تدارک زائران غیرایرانیِ حرم رضوی برای «یوم العباس»

برای نخستین‌بار، ویژه‌برنامه یوم العباس(ع) به همت مدیریت زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، این برنامه معنوی که امروز شنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳، بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن غدیر حرم مطهر رضوی تدارک‌ دیده‌ شده است، شامل اجرای سرود به چهار زبان توسط نوجوانان، اطعام زائران به آب توسط کودکان و برنامه‌های ویژه برای زائران عرب‌زبان خواهد بود.
در ابتدای این برنامه، سرود یوم العباس توسط نوجوانان در چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو اجرا می‌شود و پس از آن، کودکان در ۱۰ فرش پهن شده در صحن غدیر با مشک‌های آب مستقر می‌شوند و تا پایان برنامه به زائران امام رضا (ع) آب می‌دهند.
 همچنین ۱۰ دختر نوجوان در ۱۰ فرش صحن غدیر به زائران عرب‌زبان خانم با مشک آب می‌دهند و در این میان، مداحان اهل‌بیت (ع) به نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی در رثای حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) می‌پردازند.
هدف از برگزاری این برنامه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت مقام والای حضرت ابوالفضل‌العباس (ع)، علم‌دار رشید کربلا است.
علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه معنوی می‌توانند امروز شنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳، بعد از نماز مغرب و عشاء به صحن غدیر حرم مطهر رضوی مشرف شوند.

کد خبر 1772642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha