یک کانون، یک مسجد، یک تیم موفق

کانون فرهنگی هنری «شهید صیاد شیرازی» مسجد حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام مشهد از آن‌دست کانون‌هاست که تیم‌محوری را به عنوان یک استراتژی برای خود تعریف کرده و موفقیت‌های چشمگیرش در جذب بچه‌ها به مسجد و اجرای برنامه‌های متنوع درطول سال را مدیون همین تفکر کار گروهی است.

خبرگزاری شبستان مشهد | اگربخواهیم از نمونه‌های موفق کار تیمی در راه اندازی یک کانون فرهنگی در مساجد یاد کنیم بی‌شک کانون فرهنگی صیاد شیرازی مشهد یکی از آنهاست. کانونی که طی یکی دوسال با همت جمعی از جوانان و نوجوانان محله، رونق را به مسجد محله آورده و برنامه‌های متنوعی را اجرا کرده اند که گستره تاثیرگذاری و بازتاب آن حتی در سطح شهر هم دیده شده است. 

کانون فرهنگی صیاد، نمونه یک تیم موفق

سید علی حکیمی، مدیر کانون فرهنگی شهید صیاد شیرازی مسجد حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و از فعالان فرهنگی مشهدالرضاست، معتقد است وقتی جوانان حول محور یک کار مثل کانون دور هم جمع شوند، در قالب یک تیم بهتر می‌توانند اثرگذار باشند. به همین خاطر چندسالی است که کانون فرهنگی مسجد را به صورت رسمی ثبت کرده اند.

کانون فرهنگی صیاد، نمونه یک تیم موفق

درخصوص ماجرای راه اندازی کانون می‌گوید: رفته بودم برای آوردن یک پرچم از انبار مسجد، دیدم روی وسایل و تجهیزات و کتابخانه مسجد کلی خاک نشسته، لحظه ای تلنگری به خودم زدم که چرا باید حالا که موفق شدیم کلی از جوانان و نوجوانان را به مسجد جذب کنیم، زیر پرچم کانون فرهنگی، کارهای بزرگتر و هدفمندتری انجام ندهیم. این شد که با همت بچه های مسجد کانون را سرپا کردیم.

حکیمی ادامه می‌دهد: ۱۳۰ جوان و نوجوان ارکان کانون در بخش‌های مختلف را تشکیل می‌دهند و با صورت فعال در کانون مشغول طراحی و اجرای برنامه‌های متنوعی هستند؛ از گروه سرود دخترانه تا کلاس کاراته و فوتبال پسرانه.

کانون فرهنگی صیاد، نمونه یک تیم موفق

راه‌اندازی کانون تخصصی خواهران 

او تاکید می‌کند: با توجه به استقبال خوب دختران و بانوان مسجدی امسال کانون تخصصی خواهران به اسم کانون محبان حضرت زینب(س) را نیز ثبت کردیم و خواهران مسجدی نیز در این کانون برنامه‌های متنوع و خوبی را برای دختران محله در حال اجرا دارند. 

او درباره اعضای کانون تخصصی خواهران می‌گوید: در حال حاضر ۴۵ نفر عضو فعال و ارکان کانون خواهران هستند ولی در برنامه های اجرایی و کلاس‌ها و دوره ها، کسانی که از خدمات کانون استفاده می‌کنند به مراتب خیلی بیشتر هستند.

کانون فرهنگی صیاد، نمونه یک تیم موفق

هشتادیوم

مدیر کانون فرهنگی شهید صیاد شیرازی در خصوص برنامه های تابستانه طرح اوقات فراغت این کانون تصریح می‌کند: در قالب طرح هشتادیوم و برنامه‌های کلاس ‌های اوقات فراغت تابستانه، برنامه های مختلفی را برای پر کردن اوقات فراغت در نظرگرفتیم؛ چهار کلاس برای بانوان و پنج کلاس برای برادران در حال اجراست. از کلاس چرتکه و سیاه قلم و کلاس زبان و کلاس‌های قرآن و احکام تا برنامه‌های ورزشی کاراته، فوتسال و تنیس و .... برنامه‌های ثابت هفتگی مثل جلسه قران کریم ما نیز هر یکشنبه بعد از نماز مغرب و عشا پابرجاست. دعای ندبه ماهم سه سال می‌شود که حتی یک روز کنسل نشده است. 

کانونی‌های خیر

او به فعالیت های نیکوکارانه بچه های این کانون اشاره کرده و می‌گوید: علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری، ما در حوزه کارهای خیر وجهادی هم فعالیت می‌کنیم. در حال حاضر پانزده خانواده کم برخوردار را تحت پوشش کانون فرهنگی شهید صیاد شیرازی قرار دادیم و این عزیزان در بحث اجاره خانه و لوازم التحریر و بحث دارو و درمان مورد حمایت کانون هستند. 

کانون فرهنگی صیاد، نمونه یک تیم موفق

او تاکید می‌کند: در این کانون نوجوانان و جوانان خودشان میدان‌دار اجرای برنامه ها هستند و فعالیتهای زیادی را به لطف خداوند و اهل‌بیت علیه‌السلام با همین بچه‌ها انجام می دهیم و انشاءالله که بتوانیم همیشه همین‌طور امام زمانی فعالیت‌ها را ادامه بدهیم و روزی شاهد فعالیت‌های فرهنگی این کانون در سطح استان و کشور باشیم. البته ما در سطح شهر چندین برنامه نمایشگاهی نیز داشتیم که حتی از رسانه ملی صداسیما پخش شده است.

کانون فرهنگی صیاد، نمونه یک تیم موفق

او همچین به اردوهای تفریحی کانون اشاره می‌کند و می‌گوید: به مناسبت‌های مختلف سعی می‌کنیم اردوهای تفریحی هم برای بچه ها داشته باشیم چرا که تاثیر زیادی روی روحیه آنها دارد. به عنوان مثال اغلب هفته‌ها بعد از دعای ندبه برنامه کوه‌پیمایی داریم. یا همین اواخر به یاد سه ساله اباعبدالله اردوی آب‌گرم کلات را برای دختران حلقه صالحین مسجد برگزار کردیم.

کد خبر 1776798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha