اقامه نماز برای «هنیه» در جهان و مسجد الاقصی

مسلمانان و مومنان در سراسر جهان از جمله مسجد الاقصی برای «شهید اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نماز غایب اقامه کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، امروز همزمان با اقامه نماز بر پیکر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در دوحه قطر، میلیون ها نفر در تعدادی از کشورهای اسلامی و عربی با حضور رسمی و مردمی برای اسماعیل هنیه نماز غیبت اقامه کردند.

اقامه نماز میلیون‌ها برای «هنیه» در جهان و مسجد الاقصی

اندونزی

 در اندونزی، پرجمعیت ترین کشور جهان اسلام ، نماز غایب با حضور رسمی، دیپلماتیک و مردمی برای شهید اسماعیل هنیه و ارواح شهدای غزه و تمام شهرهای فلسطین در شهرها و مساجد مختلف از جمله مسجد استقلال برگزار شد.

 پیش از برگزاری نماز، برنامه های همبستگی در جاکارتا پایتخت اندونزی و تعدادی از مؤسسات آموزشی در سراسر اندونزی به دلیل شهادت هنیه و گذشت بیش از ۳۰۰ روز از حملات مداوم اسرائیل به نوار غزه، برگزار شد.

جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی، ترور اسماعیل هنیه را «خشونت و کشتار غیرقابل تحمل توصیف کرد که در قلمرو حاکمیتی ایران رخ داده است.

وی کید کرد: همه این خشونت و کشتار را محکوم می کنند.

معروف امین، معاون رئیس جمهور اندونزی، هنیه را مبارزی برای آزادی و استقلال فلسطین از اشغال اسرائیل توصیف کرد.

مالزی

در مالزی «انور ابراهیم» نخست وزیر مالزی در نماز غایب که در مسجد ملی در کوالالامپور برگزار شد، شرکت کرد. این در حالی است که دولت به ائمه جماعات دستور داد که در تمام مساجد کشور برای روح شهید اسماعیل هنیه و شهدای فلسطین نماز غایب اقامه کنند.

دولت مالزی دوباره بر موضع همبستگی با آرمان فلسطین و محکومیت جنایات اشغالگران تاکید و اعلام کرد: راهپیمایی ملی پس فردا یکشنبه با حضور جناح های مختلف مردمی و سیاسی از جمله اپوزیسیون برگزار می شود.

 ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس با اعتراض گسترده رسمی و مردمی مواجه شد. اندونزی متعهد شد که به حمایت از حق آزادی و تعیین سرنوشت مردم فلسطین ادامه دهد .

انور ابراهیم، این ترور را «نفرت انگیزترین» جنایت دانست که قهرمانی را هدف قرار داد که برای آزادی و استقلال مردم و میهن خود جنگید.

اقامه نماز میلیون‌ها برای «هنیه» در جهان و مسجد الاقصی

پاکستان

میلیون‌ها پاکستانی در نماز غایب برای اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس شرکت کردند. این نماز پس از نماز جمعه در همه مساجد پاکستان اقامه شد.

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، ترور هنیه را به شدت محکوم کرده و آن را تجاوز و نقض همه منشورها دانست. این در حالی است که پارلمان پاکستان با تصویب قطعنامه ای ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران پایتخت ایران را محکوم کرد.

حافظ نعیم الرحمن، رئیس جماعت اسلامی پاکستان خطاب به شرکت کنندگان در نماز غایب برای شهید هنیه، گفت: شهادت هنیه، روحیه و انگیزه جدیدی را در ما نزده کرد. اگر امروز مردم در سراسر جهان در کنار حماس بایستند. این یک دستاورد بزرگ برای آنهاست.

اقامه نماز میلیون‌ها برای «هنیه» در جهان و مسجد الاقصی

ترکیه

در ترکیه نیز نماز غایب برای شهید هنیه در بسیاری از شهرهای این از جمله استانبول و آنکارا پس از نماز جمعه با شرکت ده ها هزار نفر برگزار شد.

نمازگزاران صبح زود به مسجد فاتح و ایاصوفیه در استانبول روی آوردند تا برای شهید هنیه و محافظش نماز غایب بخوانند.

بیت المقدس و کشورهای دیگر عربی

« شیخ عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی، شهادت  «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را در خطبه نماز جمعه تسلیت گفتند و بر فراز منبر مسجد الاقصی در بیت المقدس اشغالی در میان تکبیرهای نمازگزاران عزاداری کرد.

همچنین نماز غایب برای اسماعیل هنیه در صنعا، تعز، استان های یمن اقامه شد.

 در لبنان، هزاران لبنانی در مراسم تشییع پیکر نمادین شهید هنیه و محافظش در بیروت شرکت کردند.

 صدها اردنی همچنین در راهپیمایی درشهرهای مختلف در محکومیت ترور اسماعیل هنیه و همبستگی با نوار غزه شرکت کردند.

پیکر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پس از نماز جمعه در مسجد محمد بن عبدالوهاب در دوحه پایتخت قطر تشییع شد. نماز میت بر پیکر هنیه در مسجد محمد بن عبدالوهاب و با حضور جمع بسیاری از مردم و رهبران و شخصیت‌های فلسطینی، عرب و اسلامی اقامه شد.

حماس صبح چهارشنبه از شهادت هنیه در محل اقامت وی ​​در تهران خبر داد که هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

کد خبر 1775404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha