علمای اهل سنت گلستان ترور شهید اسماعیل هنیه را محکوم کردند

علمای اهل‌سنت استان گلستان در پی شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش اسلامی حماس را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، امام جمعه قره تپه بندرترکمن با تسلیت شهادت رهبر دفتر سیاسی حماس گفت: راه استقامت، مقاومت و ایستادگی در برابر شرک، بت پرستی و کفار از سوی خداوند متعال در قرآن کریم بیان شده است.

آخوند عبدالجبار میرابی افزود: مسلمانان باید با بهره گیری از قرآن کریم و سنت پیامبر اکرم (ص) در برابر تمام وحشی گری ها ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: انجام چنین حرکاتی از سوی کفار جنایت نابخشودنی برای آنها و برای مسلمانان شهادت حقیقی است.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: رژیم صهیونیست جنایتکار بار دیگر چهره واقعی خود را بر جهانیان نمایان ساخت و با رفتارهای ننگین خود در حق ملت مظلوم فلسطین، با ارتکاب جنایت ظالمانه، خوی درندگی و وحشیگری و عدم پایبندی به اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌المللی خود را نشان داد.

حاج کمال آخوند غراوی افزود: این شهید والامقام که زندگی خویش را در راه مجاهدت و مبارزه علیه رژیم صهیونیست غاصب و آزادی بیت المقدس و ملت مظلوم فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست ها صرف کرد، قطعا خون پاک این شهید مبارز هرگز پایمال نخواهد شد.

نائب امام جمعه گمیشان نیز گفت: جنایات های ضدبشری رژیم غاصب صهیونیستی و استکبار جهانی و به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی به شدت محکوم است.

آخوند حبیب شافعی افزود: اسماعیل هنیه در راه خدا به شهادت رسید و عزیزان خود را نیز در راه خدا از دست داد ولی باز هم از حرکت در راه دین اسلام دست نکشید.

وی تاکید کرد: دیندار باشیم و از این اشخاص بزرگ، درس عبرت و پند بزرگی در راه اسلام بگیریم.

امام جماعت بخش فندرسک رامیان نیز با تسلیت شهادت اسماعیل هنیه، گفت: این جنایت هولناک بدون پاسخ نمی ماند.

مولوی خلیل الله نارویی افزود: جبهه مقاومت با شهادت اسماعیل هنیه محکم‌ تر و استوارتر از قبل به راه و مسیرش ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: بنیه و بنیاد رژیم غاصب صهیونیستی براساس ترور، قتل و کشتار بنا نهاده شده است.

روحانی اهل سنت گمیشان هم با تسلیت شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، گفت: ترور شخصیت های بزرگ اسلام مسئله‌ جدیدی نیست بلکه از بدو اسلام تاکنون ادامه دارد.

آخوند عبا محمد نژاد با بیان اینکه دشمنان اسلام با ترور و چنین اقداماتی به دنبال خاموشی نور آزادی خواهان جهان هستند، افزود: دشمنان بدانند نوری را که خداوند متعال روشن کرده است هرگز خاموش نمی شود و دشمنی و کینه یهودیان با مسلمانان و اسلام هرگز تمامی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: باید مصوبان این جنایت شناسایی و به سزای اعمالشان برسند.

مدرس علوم دینی اهل سنت نیز با تسلیت و محکومیت این مصیبت به جهان اسلام، گفت: به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین این پیام را می رساند که اسرائیل غاصب پایبند به هیچ ضوابط اخلاقی و انسانی و همچون معادلات بین المللی نیست.

آخوند داود بلکفه افزود: رژیم منحوس صهیونیستی رژیم غاصب و خون آشامی است که پاینده به هیچ تعهد و اصولی نیست.

وی اظهارداشت: امروز مسلمانان و افرادی که دل در گرو مردم مظلوم غزه و فلسطین دارند باید به دنبال شناسایی عاملان و تلافی شهادت این مرد بزرگ تاریخ مبارزات اسلامی و جبهه مقاومت باشند.

امام جمعه پیشکمر کلاله هم گفت: شهادت اسماعیل هنیه به عنوان یک رهبر بزرگ مسلمانان در فلسطین و غزه، جامعه اسلامی، سبب نگرانی و آزردگی آزادی خواهان جهان و تمام مسلمانان شد.

آخوند محمد امین آدینه افزود: همه مسلمانان و امت های اسلامی برای رهایی از چنگال اسرائیل غاصب و نابودی رژیم صهیونیستی باید اتحاد دشاته و همدل باشند.

وی اظهارداشت: اتحاد و انسجام امت اسلامی و آحاد مسلمانان جهان منجر به نابودی و از بین رفتن رژیم منحوس صهیونیستی می شود.

مدرس علوم دینی اهل سنت نیز گفت: ریخته شدن خون شهید سردار سلیمانی، اسماعیل هنیه و سایر سربازان جبهه مقاومت اسلامی درخت مقاومت را آبیاری کرده و تنومندتر می کند.

آخوند ابراهیم پایگذار با بیان اینکه آرزوی شهادت مکتب و تفکر جبهه مقاومت اسلامی است، افزود: هرچه خون سربازان جبهه مقاومت بیشتر ریخته شود، درخت مقاومت تنومندتر می شود.

امام جمعه قازان قایه نیز با تسلیت شهادت اسماعیل هنیه گفت: سردار اسلام اسماعیل هنیه مجاهد بزرگ عصر حاضر بود، سرداری که به جرات می توان گفت مقام شامخ ایشان با سرداران صحابه مقایسه کرد.

ناصر آخوند قزل افزود: باید انتقام ایشان از اسرائیل غاصب بزودی گرفته شود و عاملین ترور هم در داخل و هم در خارج پیگیری و به زودی به دست دلاورمردان امام زمان دستگیر شوند.

امام جمعه قولاق کسن نیز با تسلیت شهادت رئیس دفتر مقاومت اسلامی حماس، گفت: ترور شهید مجاهد اسماعیل هنیه ارشد حماس را به شدت محکوم می کنیم.

آخوند خال لی خدایی با بیان اینکه ترور اسماعیل هنیه بزدلانه و اتفاقی خطرناک است، افزود: شهادت شهید مجاهد اسماعیل هنیه توسط صهیونیست‌ها بی‌پاسخ نمی‌ماند.

مدیر حوزه علمیه نور العدل شهرستان بندر ترکمن نیز گفت: اقدام ضدانسانی رژیم صهیونیستی بار دیگر موجب ارتکاب جرم و جنایتی شد که مجاهدی خستگی ناپذیر و شرافتمند را از جبهه مقاومت اسلامی گرفت.

قربان آخوند احمدی نیا افزود: اسماعیل هنیه چهره مقاوم، شجاع و سرافراز حماس در حالی هدف انتقام جویی شیاطین قرار گرفت که عمر پربرکت خویش را صرف مقابله با تجاوز دشمنان و رژیم صهیونیستی کرده بود.

وی ادامه داد: چنین شهادتی اگرچه آرزوی دیرینه مجاهدانی، چون هنیه بوده و هست، اما همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند به شهادت رساندن این اسوه تقوا و جهاد اسلامی، زمینه مجازاتی سخت برای رژیم اشغالگر قدس را فراهم ساخته است.

آخوند احمدی نیا گفت: بدون تردید خون پاک شهید هنیه، تداوم بخش راه آن شهید بزرگوار خواهد بود و موجب می‌شود که امت اسلام جدی‌تر و مستحکم‌تر از همیشه، وظیفه خود در قبال آزادی فلسطین را ایفا نماید.

مدرس حوزه علمیه قارقی سیمین شهر نیز گفت: شهادت مجاهد خستگی‌ناپذیر جبهه مقاومت اسلامی؛ اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، مایه تأثر و تأسف عمیق شد.

آخوند کریم محمد کر افزود: آن شهید مجاهد و پرچمدار نهضت آزادی قدس شریف، با تلاش‌های مداوم در راه آزادی و عدالت، همواره الهام‌بخش بسیاری از آزادی‌خواهان جهان بود و با شهادت وی راه مقاومت پرصلابت تر از گذشته ادامه خواهد یافت.

کد خبر 1775235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha