مشکلات رسانه‌ها با مطالبه‌گری از سوی خود آنان حل می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان حل مشکلات رسانه‌ها را از طریق مطالبه‌گری توسط خود آنان و جدیت در این امر دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محسن روحی، پنجشنبه (۱۸ مرداد) در نشست صمیمی با مدیران دفاتر استانی خبرگزاری‌ها با بیان اینکه فضای خبرنگاری متفاوت از گذشته است؛ افزود: خبرنگار، امروز آه و اشک و صدای مظلوم؛ مادرانِ بی فرزند و فرزندان بی مادر است زیرا موضوع غزه دیگر فقط موضوع جهان اسلام نیست که موضوع کل جهان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه در برابر حوادث غزه احساس کوچکی می‌کنیم، افزود: فضای این روزهای ما پیوندهای عجیبی با این مسائل یافته است.

وی با اشاره به دغدغه‌های مطرح شده توسط مدیران خبرگزاری‌ها اظهار کرد: مطالبات به حق و درستی دارید که باید از گذشته در روند مناسبی آغاز می‌شد.

روحی با ابراز تأسف از اینکه با حجم زیادی از مطبوعات مجوزدار روبرور هستیم که تعداد زیادی ازافراد یا سوابق ساختگی دارند و یا توانایی چندانی ندارند؛ گفت: پالایش خبرنگاران در هر دوره‌ای مطرح می‌شود اما باید جدی‌تر دنبال شود.

وی با اشاره به دغدغه خبرگزاری‌ها ناظر به تجربه اطلاع‌رسانی در جریان حادثه تروریستی مسیر گلزار شهدا؛ از پیگیری برای برگزاری دوره «خبرنگاری در بحران» خبر داد و افزود: امکان سنجی واگذاری آگهی به دفاتر نمایندگی خبرگزاری‌ها هم بررسی می‌شود.

روحی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: اتفاقات خیلی خوبی در حوزه های مختلف فرهنگی در دولت شهید جمهور رخ داد از جمله اینکه در همین دو سال اخیر تعداد تماشاگران سینما ۳ برابر، تئاترهای تولید شده ۳ و نیم برابر، اعتبارات بخش تعمیر و تجهیز سه برابر و اعتبارات تخصیص یافته به ادارات فرهنگ شهرستان‌ها ۱۰برابر شد.

وی ادامه داد: برخی پروژه‌هایی که سال‌ها معطل مانده بود از جمله تالار فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم به سرانجام رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در خطاب به رسانه‌های مدعو تأکید کرد: مطالبه ایجاد کنید تا موضوعات رسانه را حل کنیم.

در این نشست مدیران ایرنا، ایسنا، ایکنا، برنا، پانا، تسنیم، خبرآنلاین، دانشجو، شبستان و مهر حضور داشتند.

کد خبر 1776216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha