بچه‌ها در این هیأت شعور حسینی را یاد می‌گیرند

«رحیل»، هیاتی که نه تنها عزاداری و شور بلکه تمرین شعور حسینی را هم سرلوحه برنامه های خود دارد. 

خبرگزاری شبستان مشهد | شب‌های محرم در دهه اول این ماه، در ابتدای خیابان ناصری در منطقه خواجه ربیع مشهد، هیاتی برپاست که به همت یک تشکل مردمی و از بچه‌های مسجدی مشهد به اسم جنبش فرهنگی «رحیل» راه اندازی شده است؛ هیاتی که نه تنها عزاداری و شور؛ بلکه تمرین شعور حسینی را هم سرلوحه برنامه های خود دارد.

 هیئتی برای ترویج شعور حسینی؛ از حسینیه کودک تا اعزام نوجوان‌های زیارت اولی‌ به اربعین
 اعزام نوجوان‌های زیارت اولی‌ به اربعین

جنبش فرهنگی «رحیل» چندسالی است علاوه بر اینکه برگزارکننده برنامه‌های دهه اول محرم در چهارراه شهیدناصری هستند، هر سال نه فقط خودشان را  از دهه اول، برای سفر زیارتی اربعین آماده می‌کنند بلکه زمینه اعزام نوجوانان کم ‌بضاعت به کربلا را هم فراهم می‌کنند.

به گفته الیاس کاتبی، یکی از مسئولین این گروه، امسال و تا این لحظه، امکان اعزام پنج‌نوجوان که تاکنون امکان حضور در بزرگترین گردهمایی شیعیان جهان در عراق را نداشته اند، حالا به همت خیرین محله برای زیارت اربعین فراهم شده است.

تجربه چند ساله اعضای جنبش می‌گوید هرچه به اربعین حسینی نزدیک‌تر شویم، با افزایش مشارکت خیران بر این تعداد افزوده می‌شود.

آن‌ها پارسال نیز بیش‌از سی‌نوجوان زیارت اولی محله را با خود به زیارت اربعین بردند.

آماده کردن نسل آینده برای ظهور 

واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) هم برنامه های مختلفی را برای کودکان و خانواده‌ها در ایام عزاداری دهه اول محرم اجرا می‌کند، از جمله راه اندازی حسینیه کودک. 

هیئتی برای ترویج شعور حسینی؛ از حسینیه کودک تا اعزام نوجوان‌های زیارت اولی‌ به اربعین

مسوول این واحد نیز در گفتگو با خبرنگار شبستان تاکید می‌کند: ما باید فرزندانمان را نذر یاری قیام حضرت مهدی(عج) کنیم. لذا سعی ما این شبها در حسینیه کودک جنبش فرهنگی تربیتی رحیل این است که در کنار یاد دادن شور حسینی به بچه ها، شعور حسینی را هم به آنها یاد بدهیم. 

او ادامه می‌دهد: درس صبر، استقامت، زندگی با عزت، شهادت، حیا و عفت، همراه حق بودن، امید به آینده، شجاعت، حریت، تفکر، بزرگ منشی و ادب که از آموزه های عاشوراست را باید به نسل جدید بیاموزیم.

 روایت آموزه ها و داستان‌های عاشورا

او تاکید می‌کند: مهم است که برای هر شب چند داستان واقعی ازویژگی های  مهم یاران امام حسین علیه السلام که در کربلا بودند را متناسب با درک و سن بچه ها به آنهان بگوییم تا به جای الگوهای نامناسب و بعضاً غیر واقعی از الگوهای مفید و واقعی برای ساختن شخصیت فرزندان مان بهره ببریم.

هیئتی برای ترویج شعور حسینی؛ از حسینیه کودک تا اعزام نوجوان‌های زیارت اولی‌ به اربعین

او درپایان تاکید می‌کند: همچنین خودمان نیز هر سال این درس هارا مرور کنیم تا عزاداری‌ها تبدیل به یک عادت ده روزه نشود. چون در طول سال از این درس‌های عاشورایی باید استفاده و تمرین و زندگی کرد و ان شاءالله سربازی آقا امام زمان علیه السلام را با خانواده تجربه کنیم.

گزارش: علی رنگ آمیز طوسی

کد خبر 1772896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha