آغاز دور جدید مذاکرات درباره غزه در دوحه قطر

دور جدید مذاکرات برای بررسی آتش‌بس در نوار غزه امروز در دوحه پایتخت قطر آغاز می‌شود این درحالی است که گروه‌های فلسطینی پایبندی خود را به توافق انجام شده توسط میانجی‌ها اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین؛ با گذشت ۳۱۴ روز از آغاز جنگ غزه،  امروز پنجشنبه(۲۵ مرداد ۱۴۰۳) دوحه قطر شاهد آغاز دور جدیدی از مذاکرات برای بررسی آتش بس در نوار غزه است، این درحالی است که اشغالگران اسرائیل به کشتار غیرنظامیان فلسطینی همچنان ادامه می دهند.

ساعاتی پیش از آغاز مذاکرات، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر قطر از همه طرف‌ها خواستند که مذاکرات دوحه را تضعیف نکنند.

دو طرف در یک تماس تلفنی تاکید کردند که هیچ طرفی نباید تدابیر که تلاش ها برای دستیابی به توافق را تضعیف کند، اتخاذ کنند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، دو طرف آرام کردن تنش‌ها و اهمیت دستیابی به توافق آتش بس در غزه را بررسی کردند.

پیش از دور مذاکرات، بیانیه مشترکی پس از نشست در نوار غزه که جنبش حماس، کمیته های مقاومت در فلسطین، جنبش مجاهدین فلسطین و جنبش آزادگان فلسطین برگزار کردند، صادر شد که حماس در آن پایبندی خود را به کارت میانجی‌ها اعلام کرده بود.

 حاضران در این نشست موضع قاطع مقاومت را در مورد لزوم اجرای توافق ارسالی میانجی‌گران بود، اعلام کردند. این توافق منجر به توقف همه جانبه حملات ، عقب‌نشینی کامل اشغالگران، شکستن محاصره، باز کردن گذرگاه‌ها، بازسازی و دستیابی به یک مبادله جدی برای تبادل اسرا می شد.

گروه های فلسطینی در بیانیه ای اعلام کردند: هر تلاشی از سوی هر طرفی که بخواهد ابزاری در دست اشغالگران و جایگزینی برای اراده ملت فلسطین باشد، به عنوان دشمن صهیونیستی برخورد خواهد شد.

کد خبر 1777232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha