مسجد محل روشنگری، بصیرت افزایی ومعرفی اسلام ناب محمدی (ص) است

حجت‌الاسلام سرشتی پورگفت: مسجد مکان مقدس، محل روشنگری، بصیرت افزایی ومعرفی اسلام ناب محمدی (ص) است همچنین از صدراسلام تاکنون سنگر وپایگاه دین بوده است.

حجت‌الاسلام سرشتی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از فعالان مساجدشاخص سراسر کشور در روز جهانی مسجد، گفت: با توجه به اینکه روز جهانی مسجد بمناسبت سالگرد آتش زدن مسجد الاقصی  توسط رژیم صهیونیستی نام گذاری شده است به همین مناسبت از فعالان مساجد سراسر کشور تجلیل شد.

امام مسجد قمربنی هاشم گیلانغرب افزود: این همایش با نام (مثل ابراهیم) و با هدف تجلیل از فعالین مساجد اعم از امام جماعت، هیئت امنا، فرماندهان پایگاه، فعالان فرهنگی مساجد که در اجرای فعالیت ها و فعال شدن مسجد  نقش موثری داشته اند به صورت کشوری برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این همایش ملی، حجت الاسلام  اجاق نژاد، تولیت آستان مسجد مقدس جمکران در خصوص محوریت مسجد جمکران در زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) به عنوان پایگاهی برای هدایت و مدیریت عصر ظهور برای سایر مساجد به سخنرانی پرداخت همچنین حجت الاسلام حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور بر نقش محوری مساجد در تربیت جوان مؤمن و متقی تمرکز نمود و به تبیین قرآنی در این موضوع اشاره کرد.

زرگوش اظهار کرد: امسال مسجد قمر بنی هاشم گیلانغرب هم از بین مساجد شهرستان به عنوان مسجد شاخص و نمونه انتخاب و بنده به نمایندگی از امام جماعت، هیئت امنا و نمازگزاران  مسجد در این مراسم شرکت کردم و بسیار خوشحالیم نام مسجد ما در میان آن همه مسجد در خشید.

امام جماعت مسجد قمربنی هاشم گیلانغرب با اشاره به برنامه ها و فعالیت های این مسجد، گفت: به برپایی نماز های جماعت در مسجد، برگزاری مراسمات مذهبی، اعیاد و جشن ها، برگزاری کلاس های درسی در ایام امتحانات نهایی و تابستان، برگزاری کلاس های قرآن، احکام در رده های سنی مختلف، برگزاری کلاس ورزشی به صورت دائم، اردو تفریحی های ماهانه برای نوجوانان و جوانان و شناسایی و رفع مشکلات محله با کمک مسئولان شهرستان از شاخص ترین برنامه های این مسجد است.

وی با اشاره به فعال بودن کانون فرهنگی هنری مسجد مزین به نام  (کانون شهید احمدی روشن) در مسجد، گفت: جوانان و نوجوانان بصورت خودجوش در تمامی فعالیت های کانون شرکت می کنند.

کد خبر 1778658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha