طرح تأمین آب شرب رفسنجان از خط انتقال‌ خلیج فارس افتتاح شد

طرح تأمین آب شرب شهر رفسنجان از خط انتقال‌ آب خلیج فارس به صنایع با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان با حضور استاندار کرمان و در ارتباط وبیناری با سرپرست ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری؛ افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق استان؛ پنج‌شنبه( ۷ تیر) در ارتباط وبیناری با محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و از محل طرح تأمین آب شرب شهر رفسنجان از خط انتقال خلیج فارس انجام شد.  

طرح تأمین آب شرب رفسنجان از خط انتقال‌ خلیج فارس افتتاح شد

با تلاش و همت دولت سیزدهم برای رفع مشکل تنش آبی، فاز اول طرح آبرسانی به شهرهای شمالی استان کرمان امروز افتتاح شد تا مردم رفسنجان به آبی پایدار دست یابند و شاهد تحقق یکی دیگر از اهداف والای دولت رئیس جمهور شهید، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در راستای خدمت به مردم باشیم.
محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان گفت: ۹ تیر ماه سال گذشته با حضور شهید آیت‌الله رئیسی طرح انتقال آب از سد نساء بم افتتاح شد و بازدیدی نیز از خط انتقال رفسنجان داشتند و با تاکید ایشان کار تقویت شد.

وی با اشاره به افتتاح ۴۰ هزار میلیارد تومان طرح صنعتی، معدنی، بهداشت و درمان، آب و برق در استان کرمان طی هفته‌های اخیر گفت: برای طرح آبرسانی به شهرهای رفسنجان و کرمان ۱۴۵ کیلومتر از خط صنعت لوله‌گذاری و بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

فداکار تصریح کرد: خط انتقال آب از رفسنجان به کرمان نیز اجرایی شده و ۲۸ کیلومتر از لوله‌گذاری آن باقی مانده است. وی بیان کرد: با افتتاح این طرح کمیت و کیفیت آب شرب شهر رفسنجان بهبود می‌یابد.

حسین رضایی، فرماندار رفسنجان نیز عنوان کرد: در دوره‌های مختلف مشکل آب شرب و تنش آبی رفسنجان مطرح بود، اما به نتیجه نرسید.

وی افزود: کمتر از یک سال است که رئیس جمهور شهید بازدیدی از خط انتقال آب خلیج فارس داشت و دستور مستقیم وی منجر به اجرا شدن کامل خط انتقال آب شد.

به گفته‌ی سیدعلیرضا ساداتی‌فرد، مجری طرح آبرسانی به شهرهای شمالی استان، ۳۵ کیلومتر خط لوله در مدت زمان کمتر از یک سال برای تامین آب شرب پایدار شهر رفسنجان اجرا شده است. وی عنوان کرد: آبرسانی به شهر رفسنجان از طرح‌های ضروری برای کاهش تنش آبی در شمال استان است که در ادامه خط انتقال به شهر کرمان عملیاتی می‌شود. ساداتی‌فرد گفت: عملیات اجرایی این خط انتقال بهمن سال ۱۴۰۱ با حضور وزیر نیرو به صورت رسمی آغاز شد و هدیه رئیس جمهور شهید به مردم رفسنجان است.

کد خبر 1769961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha