فراخوان چهارمین جشنواره نمایشنامه‌نویسی «گلدسته‌ها» منتشر شد

فراخوان چهارمین جشنواره نمایشنامه‌نویسی «گلدسته‌ها» به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از حوزه هنری، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی در راستای پویا نگه‌داشتن جریان مردمی تئاتر بچه‌های مسجد و ارتقاء کیفی نمایشنامه‌های ویژه‌ اجرا در مساجد از تمامی نویسندگان علاقمند دعوت می‌کند آثار خود را  تا ۱۲ مردادماه به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

نقش مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، محله و جامعه و همچنین تربیت نامداران و نام‌آوران عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، جهاد تبیین در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سرفصل‌های هفتگانه توصیه شده از سوی مقام معظم رهبری (علم و پژوهش؛ معنویت و اخلاق؛ اقتصاد؛ عدالت و مبارزه با فساد؛ استقلال و آزادی؛ عزت ملی؛ روابط خارجی و مرزبندی با دشمن؛ سبک زندگی اسلامی-ایرانی)، اقتباس از قصص قرآنی؛ داستان‌های پیامبران و ائمه اطهار؛ کتاب‌های داستان، رمان، خاطرات و تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مناسبت‌های‌مذهبی؛ ملی و انقلابی و نقش مسجد محله و خانواده در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت از محورهای جشنواره نمایشنامه‌نویسی «گلدسته‌ها» به شمار می‌رود. در بخش ویژه نمایشنامه هایی که با محوریت سیره علمی و منش اخلاقی امام رضا علیه السلام به نگارش در آمده باشند، در اولویت خواهند بود .

بر اساس گاه‌شمار این رویداد، نتایج طرح‌های پذیرفته شده و شروع نگارش متون نمایشی از ۲۷ مردادماه خواهد بود و با تحویل متون نهایی در ۱ آبان‌ماه، جشنواره نمایشنامه‌نویسی «گلدسته‌ها» ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

پس از اعلام طرح‌های برگزیده، نویسنده‌ طرح‌های تأیید شده شروع به نگارش متون نمایشی خواهند کرد. نمایشنامه‌ها پس از آماده شدن توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. به آثار تأیید شده نهایی مبلغ ۴۰میلیون ریال تعلق خواهد گرفت و جهت چاپ به انتشارات سوره مهر معرفی خواهند شد. همچنین به نمایشنامه هایی با موضوع امام رضا علیه السلام مبلغ ۴۵ میلیون تعلق خواهد گرفت .

شرکت‌کنندگان برای پاسخ به سوالات خود می‌توانند با تلفن‌های دبیرخانه به شماره ۹۱۰۸۸۵۷۲-۹۱۰۸۸۸۴۱۸-۰۲۱ تماس حاصل کنند.

کد خبر 1770913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha