شهر اراک در روز پنجم مرداد ۲۰۷ شهید را تقدیم انقلاب کرد

سرهنگ کریمی با اشاره به اینکه ۵ مرداد در تاریخ استان مرکزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: شهر اراک در روز پنجم مرداد ۲۰۷ شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، سرهنگ غلامرضا کریمی، در نشست خبری روز ایثار و مقاومت کلانشهر اراک که با حضور سردار عمومهدی و جمعی از مسئولان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، گفت: گرامیداشت شهدای پنجم مرداد ماه در اراک یک امر بسیار مهم است چرا که این شهر در سه واقعه مهم در پنجم مرداد در سال های مختلف شهدایی را تقدیم انقلاب کرده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به حمله هوایی رژیم بعثی به شهرها در دوران جنگ تحمیلی بیان کرد: در روز پنجم مرداد ۱۳۶۱ حادثه دلخراش شهدای صنایع اراک اتفاق افتاد که این امر موجب شد پنجم مرداد ماه روز ایثار و مقاومت کلانشهر اراک نامیده شود.

وی با تاکید بر اینکه گرامیداشت شهدای پنجم مرداد ماه در اراک یک امر بسیار مهم است که باید به طور ویژه ای مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: انتظار می رود رسانه ها هم به این موضوع مهم بپردازند چرا که در این حادثه شهر اراک ۲۰۷ شهید عزیز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

این مقام مسئول در ادامه به تقویم ابلاغی ستادکل نیروهای مسلح مبنی بر روز شمار دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: پنجم مرداد ماه سال ۱۳۶۱ روز ایثار و مقاومت کلانشهر اراک به تقویم استانی گرامیداشت مراسمات دفاع مقدس اضافه گردید و به سایر دستگاه ها در ابتدای سال ابلاغ شد تا در این خصوص برنامه های تبیینی و فرهنگی لازم را انجام دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه این ۲۰۷ شهید والامقام بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته تاکنون در این روز و در عملیات‌های مختلف شناسایی شده اند، ادامه داد: ممکن است در بررسی‌های بیشتر تعداد شهدای این روز افزایش یابد.

کد خبر 1774002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha