مراکز گردشگری مذهبی توسعه می‌یابد

استاندار قزوین گفت: ساماندهی و گسترش زیارتگاه‌های امامزاده حسین، چهارانبیا و امامزاده صالح (ع) به عنوان قلب گردشگری مذهبی و فرهنگی قزوین توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمد مهدی اعلایی گفت: مجموعه دولتخانه صفوی و بقعه چهار انبیا در کنار امامزاده حسین (ع) به عنوان قلب گردشگری مذهبی استان محسوب می شوند که شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی در سفر اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ توجه ویژه ای برای توسعه این فضا داشتند.

او با بیان اینکه آزادسازی‌هایی در فضاهای اطراف دولتخانه صفوی صورت گرفته است، تصریح کرد: جایگزینی دبیرستان پاسداران با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و انتقال مجموعه ورزشی تختی از جمله اقداماتی است که به منظور فراهم سازی زیرساخت گردشگری انجام شد.

این مسوول همچنین در خصوص مرمت تنها گراندهتل تاریخی به جا مانده در سطح کشور گفت: با گذشت چندسال وقفه مرمت گراندهتل قزوین در سفر ریاست جمهوری مورد اهتمام ویژه قرار گرفت که مجددا با جذب سرمایه‌گذار خصوصی این مرمت آغاز خواهد شد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در قزوین تمام تلاش خود را به کار گرفت تا در گسترش ظرفیت گردشگری این استان گام‌های موثری برداشته شود که امیدواریم دولت‌های بعدی نیز همین روند را ادامه دهند.

کد خبر 1770663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha