سی.ان.ان: شادی نتانیاهو و سایه ترس بر اسرائیل!

شبکه سی ان ان آمریکا گزارش داد: در شرایطی بنیامین نتانیاهو دستاورد ترور رهبران حماس و حزب الله را جشن می‌گیرد که ترس و نگرانی بر اسرائیل نسبت به پاسخ احتمالی ترورها سایه افکنده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، شبکه «سی ان ان» آمریکا گزارش داد: در حالی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی کاری را جشن می گیرد که به نظرش پیروزی بزرگی بر حماس و حزب الله به دست آورده است که حال و هوای تل آویو و اسرائیلی‌ها در سرزمین‌های اشغالی دور از جشن است.

این شبکه آمریکایی گزارش داد: تل آویو که معمولاً در تعطیلات آخر هفته مملو از جمعیت می‌شود، ساکت‌تر از حد معمول است و این «حال و هوای دلهره آور» ناشی از ترس از حمله ایران در واکنش به ترورهایی است که علیه رهبران حماس و حزب الله انجام شده است.

 سی ان ان گزارش داد: این مسئله به اعلام ارتش در وضعیت آماده باش محدود نمی شود، بلکه به افزایش شدید خرید در فروشگاه های بزرگ اسرائیل به منظور فراهم کردن کالاهای اساسی و جمع کردن شان توسط شهرک نشینان نیز برمی گردد.

سی ان ان معتقد است که در حالی نتانیاهو در حال جشن گرفتن آنچه که «ضربه‌های کوبنده‌ای علیه حماس، حزب‌الله و انصار الله می داند، است که لحن شاد او از این مسئله با حال و هوای حاکم بر تل‌آویو از جمله خانواده‌های زندانیان که هنوز در غزه هستند، در تضاد است.

 این شبکه اعلام کرد: نظرسنجی ها بارها نشان داده است که بیشتر اسرائیلی ها آزادی اسرا را بر ادامه جنگ ترجیح می دهند.

سی ان ان تاکید کرد: در حالی که اسرائیلی‌ها نگران اسیران در نوار غزه هستند، باید خود را برای  پاسخ احتمالی ایران آماده می‌کنند، گامی که می‌تواند خاورمیانه را به سمت یک جنگ همه جانبه سوق دهد و سایر بازیگران منطقه و چه بسا ایالات متحده آمریکا رابه سمت خود بکشاند.

ما منتظر حمله هستم

سی ان ان با شهرک نشینان دراین باره گفتگو کرد، به طور که «ایتای عوفید» می گوید: ما در حال حاضر منتظر یک حمله هستیم

 وی افزود: این در شرایطی است که اسرائیلی ها به حملات عادت کرده اند و بسیاری از آنها نیز خسته شده اند.

 اوید گفت: ترورها خوب هستند، اما بیایید این را تمام کنیم. بیایید بیرون برویم. بیایید این را تمام کنیم. ما خسته هستیم، همه خسته هستد.

این در حالی است که «آلونا لیلشوک» تاکید کرد: این جنگ متفاوت است، به این دلیل که هنوز گروگان‌ها در اسارت هستند.

وی افزود: نمی‌توانیم خیلی مغرور باشیم. ما باید آماده باش باشیم و نمی‌توانیم جشن بگیریم.

 در حالی که اسرائیلی‌ها نتانیاهو را متهم می‌کنند که تمرکز خود را بر یکی از اهداف اصلی جنگ، یعنی بازگشت اسرا، از دست داده است این شبکه تاکید کرد: در صورت عدم توافق آتش‌بس بعید است اسرا به خانه‌های خود بازگردند».

 گیوات زلر که چهار عضو خانواده‌اش هنوز در میان زندانیان نوار غزه هستند، تأکید کرد: نگران  ادامه جنگ و افزایش تعداد زیاد تلفات در نوار غزه است. همچنین نگرانی هایش درباره گروگان‌ها حداقل «مشروع» باشد. به  خصوص که اسرائیل در حال از دست دادن حمایت های  بین المللی از جنگ خود در غزه است.

کد خبر 1775681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha