لزوم خونخواهی مقتدرانه شهید هنیه توسط جمهوری اسلامی

حجت‌الاسلام آقاتهرانی ضمن محکوم کردن ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران، گفت: وظیفه نظام جمهوری اسلامی این است که خونخواهی درست، محکم و مقاوم انجام دهد.

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم شهرستان‌های تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان با اشاره به آیه ۲۳ سوره مبارکه احزاب که می فرماید: «مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلࣰا»، اظهار کرد: بنابر این آیه مردانی که در آنچه با خدا عهد کرده‌اند، راست می‌گویند عده‌ای به شهادت رسیده و عده‌ای در انتظار شهادت می‌مانند و این برترین مزد است که خداوند به این افراد صادق و صدیق می‌دهد.

وی‌ با اشاره به سیره ائمه اطهار علیهم السلام، گفت: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام صدیق اکبر هستند و نتیجه کار افرادی که دنبال روی ائمه اطهار و اولیای الهی هستند، شهادت است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت شهادت دبیرکل حماس در تهران افزود: خاندان بزرگ اسماعیل هنیه اهل شهادت، ایثار مقاومت و ایستادگی بودند و شهادت ۷۰ تن از این خاندان نشان از ایستادگی جدی آنها نسبت به عهدی که با خدا بستند، دارد.

حجت‌الاسلام آقا تهرانی با بیان اینکه مقاومت زیرشاخه صداقت است، یادآور شد: انسان‌های مقاوم افرادی هستند که وقتی می‌گویند مسلمانانیم، مسلمانی کرده و وقتی می‌گویند با خدا عهد بستیم به راحتی با خدا عهد و پیمان می‌بندند و هرچه بهتر عمل کنند پیروزتر هستند و در مقابل آنها افرادی مانند صهیونیست‌ها اهل تزویر، دورویی، دروغ و باطل قرار دارند.

 وی با بیان اینکه شیاطین صهیونیستی در دنیا به قواعد و قوانین جهانی اعتقاد ندارند، گفت: آنها نه تنها به قواعد جهانی پایبند نیستند که مابقی انسان‌ها را انسان ندانسته و برای آنها کشتن انسان‌ها مانند از بین بردن علف هرز است آنها به ظاهر آدم بوده و شکل انسانی دارند اما در واقع از انسانیت برخوردار نیستند.

وی با اشاره به این مهم که شهید اسماعیل هنیه به دعوت جمهوری اسلامی و برای مراسم تحلیف رئیس جمهور و تثبیت نظام جمهوری اسلامی به ایران آمده بود، یادآور شد: فاجعه ترور تاسف آور است و دشمنان نظام چقدر پست هستند که دست به این کار زدند و  وظیفه نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که خونخواهی درست، محکم انجام داده و به مردم جهان اقتدار اسلامی، ملی نظام جمهوری اسلامی را نشان دهند.

به گفته وی با توجه به مهمان بودن اسماعیل هنیه در کشورمان، باید نشان دهیم ما مهمان نوازیم و حق شهید را می‌گیریم و امید است خون پاک ایشان موجب تناوری درخت مقاومت و محکم شدن ریشه این درخت تنومند شود.

 وی رژیم صهیونیستی را به فرد در حال غرق شدن تشبیه کرد و گفت: فرد در حال غرق شدن برای نجات خود به هر خار و خاشاکی چنگ می‌زند تا نجات یابد و انجام این گونه اقدامات رژیم صهیونسیتی برای ماندن و نشان دادن قدرت است.

 وی تأکیدکرد: انشاالله نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که با ظالم و ستمگر که به قواعد و قوانین عالم متعهد نیست، چه خواهد کرد.

کد خبر 1775192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha