انتشار فیلم هتک حرمت نظامیان صهیونیستی به مساجد غزه و قرآن کریم+ فیلم

فیلمی از سربازان اسرائیلی که اقدام به هتک حرمت و تخریب مساجد در غزه کرده‌اند، توسط تلویزیون الجزیره منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، تلویزیون الجزیره می‌گوید فیلمی از سربازان و پهپادهای اسرائیلی که اقدام به هتک حرمت قرآن و تخریب مساجد در غزه کرده‌اند، دریافت کرده است.

این تصاویر نشان می‌دهد که سربازان اسرائیلی در حال سوزاندن نسخه‌های قرآن کریم در مسجدی در نوار محاصره شده غزه هستند.

شبکه خبری الجزیره قطر گفت که این فیلم را از ویدئوی ضبط شده توسط سربازان اسرائیلی به دست آورده است.

این فیلم نشان می‌دهد که سربازان اسرائیلی وارد مسجد «بنی صالح» در شمال نوار غزه شده و سپس نسخه‌های قرآن، کتاب مقدس مسلمانان را در داخل مسجد پاره کرده و سوزانده‌اند.

در تصاویر بیشتر، ارتش اسرائیل در حال تخریب مسجد جامع در خان یونس در جنوب نوار غزه، یکی از قدیمی ترین مساجد غزه که ۹۶ سال پیش ساخته شده، نشان داده شده است.

ارتش اسرائیل هنوز درباره این فیلم اظهار نظری نکرده است.

تخریب یا هتک حرمت قرآن از نظر اسلام یک جرم بزرگ و توهین به ایمان حدود دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان است.

در جریان تهاجم ۱۰ ماهه ارتش اسرائیل به غزه، صدها مسجد از جمله مسجد عمری بزرگ که قدمتی حدود یک‌هزار و ۴۰۰ سال دارد به طور جزئی یا کامل تخریب شده‌‍اند.

به گفته دفتر رسانه های دولتی مستقر در غزه، ارتش اسرائیل از ۷ اکتبر گذشته، یعنی شروع درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی ۶۰۹ مسجد را به طور کامل ویران کرده، ۲۱۱ مسجد را به طور جزئی تخریب کرده و همچنین سه کلیسا را ​​در سراسر غزه ویران کرده است.

از زمانی که اسرائیل ۱۰ ماه پیش کارزار خود را علیه غزه آغاز کرد، ده‌ها کشور و گروه‌های بشردوستانه بین‌المللی بمباران بیمارستان‌ها، مسکن‌های غیرنظامی و عبادتگاه‌ها را محکوم کرده‌اند.

اسرائیل پس از حمله حماس در ۷ اکتبر گذشته، علیرغم قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری شده بود، به حملات خود به غزه ادامه داد.

به گفته مقامات بهداشتی محلی، این حملات منجر به کشته شدن بیش از ۴۰ هزار فلسطینی، اکثرا زنان و کودکان و بیش از ۹۳ هزار زخمی شده است.

محاصره مداوم غزه منجر به کمبود شدید مواد غذایی، آب سالم و دارو شده است و بخش اعظم منطقه را ویران کرده است.

کد خبر 1778430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha