار کرد: امسال هفت نفر در حوادث کار جان خود را از دست داده‌اند که همه آنها مرد بوده‌اند.

این مسئول ادامه داد: همچنین در این مدت ۲۰۳ نفر مراجعه کننده جرحی ناشی از حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان داشتیم که ۱۹۹ نفر مرد و ۴ نفر زن بودند که نسبت به مدت زمان سال گذشته خود ۱۲.۵ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی در خصوص آمار مجوز های صادرشده سقط جنین نیز یاد آور شد: در سال جاری ۵۲ مورد مجوز سقط جنین صادر شده که نسبت به مدت زمان سال گذشته خود که ۴۳ مورد بوده ۲۰درصد افزایش دارد.

کد خبر 1769894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha