قلم خبرنگار باطل‌السحر توطئه‌ها در جنگ شناختی است

آل‌داوود با بیان اینکه خبرنگاران در خط مقدم مقابله با جنگ شناختی هستند، گفت: وقتی رهبری معظم انقلاب از فرهنگ به هوا تعبیر می‌کنند رسالت خبرنگاران فرهنگی هم مشخص می‌شود، قلم خبرنگار باطلُ السحر توطئه نرم دشمنان است.

«علیرضا آل داوود»، کارشناس امور رسانه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان با تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاران در خط مقدم جهاد تبیین، روشنگری و رابطه اتصال مردم با دولت و دولت با مردم هستند و از همه مهمتر قلم خبرنگاران باطلُ السحر بسیار قوی در جهت خنثی سازی توطئه های دشمنان انقلاب اسلام و کشور عزیزمان ایران است.

وی تصریح کرد: در واقع روز خبرنگار، روز گرامیداشت یاد و خاطره عزیزانی است که در جهت روشنگری و آگاهی بخشیدن به جامعه در این دنیای رسانه‌ای شده در عرصه «جنگ های شناختی» مشغول به فعالیت هستند.

آل داوود تأکید کرد: در بیان امامین انقلاب اسلامی هم خبرنگاران و تمام افرادی که دست به قلم دارند همیشه و همواره مورد تایید و مورد تحسین قرار گرفتند. اما خبرنگار فرهنگی بار سنگین تری بر دوش خود دارد. همان طور که مقام معظم رهبری هم فرمودند: فرهنگ آن چیزی است که حاضرم جانم را فدایش کنم همچنین در جای دیگری هم گفتند: فرهنگ مانند هوا می ماند. حال ببینید وقتی رهبری چنین تعابیری برای فرهنگ به کار می برند، خبرنگار فرهنگی هم باید متوجه عمق، ظرافت و دقت کار خود در عرصه های فرهنگی باشد.

این کارشناس امور رسانه اضافه کرد: باید تاکید کنم که امروز جنگ شناختیکه علیه کشور ما در جریان است، خبرنگاران فرهنگی ما کار بسیار پراهمیتی در جهاد تبیین بر عهده دارند، چرا که دشمن طمع زیادی برای به انحراف کشیدن فرهنگ اصیل ایرانی ما دارد.

وی با بیان اینکه خبرنگار فرهنگی باید اولویت های فرهنگی ایران اسلامی را در برنامه های کاری خود داشته باشد، تصریح کرد: به عنوان مثال در دو سال اخیر شاهد سرمایه گذاری هنگفت دشمنان در حوزه حجاب و عفاف بودیم تا از طریق جنگ نرم این فرهنگ را در داخل کشور ما به انحراف بکشند بر همین اساس وظیفه خبرنگار فرهنگی ما این است که به روز باشد و در لحظه عمل کند و در جهت حفظ و پاسداری از فرهنگ و ارزش های اسلامی همواره تلاش کرده و هیچ زمانی دریغ نکند.

 آل داوود با بیان اینکه خبرنگاران صاحب تعهد هستند، گفت:  تعهد و وفاداری به ارزش‌هایی که در دامنه آن قلم می‌زنند یا کلامی را منتشر و یا تصویری را می‌سازند.

 وی خاطر نشان کرد: در واقع یکی از مهمترین ماموریت های خبرنگار فرهنگی در جنگ روایت ها، مقابله با روایت های جعلی است که دشمنان و بدخواهان کشور برای ما می سازند لذا وظیفه خبرنگاران، تبیین این تحریف های دشمنان در جامعه است.

کد خبر 1775989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha