پای بچه مسجدی‌ها برای کمک رسانی به مزارع ایلام باز شد

عزیزی با اشاره به فعالیت دو گروه جهادی از اعضای کانون فرهنگی هنری و مسجد «کوثر» شهر ایلام، از حضور و کمک رسانی این گروه‌های جهادی در برداشت محصولات و کمک به خانواه‌ها کم برخوردار خبر داد.

«نسترن عزیزی»، مدیر کانون فرهنگی هنری «کوثر» در شهر ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، اظهار کرد: دو گروه جهادی (هر گروه ۲۲ نفر) از اعضای کانون در زمینه سرکشی به خانواده شهدا، کمک به برداشت محصولات، برگزاری یادواره شهدای خدمت، سرکشی به خانواده‌های بی‌سرپرست به نیابت از شهدای خدمت، پخت غذای نذری و توزیع بین خانواده‌های کم برخوردار و.... همکاری دارند و به تازگی این گروه‌ها برای کمک به دو خانواده بی سرپرست در بحث برداشت عدس کمک کردند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از اولویت های این کانون برشمرد و گفت: با این هدف برخی دوره‌ و کلاس‌های آموزشی شامل قرآن، احکام، جشن‌ها و... در فضای سبز و بوستان نزدیک مسجد برگزار می‌شود و از ابتدای محرم با انجام این مهم و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر ۱۱ نفر و در عید سعید غدیر خم هم ۲۳ نفر از بانوان کم حجاب جذب مسجد و کانون شدند که درحال حاضر از ظرفیت آنها در برنامه‌های مختلف مسجد و کانون استفاده می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری «کوثر» با بیان اینکه در ابتدا و با راه‌اندازی این طرح، در هفته یک بار و در حال حاضر هفته‌ای سه بار جلسات مختلف در بوستان نزدیک مسجد برگزار می‌شود، تصریح کرد: تاکنون به مناسبت‌های مختلف اعیاد، یادواره شهدا، کارگاه سبک زندگی، شهادت‌ها و ... برنامه‌های مختلفی در بوستان برگزار شده است و این مهم در جذب جوانان و نوجوانان به مسجد نقش مهمی دارد.

پای بچه مسجدی‌ها برای کمک رسانی به مزارع ایلام باز شد

عزیزی با اشاره به به برگزاری کلاس‌های مختلف اوقات فراغت و اجرای طرح «مسجد کانون نشاط»، افزود: در حال حاضر کلاس‌های احکام قرآن، روخوانی، نقاشی، قالیبافی، ریسندگی، والیبال، فوتبال و .... توسط مسجد و کانون فرهنگی هنری کوثر در حال برگزاری است.

وی یادآور شد: چهار دار قالی در مسجد برای برگزاری کلاس‌های قالیبافی برپا شده است و ۱۳ نفر در رشته قالیبافی، ۱۷ نفر در رشته خیاطی، ۲۷ نفر در رشته ریسندگی به صورت سنتی با دیک محلی و به صورت صنعتی با دستگاه ریسندگی و... با کمک اساتید و اعضای کانون به صورت رایگان آموزش می‌بینند.

وی تعداد اعضای کانون فرهنگی هنری کوثر را ۴۳۰ نفر اعلام و تاکید کرد: با کمک ۶ نفر از طلبه‌های عضو کانون نیز کلاس‌های قرآن، احکام و روخوانی برگزار می‌شود و علاوه بر آن هشت ماما و دو دندانپزشک عضو کانون در میز خدمت به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

وی از برگزاری جلسه روضه خانگی سه روز در هفته از ابتدای محرم تا اربعین خبر داد و گفت: دو گروه جهادی «شهید رحمان راسخی» و «شهید حمزه روشنی» نیز از اعضای کانون در زمینه سرکشی به خانواده شهدا، بیماران، کمک به برداشت محصولات مانند نخود، عدس و...، برگزاری یادواره شهدای خدمت، سرکشی به خانواده‌های بی‌سرپرست به نیابت از شهدای خدمت همکاری دارند.

کد خبر 1773734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha