آگاهی بخشی و بصیرت افزایی از ارکان فعالیت کانون‌های مساجد است

مهم‌ترین رویکرد فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، احیای کارکردهای مسجد محور و تربیت انقلابی نسل جوان و نوجوان است.

خبرگزاری شبستان_ خرم‌آباد؛ مساجد از صدر اسلام تاکنون پایگاه مسائل اعتقادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مردم بوده‌اند و با راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری، در واقع در مساجد بستری برای رشد و تعالی جوانان و افراد جامعه فراهم شده‌است.

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد حلقه واسطه  اقشار مختلف مردم بویژه جوانان و نوجوانان با مساجد هستند و در راستای شناسنایی، کشف و پرورش استعداد های نسل جوان و نوجوانان و بصیرت افزایی و آگاهی بخشی تلاش می کنند.

در دنیای کنونی دنیای کفر با تمامی تکنولوژی‌ها و امکانات خود در یک طرف و دنیای اسلام نیز در طرف دیگر ایستاده است ودشمنان با به راه انداختن صدها شبکه ماهواره‌ای قصد خاموش کردن نور ایمان را در دل‌های مردم مسلمان جهان بویژه مردم مسلمان ایران اسلامی را دارند.

با توجه به هجمه‌های دشمنان، نقش فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد در جذب جوانان و نوجوانان برای شرکت در این فعالیت‌ها، مانند نقش نجات غریقی است که گرفتار شدگان در یک دریا را نجات خواهد داد.

جذب اقشار مختلف مردم بویژه جوانان ونوجوانان به مساجد، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی از اهداف مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد است در این راستا با مدیرکانون فرهنگی هنری سربازان ولایت به دلیل تربیت محوری به گفت و گو پرداخیتم.

آگاهی بخشی و بصیرت افزایی از ارکان فعالیت کانون‌های مساجد است

هادی باجولوند، مدیرکانون فرهنگی هنری سربازان ولایت، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم‌آباد، اظهار داشت: فعالیت تربیتی از مهم ترین برنامه های کانون فرهنگی هنری سربازان ولایت است.

وی که موفق شده است جمعیت قابل توجهی از کودکان و نوجوانان را جذب مسجد و برنامه های کانون نماید، افزود: به حمد الله تاکنون در اجرای برنامه های تربیتی مسجد محور با موفقیت مواجه بوده ایم.

رفتار صحیح مبلغ در برخورد با کودکان و نوجوانان مهم ترین رکن فعالت تربیتی است

باجولوند ادامه داد: در فعالیت تربیتی به علت زمانبر بودنش باید طبعا برنامه ها رو پله ای و سعودی چید و همچنین باید توجه داشت که برنامه های کانون باید متناسب سن کودکان و نوجوانان  و احتیاج آنان برنامه ریزی شود، تا مثمرالثمر باشد.

وی تصریح کرد: رکن مهم در برنامه های تربیت محور مساجد، رفتار مناسب مبلغ و مربی آموزش با کودکان، نوجوانان و جوانان و حتی خانواده های آنان است.

مدیرکانون فرهنگی هنری سربازان ولایت ادامه داد: توجه به ابزار های جذب از جمله استخر، برنامه های اردویی تفریحی و زیارتی، بازی، مسابقات و اهدای جوایز از دیگر ارکان مهم در برنامه های تربیتی است.

باجولوند با اشاره به توطئه های دشمنان، خاطرنشان کرد: تقویت برنامه های تربیتی در حوزه کودکان و نوجوانان در مساجد و همراهی خانواده ها مهم ترین راه برای مقابله با توطئه های دشمنان است.

آگاهی بخشی و بصیرت افزایی از ارکان فعالیت کانون‌های مساجد است

وی با بیان اینکه توانمند سازی و آگاهی بخشی رویکرد کانون فرهنگی هنری مسجد در حوزه کودکان و نوجوانان است، ابراز کرد: آگاهی بخشی و بصیرت افزایی و توجه به ذائقه نوجوانان در اجرای برنامه های مسجد محور مهم ترین راه مقابله با توطئه های دشمنان است.

مدیرکانون فرهنگی هنری سربازان ولایت ادامه داد: عمده فعالیت های کانون فرهنگی هنری مسجد در راستای جذب اقشار مختلف بویژه نسل جوان و نوجوان به مساجد و تقویت فعالیت های فرهنگی وهنری مسجد محور است.

وی بیان کرد: هم اکنون حدود ۱۰۰ کودک و نوجوان دختر و پسر در فعالیت های تابستانه کانون فرهنگی هنری سربازان ولایت شهرستان دورود مشارکت دارند.

باجولوند خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی هنری سربازان ولایت شهرستان دورود تاکنون توفیقات خوبی در جذب جوانان و کادرسازی و تربیت نیرو، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی و مقابله با توطئه های دشمنان داشته است.

آگاهی بخشی و بصیرت افزایی از ارکان فعالیت کانون‌های مساجد است

بصیرت افزایی و آگاهی بخشی از مهم ترین فعالیت های کانون های مساجد است

وی افزود: بخش مهمی از فعالیت های کانون فرهنگی هنری مسجد درراستای زمینه سازی ظهور، تقویت فرهنگ ولایت پذیری، آگاهی بخشی در موضوعات مختلف دینی، توحیدی، نبوت و قیامت و بصیرت افزایی نسبت به توطئه های دشمنان است.

باجولوند ادامه داد: در راستای بصیرت افزایی و آگاهی بخشی، دوره های آموزشی و جلسات سخنرانی با محوریت مسجدو بادعوت از سخنرانان اثرگذار برگزار می شود.

وی بیان کرد: اجرای جلسات و نشست های بصیرتی در استحکام بخشی عقاید و تفکرات مردمی بسیار لازم است و در این کانون فرهنگی هنری مسجد به صورت مستمر پی گیری می شود.

مدیرکانون فرهنگی هنری سربازان ولایت افزود: تقویت روحیه نشاط اجتماعی،  تبلیغ چهره به چهره با مردم در راستای ترویج ارزش ها و تبیین منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش در راستای گره گشایی از مشکلات مردم در کانون فرهنگی هنری مسجد پی گیری می شود.

آگاهی بخشی و بصیرت افزایی از ارکان فعالیت کانون‌های مساجد است

ترویج فرهنگ قرآنی از ارکان مهم فعالیت کانون است

مدیرکانون فرهنگی هنری سربازان ولایت با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآنی از دیگر ارکان مهم فعالیت کانون است، بیان کرد: به صورت مستمر کلاس های آموزش قران،   قرائت، روخوانی روان خوانی ترتیل صوت و حفظ  اذان مکبری دعا خوانی مداحی و...در کانون فرهنگی هنری سربازان ولایت برگزار می شود.

وی همچنین از برنامه ریزی های انجام شده در راستای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و ارائه برنامه های متناسب با نیاز و ذائقه نسل جوان و نوجوان می تواند نقش مهمی در جذب حداکثری به مساجد داشته باشد.

باجولوند ادامه داد: مساجد به عنوان محل اجتماع عظیم مؤمنین و مسلمانان و بخصوص کودکان و جوانان، بهترین فضای عمومی و اجتماعی برای نهادینه کردن و گسترش فرهنگ‌های برتر و فرهنگ دینی و قرآنی هستند.

مردمی بودن مهم ترین ویژگی کانون های مساجد است

آگاهی بخشی و بصیرت افزایی از ارکان فعالیت کانون‌های مساجد است

وی با اشاره به اینکه کارهای انجام شده در کانون‌های مساجد به‌ صورت مردمی اداره می‌شود و این مردمی بودن مهمترین ویژگی کانون مساجد است، خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی وهنری مساجد به عنوان رکنی از ارکان مسجد، نقشی مهم و تاثیر گذار در اعتلای فرهنگی جامعه دارند.

باجولوند ادامه داد: با استعانت از کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش تولید و اشتغال هم با محوریت مسجد فعالیت های خوبی انجام شده است.

وی بیان کرد: نتیجه این برنامه های آموزشی و مشارکت دستگاه های اجرایی، راه اندازی صندوق قرض الحسنه و ارائه تسهیلات کم بهره با سود ۴ درصد به افراد متقاضی مشاغل خانگی بوده است.

باجولوند بیان کرد: در راستای ایجاد بازار فروش برای این افراد و حمایت از اشتغال آنان هم با همکاری خیرین و فعالان مسجد برنامه های مناسب در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های توانمند سازی با مقدمه علم افزایی در ساختار توکل توسل و کار و تلاش اجرایی می شود.

مدیرکانون فرهنگی هنری سربازان ولایت اظهار کرد: روشنگری و جهاد تبیین، توانمند سازی آگاهی در مباحث انقلاب، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تبیین آرمان های انقلاب، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، برگزاری مراسم مولودی  و شهادت هاو تلاش در راستای جذب مشارکت در انتخابات ها، برنامه های آموزشی و ورزش های رزمی و... از دیگر فعالیت های کانون فرهنگی هنری مسجد است.

تاکید می شود، هم افزایی دستگاه های فرهنگی در برنامه های مسجد و  کانون های فرهنگی هنری مساجد برای تقوبت برنامه های فرهنگی مردم محور باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 1770775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha