انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات/گزارش عملکرد مرکز پژوهش‌های مجلس

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و رئیس و دادستان دیوان محاسبات توسط وکلای ملت انتخاب شدند و گزارش عملکرد مرکز پژوهش های مجلس قرائت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و رئیس و دادستان دیوان محاسبات توسط وکلای ملت انتخاب شدند و گزارش عملکرد مرکز پژوهش های مجلس قرائت شد.

نمایندگان مجلس بعد از استماع برنامه‌های سیداحمدرضا دستغیب و حمیدرضا تیموری دو گزینه نهایی کمیسیون برنامه و بودجه، «دستغیب» را با ۲۱۱ رای از ۲۷۲ نماینده حاضر برای ریاست دیوان محاسبات در دور دوازدهم انتخاب کردند.

در ادامه جلسه علنی امروز، نمایندگان بعد از استماع برنامه‌های داوودی محمدی و ابراهیم مولایی‌جم، «داوود محمدی» را با ۱۴۷ رای از ۲۶۶ نماینده حاضر به عنوان دادستان دیوان محاسبات انتخاب کردند.

براساس این گزارش، در ادامه جلسه علنی امروز، بابک نگاهداری به ارائه گزارشی درباره عملکرد و اقدامات تحولی مرکز پژوهش‌های مجلس پرداخت.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش‌های‌ منتشر شده از سوی‌ مرکز پژوهش‌ها در طی‌ چهار سال مجلس‌ یازدهم، گفت: مجلس‌ یازدهم‌ به‌ ریاست‌ آقای‌ قالیباف چهار رویکرد مدیریتی‌ مردمی‌سازی، کارآمدسازی، هوشمندسازی‌ و شفاف‌سازی‌ را با حفظ‌ اصول و ارزش‌ها در پیش گرفت و در واقع گام نخست‌ حرکت‌ از مجلس‌ سنتی‌ به‌ مجلس‌ نوین‌ را برداشت‌ لذا می توان مجلس‌ یازدهم‌ را نقطه‌ عطفی‌ در تحول از یک‌ مجلس‌ سنتی‌ به‌ مجلس‌ نوین‌ دانست.

تعدادی از نمایندگان پس از استماع توضیحات بابک نگاهداری در خصوص عملکرد سه ساله مرکز پژوهش‌ها، تاکید کردند که نگاه ما استفاده بیش از گذشته از ظرفیت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در مسیر قانون‌گذاری در مجلس دوازدهم است.

سپس علی نیکزاد نایب رئیس مجلس تاکید کرد: امیدواریم استمرار گزارش‌های فنی و تخصصی جایگاه مرکز را حفظ کنید کما این‌که راه‌اندازی خانه خلاق قوه مقننه، پارلمان دانشجویی و اندیشکده‌های استانی حکمرانی نویدبخش حرکت‌های رو به جلو است.

غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، مصطفی نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، امیرحسین بانکی پور نماینده مردم اصفهان در مجلس، رمضان رحیمی نماینده فلاورجان در مجلس، کریم معصومی نماینده فومن در مجلس به عنوان ناطقین جلسه امروز مجلس بودند که به ترتیب درخصوص انتخابات ریاست جمهوری و درس آموزی از آن، کابینه دولت چهاردهم و انتخاب اعضای کابینه توسط رئیس جمهور به دور از سهم خواهی، وظایف قانونی مجلس در اعطای رأی اعتماد به وزرای کابینه، انتقاد از نحوه سیاست گذاری برای برنج کاران مباحثی را مطرح کردند.

تنش در مجلس

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی برای لحظاتی به دنبال تذکر نماینده بوکان درخصوص اعلام وصول نشدن طرح دو فوریتی‌اش درباره رفع فیلترینگ، به تنش کشیده شد.

محمدقسیم عثمانی در نوبت تذکر شفاهی خود گفت: بنده از همه همکاران عذرخواهی می‌کنم که اگر صدایم را بلند کردم. بنده عضوی از مجلس شورای اسلامی بوده و برای جایگاه مجلس احترام قائلم اما بنده به شدت تحت فشار بوده و عصبانی بودم.

وی خاطرنشان کرد: بنده چندین‌بار به آقای متفکر و آقای حاجی‌بابایی مراجعه کردم تا در خصوص طرح دوفوریتی به بنده توضیح دهند. درست است که حدود ۳۰ طرح دوفوریتی اعلام وصول شده است اما برای من اولین طرح بود من یاغی نیستم من یک دانشگاهی هستم.

در ادامه تعدادی از نمایندگان از جمله حجت الاسلام سید سلمان ذاکر، سارا فلاحی، احمد فاطمی، فاطمه محمدبیگی، محمدرضا احمدی، امید نصیبی، محمدرسول شیخی زاده، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده سراوان اخطارها و تذکرات خود را در بخش های مختلف قرائت کردند.

در بخش دیگری از جلسه، نمایندگان عبدالوحید فیاضی را با ۱۴۷ رای و حسین حق وردی را با ۱۴۵ رای به عنوان ناظران مجلس در شورای عالی آموزش و پرورش، فرشاد ابراهیم پور را با ۱۸۰  رای و وحید کنعانی را با ۱۴۴رای به عنوان ناظران مجلس در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و فاطمه جراره را با ۱۶۲رای به عنوان ناظر مجلس در شورای عالی سنجش و پذیرش دانشجو تعیین کردند.

نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی دستورکار امروز، ناظران در شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها، ‌ عضو شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی مدارس و مراکز آموزش و پرورش غیردولتی، ناظر در شورای عالی انرژی، ناظر در ستاد راهبری تجارت منطقه‌ای انرژی،  ناظر در کارگروه تهیه دستورالعمل تعیین بهای برق مصرف مشترکان صنعتی مشخص کردند.

کد خبر 1774146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha