توفیقات صنایع پتروشیمی خلیج فارس در موکب‌داری اربعین

ستاد اربعین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در اربعین ۱۴۰۳ با موکب‌هایی در مرز شلمچه، مرز مهران و پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) در عراق میزبان زائران اربعین حسینی است و در محورهای متنوع به آنها خدمت‌رسانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، اربعین حسینی موسمی است که برخلاف دیگر مراسم ها و مناسبت ها، نه فقط از اقشار و گروه های مختلف مردمی بلکه نهادها و دستگاه هایی که هم که شاید از آنها انتظار حضور و فعالیت در این میدان نمی رود، مشارکت دارند و هر یک می کوشند به سهم خود در اجر و ثواب خدمت به زائران این زیارت سهیم باشند، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس هم از همین مجموعه ها است که شاید به نام و وظایف ذاتی‌اش فعالیت اربعینی و موکب‌دار نخورد اما به عشق امام حسین(ع) و خدمت به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) موکب صنایع پتروشیمی کشور را با نام «عقیلة‌النساء» در اربعین ۱۴۰۳ برپا کرده و به زائران اربعین خدمت رسانی می کند.

«مهدی عسگری»، دبیر ستاد اربعین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس درباره ساختار این ستاد و فعالیت های پیش بینی شده آن، اظهار کرد: ستاد اربعین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با پنج کمیته و یک دبیرخانه و برخورداری از ۳۸ نماینده و زیرگروه برای دبیران شرکت‌های زیرمجموعه در سراسر کشور فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و بنابر وظایفی که ستاد از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و صنعت نفت متعهد به انجام آنها بود، خدمات متنوعی پیش‌بینی و در ایام پیاده‌روی اربعین اجرا شده است و خدمات متنوعی به زائران اربعین حسینی در حال ارائه است.

توفیقات صنایع پتروشیمی خلیج فارس در نخستین تجربه موکب‌داری اربعین

عسگری با بیان اینکه این ستاد در نقاط مختلفی مواکب اربعینی را مستقر کرده است، گفت: موکب پتروشیمی کارون در مرز شلمچه، موکب های ایلام و مرز مهران و موکب پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) در عراق به همت این ستاد برپا شده است و در محورهای متنوع به زائران خدمت‌رسانی می کنند.

به گفته عسگری تهیه تعدادی دستگاه یخ‌ساز برای بهره مندی در مواکب و همکاری با موکب «زینب بنت‌ المرتضی(ع)» در کربلای معلی از دیگر اقدامات ستاد اربعین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در اربعین ۱۴۰۳ است. برخی از کارکنان این شرکت هم به عنوان خادم و عده‌ای نیز به عنوان زائر به پیاده روی اربعین اعزام شدند، دو اعزام از تهران داشتیم که اعزام اول شامل چهار دستگاه و اعزام دوم شامل پنج دستگاه اتوبوس بود.

وی ادامه داد: تعدادی از کارکنان شرکت‌های مستقر در عسلویه هم به صورت زمینی و هوایی به این سفر معنوی اعزام شدند.

توفیقات صنایع پتروشیمی خلیج فارس در نخستین تجربه موکب‌داری اربعین

عسگری با اشاره به دیگر فعالیت‌های اربعینی ستاد اربعین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اعلام کرد: آیین های عزاداری موسوم به «عقیلة‌ النساء» از جمله برنامه های این ستاد بود که ۲۲ مرداد در تهران و با حضور ۳۰۰ نفر از خانواده کارکنان و بانوان همکار، ۲۴ مرداد در عسلویه با حضور ۴۰۰ نفر از همکاران و ۲۶ مرداد در ماهشهر با حضور ۸۰۰ نفر از کارکنان شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار و با استقبال شرکت کنندگان مواجه شد.

توفیقات صنایع پتروشیمی خلیج فارس در نخستین تجربه موکب‌داری اربعین

دبیر ستاد اربعین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با قدردانی از حمایت‌های عبدالعلی علی‌عسگری؛ مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در جریان اقدامات صورت گرفته در ایام اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: از مدیران‌عامل زیرمجموعه‌های هولدینگ خلیج فارس که با حمایت‌هایشان در مسیر خدمات‌رسانی یاری کردند و نیز مهندس عوض‌دخت، معاون شرکت ملی صنایع پتروشیمی وزارت نفت که ستاد اربعین را حمایت و همراهی کردند، قدردانی می‌کنم.

کد خبر 1778556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha