پیش‌بینی اسکان روزانه ۱۲۰ هزار نفر زائر اربعین توسط موکب‌های کرمانی

فتحی از آغاز عملیات اعزام موکب‌های اربعین استان کرمان از ۱۱ مرداد ماه خبر داد و گفت: این موکب‌ها روزانه ۱۲۰ هزار نفر را اسکان داده و در هر وعده از ۲۰۰ هزار نفر پذیرایی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ رسول فتحی، سه‌شنبه(۲ مرداد) در نخستین جلسه ستاد استانی اربعین حسینی با بیان اینکه تاکنون ۸۸ موکب برای اربعین ثبت‌نام کردند؛ افزود: صدور پروانه برای دریافت شناسه ملی ۵۵ موکب در حال انجام است.
مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد استانی اربعین حسینی استان کرمان اظهار کرد: آنچه تاکنون برآورد شده این است موکب‌های استان کرمان روزانه ۱۲۰ هزار نفر اسکان زائر در نجف، کربلا و سامرا و هر وعده برای ۲۰۰ هزار نفر توزیع غذا داشته باشند.
فتحی از آغاز عملیات اعزام کالاهای موکب‌های استان از ۱۱ مردادماه مصادف با ۲۵ محرم خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه نیاز به همکاری جدی اداره کل گمرکات استان است زیرا قریب ۴۰۰ دستگاه ماشین سنگین اعزام خواهد شد.
وی از استقرار یکی از موکب‌های استان در مرز ریمدان خبر داد و افزود: بیشتر موکب‌های استان کرمان در کربلای معلی مستقر می‌شوند و خدمات خود را از پنجم ماه صفر آغاز خواهند کرد.
محمدعلی ایرانمنش، مدیر کل حج و زیارت استان کرمان هم با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند؛ افزود: سه نوع پوشش بیمه‌ای ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ هزار تومانی برای زائرین اربعین تعریف شده که خدمات بیمه متناسب با این بسته‌ها متفاوت است.
وی افزود: مرزهای خروجی شلمچه، مهران و خسروی به ترتیب بیشترین متقاضی را از استان کرمان دارد.
ایرانمنش اظهار کرد: از تعداد افراد ثبت‌نامی ۳۰۰ نفر بالای ۸۰ سال سن دارند که ۷۰ نفر آنها بیش از ۸۵ سال سن دارند.

کد خبر 1773995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha