خادمین ظهور، از عمود ۸۰۲ تا باب الرضا(ع)

موکب صاحب‌الزمان(عج) یکی از موکب‌های خدمت رسان به زائرین پیاده امام رئوف(ع) است که توسط بچه‌های مسجدی شهرک شهید باهنر مشهد برپا شده است. این موکب در ایام اربعین در محور نجف به کربلا در عمود ۸۰۲ خادم زایرین حسینی و در ایام دهه پایانی ماه صفر در ورودی مشهد از محور سرخس میزبان زائرین رضوی است. 

خبرگزاری شبستان مشهد | باب‌الرضا، شهرک شهید باهنر، محله‌ای محروم که حتی از حضور در نقشه‌های شهری هم در این کلانشهر بزرگ محروم است، اما مردمانی دارد به غایت مهمان‌نواز و مومن که در عین محرومیت بخشنده هستند و مهربان، همچون پیشوایشان، امام مهربانی‌ها، آقا علی ابن موسی‌الرضا(ع).

خادمین ظهور، از عمود ۸۰۲ تا باب الرضا(ع)

موکب صاحب‌الزمان(عج) یکی از موکب‌های خدمت رسان به زائرین پیاده امام رئوف است که توسط بچه‌های مسجدی این محله برپا شده و در ایام اربعین در محور نجف به کربلا در عمود ۸۰۲ خادم زایرین حسینی و در ایام دهه پایانی ماه صفر در ورودی مشهد از محور سرخس در شهرک شهید باهنر میزبان زائرین رضوی. 

شاید باورش سخت باشد اما اینجا در سه وعده صبحانه و نهار و شام هر روز هزاران پرس از بهترین نوع طعام از جوجه کباب و کوبیده گرفته تا آبگوشت و مرغ با انواع شربت و میوه و آب‌میوه و بستنی و قهوه و چای همراه میان وعده هایی چون شله زرد و دیکچه و کیک وسیب زمینی خلالی به زایرین ارائه می‌شود. 

خادمین ظهور، از عمود ۸۰۲ تا باب الرضا(ع)

در کنار پذیرایی فوق العاده و چشمگیر و دست‌دلبازانه در این موکب که همراه با نان تازه ای که در نانوایی همین محل پخت می‌شود؛ خدماتی چون خیاطی، کفاشی، آرایشگاه و انواع خدمات فرهنگی و هدایای مختلف نیز به زائرین علی ابن موسی الرضا ارائه می‌شود. 

در غرفه فرهنگی این موکب که با نام شهید احمد نیازی بامسماتر شده هر روز قرائت دوره قرآن کریم انجام می‌شود و دختران مسجدی محله نیز با درست کردن عروسک‌های دست ساز زیبا، یادگاری زیبا را برای زائران خردسال آقا تهیه و به آنها هدیه می‌دهند.

بچه‌های مسجدی وخادمین کوچک موکب نیز همین امروز ۲هزار پیکسل منقش به چهره امام راحل و ۱۵۰۰ پیکسل منقش به تصویر شهداء را آماده و برای اهداء به زائرین پیاده امام رضا علیه‌السلام بسته بندی کردند.

خادمین ظهور، از عمود ۸۰۲ تا باب الرضا(ع)

اینجا هر روز یک غافلگیری را شاهد هستی، خیرینی که هر یک با نیتی، نذری را برای خدمت به زائرین پیاده ولی نعمت‌شان آماده کرده و به این موکب ‌می‌آورند، دامداری که گوسفند عقیقه‌ای را نذر رضا(ع) کرده و کشاورزی که بار هندوانه‌ای را وقف میهمانان امامش می‌کند یا آن یکی باری از انگور و دیگری جعبه‌های آلوی رسیده. یا پیرزنی که دیگی از عدسی داغ برای صبحانه زائرین می‌پزد و ...

هریک از اهالی محله به زعم خود تلاش می‌کنند نخودی در آش خدمت بیاندازند و سهمی در این میهمانی بابرکت و خان با فضیلت داشته باشند. 

آری، خادمین ظهور اینجا روز و شب، از جان و دل پذیرای خستگان‌عاشق از راه رسیده ای هستند که از فرسنگ‌ها راه دور، دل به طریق دلدادگی داده اند و عزم اقامه عزا برای سلطان خراسان در شهر بهشت را کرده اند.

گزارش: علی رنگ آمیز طوسی

کد خبر 1779870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha