«از نی تا نینوا»؛ روایت عاشورایی بانوی هنرمند افغانستان

مدیر گالری ترانه باران نمایش ۲۰ اثر خوشنویسی عاشورایی بانوی افغانستانی را در نمایشگاه «از نی تا نینوا» نشان عمق ارادت این هنرمند به سیدالشهدا(ع) خواند و گفت: فرشته احمدی ارادت خاصی به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) دارند و کلیه آثار حاضر در این نمایشگاه با موضوع امام حسین (ع) و عاشورا خلق شده است.

«محبوبه کاظمی دولابی»، مدیر گالری ترانه باران در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان درباره برپایی نمایشگاه خوشنویسی «از نی تا نینوا»  همزمان با ایام اربعین گفت:  گالری ترانه باران در حوزه تخصصی هنر ایرانی اسلامی فعالیت خود را آغاز کرده و در تمام این سالها به صورت تخصصی با محوریت خط و خوشنویسی به عنوان اصیل ترین هنر ایرانی به کار خود ادامه می دهد در همین راستا از بانوان هنرمند در این حوزه حمایت می کند؛ خانم «فرشته احمدی» از بانوان هنرمند افغانستانی هستند که بیش از ۱۰ سال است به صورت تخصصی در حوزه خط نستعلیق مشغول به فعالیت هستند؛ نمایشگاه «از نی تا نینوا» نمایش آثار خط نستعلیق این هنرمند با موضوع امام حسین(ع) و عاشوراست.

«از نی تا نینوا»؛ روایت عاشورایی بانوی هنرمند افغانستان

مدیر گالری ترانه باران با اشاره به اشتراکات فرهنگی ایران و افغانستان اظهار کرد:  دو کشور ایران و افغانستان از زمان های قدیم  در زمینه خط  فرهنگ مشترک  دارند، در این فضا فعالیت برای بانوان خصوصا بانوان افغانستانی بسیار سخت است، نمایشگاه «از نی تا نینوا» در  گالری ترانه باران در راستای حمایت از هنرمندان حوزه هنرهای ایرانی و اسلامی برپا شده است .

محبوبه کاظمی دولابی خاطر نشان کرد: در کشور افغانستان فعالیت برای بانوان در زمینه هنر بسیار سخت است و این بانو خط نستعلیق  را با پشت کار خود تحت نظر اساتید برجسته این هنر ایرانی  آموختند؛ خانم احمدی با وجود آنکه در رشته مهندسی برق تحصیل کرده اند پا به این عرصه هنری نهاده اند.

«از نی تا نینوا»؛ روایت عاشورایی بانوی هنرمند افغانستان

وی  درباره موضوع آثار نمایشگاه  «از نی تا نینوا»  گفت: خانم فرشته احمدی ارادت خاصی به  حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) دارند و کلیه آثار حاضر در این نمایشگاه با موضوع امام حسین (ع) و عاشورا خلق شده است،  در واقع برپایی این نمایشگاه در آستانه اربعین حسینی  نشان از عمق ارادت به آستان حضرت سیدالشهداست.

وی افزود: در نمایشگاه  «از نی تا نینوا»  ۲۰ اثر خط نستعلیق از این بانوی هنرمند افغانستانی به نمایش درآمده است، خانم فرشته احمدی هنرجوی سطح فوق ممتاز در خط نستعلیق هستند.

«از نی تا نینوا»؛ روایت عاشورایی بانوی هنرمند افغانستان

محبوبه کاظمی دولابی  در پاسخ به این سئوال  که گالری ترانه باران امسال سال فعالی را پشت سر نهاده، آیا پس از ارایه آثار خانم احمدی با موضوع عاشورا برنامه دیگری دارید؟  توضیح داد: تعداد هنرمندان متقاضی برای برگزاری نمایشگاه زیاد هستند چرا که گالری ترانه باران یک شاخه تخصصی را دنبال می کند و به همین دلیل سعی کرده انتخاب هایش بر مبنای اهداف، تخصص و هویت خود باشد. از طرفی به دلیل آنکه ما در حال راه اندازی خانه پدری جلال هستیم و احتمالا بخش گسترده ای از فعالیت های ما در آنجا متمرکز خواهد شد، مقداری انتخاب هایمان بر اساس این دیدگاه صورت می گیرد. انشالله اگر بتوانیم امسال خانه پدری جلال را افتتاح کنیم، نمایشگاه های خاصی را در آنجا برگزار خواهیم کرد.

وی درباره  انتظار اهالی فرهنگ و هنر از دولت چهاردهم  گفت: یکی از نکات مثبت دولت سیزدهم در عرصه فرهنگ و هنر توجه ویژه به فعالیت های ماهوی، هویت بنیان و اصالت محور بود. امیدوارم آقای سید عباس صالحی هم در انتخاب های خود موفق عمل کنند تا این روند تداوم یابد.  

کد خبر 1778551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha