مجالس عزای حسینی فرصتی برای یادگیری مکتب امام حسین (ع)

حجت الاسلام واضحی آشتیانی گفت: ما در مجالس عزای حسینی نباید تنها گریه کن باشیم بلکه باید مکتب امام حسین (ع) را یاد بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب (۱۷ تیرماه) مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) در حسینیه شهدای شهر جیرفت برگزار شد.
حجت الاسلام واضحی آشتیانی در این مراسم، ضمن تسلیت ماه محرم، گفت: ما در مجالس عزای حسینی نباید تنها گریه کن باشیم بلکه باید مکتب امام حسین (ع) را یاد بگیریم.
سخنران مراسم عزاداری در حسینیه شهدای جیرفت بیان کرد: هدف خداوند از خلقت انسان، رساندن او به اوج کمال است یعنی انسان در محضر خدا قرار بگیرد.
وی افزود: ما به دنیا آمده ایم تا به کمال برسیم یعنی به خدا برسیم و همان طور که پیش از این پیامبر اکرم (ص) به اوج کمال رسید و انگار روبروی خدا نشست.
حجت الاسلام واضحی آشتیانی اظهار کرد: قرآن کریم می فرماید؛ پیغمبر اکرم (ص) آنقدر به خدا نزدیک و نزدیک تر شد تا جایی که انگار روبروی خدا نشسته است و این اوج کمال است.
این سخنران مراسم عزاداری در حسینیه شهدای جیرفت اضافه کرد: مگر خدا جسم است که قرآن می گوید؛ پیغمبر اکرم (صظ) مقابل خدا نشست؟ منظور این است با چشم دل باید خدا را حس و باور کرد.
وی عنوان کرد: بعضی در مسیر بندگی به حداقل کمال می رسند اینها به بهشت می روند اما بعضی حتی به حداقل کمال هم نمی رسند اینها اهل دوزخ هستند.
حجت الاسلام واضحی آشتیانی بیام کرد: پروردگار عالم برای رسیدن انسان به اوج کمال و حرکت دو ابزار علم و عقل قرار داده است.
این سخنران مراسم عزاداری در حسینیه شهدای جیرفت ادامه داد: علم به معنای افزایش آگاهی و اطلاعات و همچنین داشتن دانش راجع به عالم است.
وی با اشاره به اینکه ابزار دوم عقل است، ابراز کرد: عقل مهمتر از علم است زیرا نیرویی می باشد که کمک می کند حق را از باطل تشخیص دهیم.
حجت الاسلام واضحی آشتیانی با بیان اینکه اولین، مهمترین‌ و گرانبها ترین نعمت خداوند عقل است، خاطرنشان کرد: عقل یعنی‌ داشتن قدرت تشخیص و بینش بنابراین هر جا که عقل باشد هم دین و حیا هم هست و آدم عاقل متدین است و هیچگاه بی دین و بی حیا نمی شود.
این سخنران مراسم عزاداری در حسینیه شهدای جیرفت تاکید کرد: هر کس از دین روی برگرداند عقل ندارد و خیال می کند عقل دارد، ذاتا انسان حیا و نجابت را دوست دارد بنابراین آدم عاقل بی حیا نمی شود.
وی ابراز کرد: مردم کوفه اهل نماز بودند روزه می گرفتند زنان شان حجاب داشتند خمس و زکات می دادند مکه و مدینه می رفتند اهل کار خیر بودند اما عقل نداشتند و مقابل امام حسین (ع) ایستادند.
حجت الاسلام واضحی آشتیانی اظهار کرد: مردم کوفه علم داشتند یعنی می دانستند که امام حسین (ع) از فرزندان پیغمبر اکرم (ص) است و آن حضرت را خوب می شناختند اما چون عقل نداشتند آن حضرت را به شهادت رساندند.
این سخنران مراسم عزاداری در حسینیه شهدای جیرفت با بیان اینکه یاران امام حسین (ع) در کربلا ۲۱ نفر بودند، یادآور شد: یاران آن حضرت دو گروه بودند یکی از بنی هاشم که فرزندان دو برادر یعنی فرزندان امیرالمومنین جعفر ابن ابی طالب و عقیل بن ابی طالب بودند و مابقی نیز از اصحاب آن حضرت بودند.

کد خبر 1771795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha