بررسی راه‌های توسعه صادرات محصولات فرهنگی ایران به روسیه

هیأت صادرات صنایع فرهنگی و هنری ایران طی سفر 6 روزه به مسکو، ضمن بازدید از بیش از 20 مجموعه مرتبط با برخی دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف صنایع فرهنگی و هنری ایرانی و روسی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، هیأت صادرات صنایع فرهنگی و هنری ایران با حضور مهدی فیاضی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی، محمدحسین احمدی، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری سپهر و حسین پناهی، رئیس هیأت مدیره مؤسسه آفرینش‌های هنری سلام با هدف مطالعه بازار صادرات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، طی سفر 6 روزه به مسکو ضمن بازدید از بیش از 20 مجموعه مرتبط با برخی دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف صنایع فرهنگی و هنری ایرانی و روسی دیدار کردند.

در این سفر که به جهت زمینه‌سازی پیشبرد حوزه اقتصاد فرهنگ و توسعه فروشگاهی صادرات صنایع فرهنگی هنری انجام شد، اعضاء این هیأت از برخی مراکز عرضه صنایع فرهنگی در مسکو بازدید به عمل آورده و از نزدیک با ظرفیت‌های آنان آشنا شدند.

دیدار با دو تن از مدیران گالری‌های عرضه فرش دستباف و صنایع دستی ایرانی در مسکو، ملاقات با مدیرعامل خانه کتاب مسکو با ظرفیت بزرگ زنجیره‌ای فروشگاهی در حوزه فرهنگی و مذاکره برای ایجاد غرفه ایران، بازدید از فروشگاه بیبلیوگلوبوس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین مراکز فرهنگی انتشاراتی در روسیه و گفت‌وگو با رئیس این مرکز و رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان مسکو از جمله برنامه‌های این سفر بود.

بررسی راه‌های توسعه صادرات محصولات فرهنگی ایران به روسیه

روش‌های انتقال کالا و ارز، نحوه ثبت شرکت و اطلاع از چگونگی تبادلات و قوانین گمرکی در دیدار با رایزن بازرگانی کشورمان در روسیه مطرح و محورهای عملیاتی‌سازی و تحقق همکاری با طرف روس بررسی شد.

دیدار با یکی از مدیران آژانس ابتکارات استراتژیک روسیه به عنوان حامی صنایع خلاق زیر نظر مستقیم ریاست جمهوری کشور و گفت‌وگو پیرامون نحوه برقراری پیوند شرکت‌های پویانمایی و بازی‌های رایانه‌ای جهت تولید و فروش مشترک از دیگر برنامه‌های سفر هیأت صادرات صنایع فرهنگی هنری بود.

از جمله برنامه‌های این سفر، ملاقات با رایزن فناوری به همراه یکی از مدیران شرکت‌های انیمیشن در روسیه بود که پیرامون برقراری تعاملات فروشگاهی آنلاین بین ایران و روسیه تبادل نظر صورت گرفت.

هیأت صادرات صنایع فرهنگی ضمن دیدار با معاون بین‌الملل شورای مفتیان روسیه و بازدید از فروشگاه محصولات فرهنگی اسلامی مسجد جامع مسکو جهت تأمین کالا ذیل مجموعه‌های فرهنگی و قرآنی گفت‌وگو کردند. این هیأت از بنیاد مطالعات اسلامی ابن سینا بازدید داشته و با مدیرعامل انتشارات صدرا برای برقراری تعاملات مشترک در حوزه کتاب تبادل نظر کردند.

بررسی راه‌های توسعه صادرات محصولات فرهنگی ایران به روسیه

در جریان این سفر، بررسی حضور در یکی از فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای عرضه کالا، بازدید از فروشگاه‌های ویژه عرضه محصولات صنایع دستی روسی، بازی‌های رایانه‌ای و اسباب‌بازی به جهت شناخت بازار رقبا و بازدید از اتاق نمایش یکی از شرکت‌های فعال در فروش اینترنتی و گفت‌وگو با مدیران مجموعه صورت گرفت.

بازدید از باغ اقوام و ملل روسیه و ملاقات با مدیر مجموعه به جهت بررسی ایجاد گوشه ایران و تجهیز غرفه ایرانی و همچنین زمینه‌سازی برگزاری کارگاه هنرهای دستی ایرانی، از دیگر برنامه‌های سفر این هیأت بود.

برگزاری جلسه مذاکرات مرتبط با سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و تشکیل دو جلسه کاری در ابتدای سفر برای مرور محورهای مباحث در ملاقات‌ها نیز بهره‌مندی مؤثر از نتایج سفر و مسیریابی درست و پایدار به جهت دارابودن شناخت محیطی با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از دیگر اقدامات صورت گرفته طی این سفر 6 روزه بود.

کد خبر 1774963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha