قرارگاه امام محمدباقر(ع)، میعاد بچه‌های مسجد با زوار الحسین(ع)

کیانمهر با اشاره به خدمت رسانی به زائران اربعین در قرارگاه امام محمدباقر(ع) در مرز مریوان گفت: این قرارگاه برای سومین سال است که در این نقطه صفر مرزی در محورهای اسکان، پذیرایی و درمانی خدمت رسانی می کند.

«بهزاد کیانمهر»، در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های قرارگاه امام محمدباقر(ع) متعلق به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مرز مریوان و باشماق برای زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: این قرارگاه برای سومین سال متوالی در نقطه صفر مرزی مریوان فعالیت و در محورهای اسکان، خدمات درمانی و پذیرایی خدمت رسانی می کند.

مدیر قرارگاه امام محمدباقر(ع) در مرز مریوان و باشماق، بیان کرد: در داخل کشور و در مرز مریوان موکب هایی تحت نظر این قرارگاه به زائران در بحث پذیرایی و اسکان خدمات ارایه می دهند و در محورهای محتوایی، فرهنگی و رسانه ای نیز خدمت رسانی صورت می گیرد. از طرفی برای کودکان و نوجوانان هم در این قرارگاه خدمات فرهنگی و مذهبی همانند مسابقات متنوع تدارک دیده شده و تهیه اشعار اهل سنت در مورد حضرت سیدالشهدا(ع) به زبان کردی از جمله این برنامه ها است.

قرارگاه امام محمدباقر(ع)، میعاد بچه‌های مسجد با زوار الحسین(ع)

وی ادامه داد: این مرز به دلیل خنک بودن و نیز جمعیت کمی که از آن به عتبات عالیات راهی می شوند، دارای مزیت هایی است مثل آنکه زوار بعد از باشماق وارد سلیمانیه می‌شوند و در نهایت از شمال وارد کشور عراق می شوند و  در شهر سلیمانیه موکب عظیمی توسط برادران اهل سنت احداث شده است که خدمت رسانی قابل توجه به زائران ارایه می دهد، از طرفی زوار اربعین به راحتی از این مرز می توانند به شهر کاظمین و سامرا بروند.

مدیر قرارگاه امام محمدباقر(ع) ادامه داد: سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار نفر از این مرز عبور کردند و کارهای فرهنگی قابل توجهی توسط برادران اهل سنت صورت گرفت ما اشعار مختلفی از اهل سنت در مورد سیدالشهدا(ع) را حتی به زبان کردی آماده کرده ایم.

یادآور می‌شود، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به اعتبار جایگاه مردمی که دارند در ایام اربعین حسینی در کشورهای عراق و ایران، در خدمت زائران حضرت سیدالشهدا (ع) بوده و در کنار سایر جریانات خودجوش مردمی، در تلاش هستند خدمتگزاری شایسته‌ای را به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) داشته باشند. محل فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مسیرهای مختلف پیاده روی اربعین حسینی در کشورهای عراق و ایران است و بر این اساس، در داخل کشور در مرزهای شرقی و غربی و برخی از استان‌هایی که محل تردد زائران هستند و در کشور عراق، در شهرهای مذهبی نجف، کربلا، سامرا و کاظمین، و سایر مسیرهای پیاده روی اربعین حسینی، است.

کد خبر 1776756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha