پیاده‌روی اربعین، عامل ایجاد وحدت بین مسلمین است

حجت الاسلام والمسلمین عدیده گفت: دشمنان اسلام همواره تلاش می‌کنند تا میان مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و وحدت آنان را از بین ببرند، اما پیاده‌ روی اربعین نشان می‌دهد که مسلمانان با اتحاد و همبستگی می‌توانند بر این توطئه‌ها غلبه کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد عدیده شامگاه شنبه(۳شهریور)  در مراسم عزاداری شب اربعین در مسجد صاحب‌الزمان(عج) پادگان پدافند هوایی شمالشرق مشهد، اظهار کرد: پیاده‌ روی اربعین، نسلی را به نسل دیگر پیوند می‌دهد و ارزش‌ های عاشورا را به جوانان منتقل می‌کند.

وی افزود: اربعین، نماد مقاومت در برابر ظلم و ستم است و به ما یادآوری می‌کند که برای حق باید ایستاد.

 رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق ارتش با بیان اینکه پیاده‌ روی اربعین، یک حرکت اجتماعی عظیم است که وحدت و همدلی را تقویت می‌کند، تصریح کرد: در این راهپیمایی، افراد از ملیت‌ها، مذاهب و اقشار مختلف اجتماعی، گرد هم می‌آیند و نشان می‌دهند که عشق به امام حسین (ع) مرز نمی‌شناسد.

وی با اشاره به اینکه شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین، موجب مقاومت در برابر تفرقه‌ افکنی می شود، گفت: دشمنان اسلام همواره تلاش می‌کنند تا میان مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و وحدت آنان را از بین ببرند, اما پیاده‌ روی اربعین نشان می‌دهد که مسلمانان با اتحاد و همبستگی می‌توانند بر این توطئه‌ها غلبه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عدیده در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم عزاداری اربعین در این منطقه، فرصتی است تا کارکنان و خانواده‌ ها با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای کربلا، به آرمان‌ های انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش پایبند باشند. 

در ادامه این مراسم، مداحان به ذکر مصیبت و عزاداری سید الشهدا پرداختند.

کد خبر 1778574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha