بازتاب وداع ملت ایران با «شهید الاقصی» در رسانه‌های جهان

رسانه‌های مختلف جهان همزمان با آغاز تشییع پیکر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین(حماس) و محافظش«وسیم ابوشعبان» به انعکاس خبری آن اقدام کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: تهران امروز(پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳) پیکر شهید « اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین(حماس) و محافظش«وسیم ابوشعبان» ملت ایران را که در محل اقامتش در تهران توسط رژیم صهیونیستی شهید شدند، پس از اقامه نماز رهبر جمهوری اسلامی ایران بدرقه کرد.

المنار

شبکه خبری المنار از آغازین ساعات تشییع پیکر « اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین(حماس) و محافظشبه انعکاس لحظه به لحظه این مراسم اقدام کرد.

المنار گزارش داد: شمار زیادی از مردم برای تشییع و اقامه نماز بر پیکر شهید« اسماعیل هنیه» و محافظش در دانشگاه تهران حضور یافتند.

این شبکه لبنانی نوشت: خلیل الحیه، از رهبران حماس قبل از اقامه نماز در سخنانی گفت که درصورتی که دشمن صهیونیستی فکر می کند ترور رهبران ما اراده ما را تضعیف خواهد کرد، این یک توهم است.

المنار گزارش داد: مقام معظم رهبری بر پیکر این شهدا در دانشگاه تهران نماز اقامه کرد.

المنار نوشت: پیکر اسماعیل هنیه و محافظش پس از تشییع جنازه، به دوحه منتقل می شود و فردا جمعه پس از ادای نماز جمعه به خاک سپرده می شود.

المیادین

شبکه المیادین با آغاز مراسم تشییع  رئیس دفتر سیاسی حماس و محافظش در تهران به پوشش مستقیم آن پرداخت و به انعکاس این مراسم روی سایت خبری خود اقدام کرد.

المیادین با اشاره به حضور گسترده حامیان مقاومت در تشییع جنازه اسماعیل هنیه، نوشت: خلیل الحیه از رهبران جنبش حماس در این مراسم گفت که خون شهید هنیه مسیر وحدت امت و وحدت مقاومت به سمت آزادی فلسطین را هموار خواهد کرد.

الحیه تاکید کرد: شعار اسماعیل هنیه «هرگز اسرائیل را به رسمیت نشناسید» شعار ابدی در میان ما خواهد بود. اسرائیل را تعقیب خواهیم کرد تا از سرزمین ما از بین برود.

المیادین نوشت: آیت الله سید علی خامنه ای، رهبر انقلاب و جمهوری اسلامی ایران بر پیکر شهید الاقصی «اسماعیل هنیه» در دانشگاه تهران نماز اقامه کرد.

المیادین گزارش داد: مقاومت فلسطین وعده داد که پاسخ ترور هنیه را خواهد داد.

المیادین سخنرانی رئیس مجلس ایران در این مراسم را انعکاس داد.

شبکه الجزیره

الجزیره با پوشش خبری مراسم تشییع «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و سخنرانی «الحیه» از رهبران حماس و اقامه نماز به اقامت رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

الجزیره نوشت: الحیه در این مراسم تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با ترور هنیه خشم مقاومت، احرار و جهان را برانگیخت.

الجزیره همچنین در گزارشی پیامدهای پس از ترور هنیه در تهران را بررسی کرد.

اسپوتنیک

اسپونیک با اشاره به حضور مردم در مراسم تشییع پیکر شهید هنیه در تهران، و انعکاس سخنان «خلیل الحیه» از رهبران جنبش حماس پرداخت.

همچنین اسپونیک سخنان مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران مبنی بر اینکه ایران کاری خواهد کرد که رژیم صهیونیستی از اقدامات بزدلانه خود پشیمان شد، را منتشر کرد.

پایگاه خبری العهد

العهد با اشاره به مراسم تشییع شهید اسماعیل هنیه در تهران نوشت: خلیل الحیه از رهبران حماس در این مراسم تاکید کرد که شعار اسماعیل هنیه به رسمیت نشناختن اسرائیل بود که شعارما تا ابد خواهد بود.

شرکت کنندگان در این مراسم در حالی که تصاویری از اسماعیل هنیه را در داشتند، با پیکر وی وداع کردند.

المسیره

المسیره در گزارشی به انعکاس لحظه به لحظه مراسم تشییع اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و محافظش اقدام کرد.

المسیره نوشت:: مراسم اقامه نماز با حضور «امام سید علی خامنه ای» رهبری جمهوری اسلامی ایران انجام شد. مردم حاضر در دانشگاه تهران و اطراف آن پیکر شهدا را  به سمت میدان آزادی بدرقه کردند.

المسیره با اشاره به سخنرانی خلیل الحیه، در آغاز این مراسم نوشت: الحیه گفت که رژیم صهیونیستی منبع شرارت است.

این شبکه یمنی همچنین با قطع برنامه‌های خود هنگام مراسم تشییع، با کارشناسان درباره پیامدهای این ترور گفتگو کرد.

آناتولی

آناتولی گزارش داد: مراسم تشییع جنازه «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و محافظش که روز گذشته در تهران ترور شده بودند، صبح امروز با حضور مقامات ارشد ایران و مسئولین حماس در دانشگاه تهران برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی مقامات ایران از جمله محمد باقر قالیباف رئیس مجلس ایران آغاز شد و در ادامه با اقامه نماز در پیکر وی توسط آیت‌الله علی خامنه‌ای ایران رهبر ایران ادامه پیدا کرد.

مراسم ادای نماز با حضور مسعود پزشکیان، رئیس جمهور جدید ایران و دیگر سران قوای این کشور به همراه جمعیتی پرشمار برگزار شد.

مردم تهران در میدان انقلاب و اطراف دانشگاه تهران برای شرکت در مراسم تشییع شهید هنیه حاضر شدند.

تشییع جنازه اسماعیل هنیه و محافظش پس از اقامه نماز از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی تا چهار راه نواب ادامه یافت.

پیکر رئیس دفتر سیاسی حماس سپس به قطر منتقل می‌شود و پس از اقامه نماز بر پیکر او در دوحه، روز جمعه در لوسیل به خاک سپرده می‌شود.

روسیا الیوم

روسیا الیوم خبر مراسم تشییع پیکر اسماعیل هنیه در تهران را در صدر اخبار صفحه خود قرار داد و نوشت: مراسم تشییع ساعت 8:30 امروز با حضور مسئولان نظام و مردم ایران انجام شد و رهبری جمهوری اسلامی بر پیکر هنیه و محافظش نماز اقامه کرد.

شرکت کنندگان در این مراسم تصاویری از اسماعیل هنیه و پرچم های فلسطین را در دست داشتند.

روسیا الیوم نوشت: حماس اعلام کرد که پس از مراسم تشییع رسمی و مردم هنیه در تهران، پیکر وی به قطر منتقل خواهد شد و انتظار می رود در مسجد دوحه پس نماز جمعه نماز اقامه شود و در لوسیل به خاک سپرده شود.

روسیا الیوم همچنین به انتشار تصاویر و فیلم‌هایی از این مراسم اقدام کرد.

کد خبر 1775253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha