آغاز عملیات حزب‌الله لبنان در واکنش به شهادت «فواد شکر»

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد صبح امروز در نخستین عملیات خود، با پرتاب ۳۰۰ موشک و پهپاد به شهادت «فواد شکر» پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، نیروهای حزب الله لبنان صبح امروز یکشنبه مصادف با اربعین حسینی از آغاز عملیات پاسخ به ترور شهید فؤاد شکر را اعلام و تاکید کردند که هدف نظامی مشخصی را مورد هدف قرار گرفته و مرحله اول با موفقیت کامل به پایان رسیده است.

بر اساس گزارش‌ها، مقاومت اسلامی لبنان، سحرگاه روز یکشنبه «پاسخ اولیه» در پاسخ به ترور فؤاد شکر، پهپادهایی را به سمت اعماق رژیم اشغالگر اسرائیل شلیک کردند.

حزب الله لبنان در بیانیه ای گفت: پایگاه ها و گنبد آهنین دشمن در شمال فلسطین اشغالی را با تعداد زیادی موشک و به سمت یک هدف خاص نظامی رژیم صهیونیستی که متعاقباً اعلام خواهد شد، هدف قرار دادیم.

حزب الله همچنین تصریح کرد که ادامه روند این عملیات نظامی مدتی طول می کشد.

مقاومت در پایان بیانیه خود تاکید کرد: در این لحظات، در بالاترین آمادگی خود قرار دارد وهرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن غیر نظامیان با مجازات شدید و سختی رو به رو خواهد شد.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد که مرحله اول با موفقیت به پایان رسید. علاوه بر این، نیروهای مقاومت در بیانیه خود اعلام کردند که تعداد موشک های «کاتیوشا» شلیک شده به سمت مواضع اسرائیل از ۳۲۰ موشک فراتر رفته است.

پایگاه «مرون»، پایگاه «نیو زیو»، پایگاه «زاتون»، پایگاه «زائوره»، پایگاه «ساحل»، پایگاه «عین زیتیم» و پادگان «راموت نفتالی» مورد هدف قرار گرفتند.

در مورد بقیه جزئیات عملیات نظامی، مقاومت در بیانیه های بعدی اعلام خواهد کرد.

در ۳۱ تیرماه، حزب الله لبنان شهادت «فواد شکر» را اعلام کرد و گفت که این اقدام بی پاسخ نخواهد ماند.

کد خبر 1778597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha