برنامه راهبردی شهرداری کربلا برای ماه محرم

شهرداری کربلای معلی امروز از برنامه خدماتی تدوین شده به مناسبت ماه محرم و مراسم عاشورا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری عراق، حسن الشریفی، شهردار کربلای معلی امروز(یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳) گفت: شهرداری برنامه ای را به مناسبت ماه محرم الحرام و عاشورای حسینی آماده کرده است. این برنامه شامل بسیج نیروها،تلاش‌های خدمتی و هنری در این مدت است.

وی افزود: این برنامه از شب اول ماه محرم که در آن پرچم‌های گنبد حرم‌های امام حسین(ع) و برادرش ابی‌الفضل العباس (ع) تعویض می شود، باهدف ارائه خدمات به زائران این دو آستان آغاز می‌شود.

الشریفی افزود: شهرداری با ناوگان خودروهای خود که بیش از ۴۹۶ خودرو است؛ برای خدمت رسانی به زائران مشارکت خواهد کرد.علاوه براین، کارخانه کیسه های زباله که نزدیک به ۱۰ تن کیسه تولید می کند، تجهیزات و ابزار لازم را برای تسهیل کار نظافت به ویژه در دمای بالا فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: راهبرد جدیدی از سوی شهرداری دنبال می‌شود، شامل تقسیم شیفت کاری به سه شیفت با تمرکز بر شیفت شبانه با افزایش تعداد کارگران در آن زمان به دلیل خروج بیشتر موکب‌های حسینی در شب به مناسبت عزداری است.

وی تاکید کرد: باتوجه به افزایش دمای بالای هوا، شهرداری تجهیزاتی را برای محافظت از کارگران نظافتی از گرمای آفتاب فراهم می کند.

شریفی گفت: برنامهخدمات رسانی پس از مراسم دهم محرم الحرام تا سیزدهم مصادف با سالگرد مراسم تدفین اجساد و عزاداری بنی اسد ادامه خواهد داشت، این برنامه با توجه به تراکم تعداد بازدیدکنندگان به روز رسانی می شود.

کد خبر 1771759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha