کام شیرین زائران اربعین با کافه فالوده بچه‌های مسجد حیدر

بچه‌های مسجد در کانون شهدای زرقان با ایجاد یک کافه در موکب احمد بن موسی(ع) به تولید فالوده شیرازی اقدام و کام زائران اباعبدالله(ع) در مسیر پیاده روی اربعین را شیرین می‌کنند.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان| این روزها عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) از گوشه گوشه ایران اسلامی راهی پیاده روی عظیم اربعین حسینی می شوند؛ حماسه ای سرشار از معنویت و عشق به اهل بیت(ع) که هر ساله تکرار می شود امام برای زائران اباعبدالله(ع) تکراری نمی شود.

موکب های بسیاری نیز از سوی ارادتمندان به خاندان اهل بیت(ع) نیز در مسیر پیاده روی زوار اربعین برپا شده و به پذیرایی از زائران مشغول هستند.

اگرچه فعالیت در این مواکب به صورت خودجوش و مردمی شکل می گیرد اما بچه های مسجد نیز مانند همیشه پای ثابت موکب ها بوده و خدمت به زوار امام حسین(ع) را افتخاری برای خود می دانند.

موکب احمد بن موسی (ع) استان فارس از محل نذورات مردمی و حمایت ‌های خیران هر ساله برپا می شود و به ‌صورت روزانه پذیرای بیش از هفت هزار نفر از زائران اربعین حسینی است که علاوه بر ارائه خدمات اسکان، پذیرایی سه وعده صبحانه، ناهار و شام، خدمات درمانی با برپایی درمانگاه‌ و همچنین خدمات فرهنگی را به زائران ارائه می‌ دهد.

کام شیرین زائران اربعین با کافه فالوده شیرازی بچه‌های مسجد حیدر

اما اربعین امسال تفاوتی نسبت به سال های گذشته دارد و آن هم گرمای بیش از حد هوا در عراق است که بعضاً به ۵۰ درجه هم می رسد. همین امر سبب شده تا بچه مسجدی های کانون فرهنگی هنری شهدا مسجد حیدر شهرستان زرقان دست به ابتکار جالبی بزنند تا حداقل گرمای هوا را برای دقایقی کوتاه از چهره زوار بزدایند.

کافه فالوده بچه‌های مسجد

بچه های مسجد با ایجاد یک کافه در موکب احمد بن موسی(ع) به تولید فالوده شیرازی اقدام و کام زائران اباعبدالله(ع) در مشایه را شیرین می کنند.

روزانه سه هزار لیوان فالوده شیرازی در موکب احمد بن موسی(ع) استان فارس به همت بچه های مسجد تولید و بین زائران حسینی توزیع می شود.

آنگونه که مدیر کانون فرهنگی هنری شهدا مسجد حیدر شهرستان زرقان گفته، روزانه سه هزار لیوان فالوده شیرازی در موکب احمد بن موسی(ع) استان فارس به همت بچه های مسجد تولید و بین زائران حسینی توزیع می شود.

علی قدسی می افزاید: با توجه به گرمای هوای شهر کربلا و  استقبال زائران حسینی از خوراکی های خنک، این موکب اقدام به تولید و توزیع فالوده شیرازی که یکی از پر طرفدارترین خوراکی های شیراز بوده و محبوبیت جهانی نیز دارد، پرداخته است.

عشق و ارادت به حضرت اباعبدالله(ع) باعث شده بچه های مسجد با تلاش شبانه روزی به زائران خدمت رسانی کنند.

از تولید به مصرف

قدسی می گوید: این خدمت رسانی بخشی از بخش های گسترده موکب است که با استقرار دستگاه تولید فالوده، ۱۰ نفر به صورت شبانه روزی به ارائه خدمات می پردازند.

کام شیرین زائران اربعین با کافه فالوده شیرازی بچه‌های مسجد حیدر

کافه بچه های مسجد حیدر با کمک ها و نذورات مردمی اداره می شود و اعضای کانون شهدا و بچه های مسجد در این امر مشارکت دارند.

البته کافه بچه مسجدی های کانون شهدای زرقان تنها به اربعین حسینی خلاصه نمی شود و اهالی مسجد در مناسبت های مختلف با برپایی موکب به پذیرایی از مردم و دوستداران اهل بیت(ع) بپردازند.

بچه های مسجد در ایام دیگر سال نیز به ویژه در مناسبت های مذهبی و ملی در شهرستان زرقان و شیراز برای پذیرایی در مراسم هایی مانند نیمه شعبان، ماه محرم و عید غدیر اقدام به تولید و توزیع فالوده شیرازی می کنند.

استمرار فعالیت کافه فالوده

آنگونه که قدسی می گوید بچه های مسجد در ایام دیگر سال نیز به ویژه در مناسبت های مذهبی و ملی در شهرستان زرقان و شیراز برای پذیرایی در مراسم هایی مانند نیمه شعبان، ماه محرم و عید غدیر اقدام به تولید و توزیع فالوده شیرازی می کنند.

به گزارش شبستان، موکب احمد بن موسی (ع) استان فارس در شارع روضتین کربلای معلی مستقر شده و پذیرای عموم زائران و عاشقان حسینی است.

کد خبر 1777699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha