غرق در جهالت از غرق شدن در آب سخت‌تر است

معاون پژوهشی حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد غرق در جهالت را از غرق شدن در آب سخت‌تر دانست و گفت: گویا در زمان امام حسین (ع) مردم غرق در جهالت بودند که امام (ع) آمد تا آنها را از این جهالت نجات دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «اسماعیل بهشت» شب گذشته در مراسم دهه اول ماه محرم که در حوزه علی بن موسی الرضا (ع) شهر یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید «امام حسین با بخشیدن خون خود در راه پروردگار باعث شد تا بندگان را از جهالت نجات دهد».

معاون پژوهشی حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد غرق در جهالت را از غرق شدن در آب سخت‌تر دانست و گفت: گویا در زمان امام حسین (ع) مردم غرق در جهالت بودند که امام (ع) آمد تا آنها را از این جهالت نجات دهد.

وی یادآور شد: امروز نیز همین خطر جامعه بشری را تهدید می‌کند و علی رغم این همه تکنولوژی و فناوری، ولی جهالت در همه جهات خود را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام بهشت افزود: در بسیاری از زمان‌ها مردم به دلیل جهالت، ضربه‌های سنگینی را متحمل می‌شوند.

معاون پژوهشی حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه وقتی جهالت حاکم شود دشمن به راحتی می‌تواند اهداف خود را به پیش ببرد، ادامه داد: رسانه ابزاری برای همه بوده که می‌توان از این ظرفیت در همه زمینه‌ها استفاده لازم را داشته باشیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه با ابزار رسانه می‌توان به راحتی جای ظالم و مظلوم را عوض کرد، بیان کرد: جمله‌ای از مقام معظم رهبری نقل می‌شود «اگر رهبر نبودم، مدیریت فضای مجازی را بر عهده می‌گرفتم» و این نشان از اهمیت فضای مجازی در جامعه امروزی بشر دارد.

حجت الاسلام بهشت خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با توجه به مطالعات دقیقی که در زمینه فضای مجازی داشتند، سال ۱۳۹۱ بر تشکیل شورای عالی فضای مجازی تاکید و دستور لازم را در این زمینه صادر کردند.

این پژوهشگر برتر حوزه‌ علمیه ضمن اشاره به اینکه شورای عالی فضای مجازی تاثیرگذاری بسیاری در کشور دارد، افزود: در کشوری مثل آمریکا مرکز امنیت ملی آنها که در حوزه فضای مجازی فعالیت دارد، زیر نظر وزارت دفاع بوده و این نشان دهنده اهمیت فضای مجازی است.

وی تصریح کرد: اعتقاد دارم در بسیاری از عرصه‌ها از آمریکا شکست نمی‌خوریم بلکه از فضای مجازی به راحتی شکست می‌خوریم.

حجت الاسلام بهشت اظهار کرد: هم اکنون شبکه‌های داخلی طراحی شده و می‌طلبد که اینترنت داخلی نیز در کشور راه اندازی شود.

معاون پژوهش حوزه‌ علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم مدیریت فضای مجازی را به دست آوریم، افزود: همان طور که در عرصه نظامی مدیریت فناوری‌ در این عرصه را به دست آوردیم، باید مدیریت فضای مجازی نیز در دست فرزندان همین کشور باشد.

وی یادآور شد: هم اکنون مدیریت فضای مجازی در دست آمریکا بوده که ارزآوری زیادی برای این کشور دارد ولی ما به عنوان مصرف کننده فقط ارزبری را داریم.

حجت الاسلام بهشت خاطرنشان کرد: نه تنها نمی‌توانیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی را گسترش دهیم بلکه هم اکنون تاثیر پذیر از دنیا نیز هستیم.

این پژوهشگر برتر حوزه علمیه ادامه داد: هم اکنون در زمینه مصرف گرایی از جمله مواد آرایشی و بهداشتی، مصرف آب، برق، گاز، تلفن همراه و بسیاری از موارد دیگر پیشتاز هستیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید شناخت لازم را از فضای مجازی داشته و بتوانیم مسائل را به درستی تجزیه و تحلیل کنیم، گفت: در بسیاری از کشورها فضای مجازی مدیریت می‌شود ولی در کشور ما عده‌ای مخالف این موضوع هستند.

کد خبر 1771849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha