ملت پای کار انتخابات و انتخاب اصلح محکم بیاستند

عباس‌زاده با اشاره به خدمات دولت سیزدهم که برآمده از اراده ملت بود، گفت: اگر ملت پای کار خود و کشور در انتخاب اصلح محکم بیاستند نتایج و ثمرات خوبی می‌تواند به بار بیاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز پنجشنبه(۷ تیر) در برنامه سرزمین خاوران با گرامیداشت اربعین شهدای خدمت اظهار کرد: اکنون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم و ان‌شاءالله مردم حماسه باشکوه خودشان در تشییع باشکوه شهدای خدمت را در مشارکت بالا در انتخابات هشتم تیرماه تکمیل خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه برای هر کاری دوست داریم الگو و نمونه‌ای داشته باشیم، افزود: امروز اگر بخواهیم بگوییم انتخابات چقدر مهم است و انتخاب اصلح چقدر می‌تواند موثر باشد باید به دولت شهید آیت الله رئیسی رجوع کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز می‌توانیم از دولت مردمی سیزدهم به عنوان دولت تراز انقلاب اسلامی یاد کنیم، تصریح کرد: دولت ایرن قوی نصاب جدیدی در رویکرد دولت‌ها از خودش به جای گذاشت که مردم با چشم خود می‌بینند و لمس می‌کنند.

عباس‌زاده ادامه داد: این حد از دلدادگی مردم و توجه آنان و درد آمیخته با غم فراق که در شهادت شهدای خدمت ایجاد شد، نشان از این دارد که خدمت صادقانه به مردم و اراده ملت در انتخاب گزینه اصلح در انتخابات گذشته و همچنین وفاداری منتخب مردم در خدمت صادقانه به آنان چه  صحنه‌ای را می‌تواند خلق کند.

وی با بیان بخشی از خدمات دولت برآمده از اراده ملت، گفت: اگر ملت پای کار خودش و کشور در انتخاب اصلح محکم بیاستند نتایج و ثمرات خوبی می‌تواند به بار بیاید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به خدمات سه ساله دولت سیزدهم در مقیاس استانی، ملی و منطقه‌ای و بین‌المللی، افزود: توسعه شرق کشور به دلیل بی‌توجهی‌هایی که سال‌های قبل در این بخش از سرزمین کشورمان اتفاق افتاده بود، مورد توجه دولت سیزدهم بود تا مقدمه‌ای برای رشد اقتصادی و رشد فرهنگی باشد.

عباس‌زاده، رویکرد اساسی دولت سیزدهم را عدالت‌محوری و محرومیت‌زدایی دانست و گفت: اقتضای این راهبرد اساسی دولت این بود که باید به منطقه شرق کشور توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم به ویژه رئیس جمهور شهید به پروژه راه‌آهن زاهدان، بیرجند، مشهد که تکمیل کریدور جنوب به شمال راه‌آهن کشور است و از چابهار تا سرخس باید تکمیل شود، ادامه داد: این پروژه ملی جزو مطالبات چنند دهه گذشته مردم شرق کشور بود که در مطالعات زیرساخت ملی دیده و تأکید شده شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن شرق کشور یکی از مواردی بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار شهریورماه سال ۱۴۰۲ با مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی مطرح فرمودند که دولت‌های گذشته به این مطالبه مردمی توجه نکردند، افزود: مسئله این پروژه بزرگ به همت دولت مردمی مطرح شد و همه کارهای مروبط به اجرای آن از بازنگری کریدور، اصلاح طرح و اتمام مطالعاتش در همین مدت سه ساله اخیر انجام شد.

عباس‌زاده یادآور شد: طول مسیر ریلی زاهدان - بیرجند - مشهد ۹۱۷ کیلومتر است که از این مقدار ۴۳۲ کیلومتر آن در جغرافیای استان خراسان جنوبی قرار دارد.

به گفته وی، مشکل تأمین منابع ملی پروژه ریلی با اهتمام ویژه رئیس جمهور شهید و با اجازه‌ای که از رهبری در جلسه سران قوا گرفته شد، با روش تهاتر نفتی حل شد.

معاون استاندار تأکید کرد: اجرای این طرح ریلی در ۱۴ قطعه در خراسان جنوبی اکنون به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های زیرساختی کشور فعال و در حال اجرا است.

عباس‌زاده با اشاره به سه مرحله‌ زیرسازی، روسازی و ریل‌گذاری و خرید قطار و راه‌اندازی راه‌آهن، افزود: اکنون همه قراردادهای مربوط به بخش زیرسازی پروژه منعقد شده و ۱۸ هزار میلیارد تومان قرارداد اولیه است که ممکن می‌باشد بر اساس قیمت‌های بروز شده که در طول دو سال باید این پروژه اجرا شود به ۲۵ هزار میلیارد تومان هم برسد.

وی به ابر پروژه انتقال آب دریای عمان اشاره کرد و ادامه داد: پایه توسعه و عمران شرق کشور بر راه، رآه‌آهن و تأمین آب است که مهمترین مسئله خراسان جنوبی برای رونق در همه بخش‌ها تأمین آب است لذا پروژه انتقال آب دریای عمان در دولت سیزدهم مطرح  و آغاز شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۶۵۰ کیلومتر خط انتقال شبکه اصلی و شبکه‌های انشعابی فرعی برای خط انتقال آب دریای عمان در داخل خراسان جنوبی دارد، گفت: در افق این طرح سالانه ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب سهم این استان است.

عباس‌زاده یادآور شد: مصرف آب شرب استان سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب است اما از محل فاز اول پروژه انتقال آب دریای عمان، ۶۰ میلیون متر مکعب آب خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه برآورد اولیه برای اجرای پروژه انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی را ۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ما امیدوار بودیم تا پایان دولت سیزدهم آب دریای عمان به خراسان جنوبی برسد و اکنون این پروژه به سرعت در حال انجام است و مسیرسازی‌ها در حال اتمام است و به زودی عملیات لوله‌گذاری آغاز خواهد شد.

معاون استاندار عنوان کرد: این یکی از بزرگترین پروژه‌هایی است که برای توسعه و عمران شرق کشور دولت سیزدهم در دستور کار خود قرار داد.

عباس‌زاده با بیان اینکه تصور تحقق این پروژه برای مردم خراسان جنوبی نبود و راه‌آهن هم برای آنان آرزو بود اما اکنون این دو پروژه به همت دولت سیزدهم در حال اجرا و فعال است، عنوان کرد: یکی دیگر از پروژه‌ها هم خط انتقال لوله فرآورده‌های نفتی به خراسان جنوبی موسوم به خط لوله تابش است.

وی ادامه داد: این خط به طول بیش از ۹۷۰ کیلومتر است که از رفسنجان به بیرجند، تربت حیدریه و مشهد در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از ابر پروژه‌های مهم بخش انرژی کشور و در دولت طرح مطالعه و اجرای آن به تصویب رسید، مطالعه و اجرای خط هفتم انتقال گاز از عسلویه به مشهد و بیرجند است، تصریح کرد: این از بزرگترین کارهای زیرساختی در حوزه انرژی در سطح کشور است.

عباس‌زاده با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در استان خراسان جنوبی، یادآور شد: در طول این سه سال جشن پایان گازرسانی در استان گرفته شد و به بیش از ۶۰۰ روستا و همه صنایع و شهرک‌ها و نواحی صنعتی گازرسانی انجام و بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در شرکت گاز استان در این سه سال سرمایه‌گذاری شد.

به گفته وی؛ خط انتقال گاز از جنوب استان نداشتیم که سال گذشته این پروژه با اتصال ۱۷۸ کیلومتر از دشتک زابل به شهرستان نهبندان آغاز شد و تا اواخر تیرماه این پروژه مهم و استراتژیک خراسان جنوبی به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون استاندار بیان کرد: این به عنوان یک رکورد در شرکت ملی گاز ایران به ثبت رسید و این هدیه دولت سیزدهم به مردم استان خراسان جنوبی است.

عباس‌زاده با تأکید بر اینکه ما از طرف خداوند امر شده‌ایم که امانت را به اهلش بسپاریم، گفت: مسئولیت در حکومت اسلامی امانت است که مردم وظیفه دارند این مسئولیت را به اهلش بسپارند و مقام معظم رهبری هم در روز عید غدیر فرمودند به کسانی که به مبانی انقلاب اسلامی اعتقاد دارند و کارآمد باشند، رأی دهید تا مسیر شهدای خدمت ادامه یابد.

کد خبر 1769982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha