غرب آسیا زیر چتر مقاومت

حجت الاسلام کاظم صادقی با بیان اینکه غرب آسیا زیر چتر مقاومت است، گفت: تا پیش از این، نظم منطقه مطابق با میل آمریکایی‌ها تنظیم شده بود اما شکست‌های اسرائیل در مقابل حزب‌ الله لبنان که با وجود حمایت همه‌جانبه غرب از تل‌آویو اتفاق افتاد شرایط جدیدی را ترسیم کرد و نشان داد که آمریکا دیگر تنها تعیین‌ کننده مناسبات منطقه نیستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز حجت الاسلام کاظم صادقی در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و تبریک حلول ماه ربیع الاول، گفت: یکی از مسائلی که بنیان و پایه های تربیتی جامعه را طراحی خواهد کرد و منجر به ایجاد جامعه اسلامی و نبوی خواهد شد توجه به مسائل تربیتی در حوزه خانواده است.
امام جمعه رودبار جنوب افزود: یکی از مسائلی که در تربیت خانواده و فرزند بسیار حائز اهمیت است توجه به حلال و حرام در زندگی اقتصادی و معیشتی است.
وی ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) و تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) بیان کرد: از جهتی آن حضرت غریب ترین امام  هستند، امام حسن عسکری (ع) ‌ می فرمایند: «هیچ یک از پدرانم، آنگونه که من گرفتار تردید شیعیان شده‌ام، مورد تردید واقع نشدند.»(مَا مُنِیَ أَحَدٌ مِنْ آبَائِی بِمِثْلِ مَا مُنِیتُ بِهِ مِنْ شَکِّ هَذِهِ الْعِصَابَةِ فِیَّ...(بحارالأنوار، ج 75، ص 372)). 
حجت الاسلام صادقی ابراز کرد: رخنه این شک (شک به‌ حقانیت رهبر الهی) در جامعه شیعه، اولین علت برای غیبت رهبر الهی است یعنی با تغییر رفتار شیعه، تغییر نعمت و سرنوشت روی داد.
خطیب جمعه رودبار جنوب ادامه داد: همانطور که امام باقر (ع) فرمودند؛ «زمانی که خدای تبارک و تعالی بر خلقش خشم کند، ما را از مجاورت آنها دور کند.»(إِذَا غَضِبَ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی عَلَی خَلْقِهِ نَحَّانَا عَنْ جِوَارِهِمْ(کافی، ج 1، ص 343)) یعنی غیبت امام زمان (عج) دلیل خشم خدا بر بندگان است.
وی یکی دیگر از دلایل غیبت امام عصر (عج) را اخلاق مردم و جامعه دانست و اظهار کرد: در مسئله حجت خدا، اینکه امام معصوم (ع) غائب شود و یا ظاهر شود، جزء سرنوشت و مقدرات است و اینکه مردم قدر امام را بدانند یا ندانند اخلاق است.
حجت الاسلام صادقی اضافه کرد: خدا نعمت امامت را به‌ مردم داده، این نعمت را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه مردم اخلاقشان را تغییر دهند، یازده امام، خدا برای مردم گذاشت، در زمان امام یازدهم، مردم اخلاقشان تغییر کرد، خدا هم مقدراتشان را تغییر داد.
امام جمعه رودبار جنوب انقلاب اسلامی را وثیقه ای برای ظهور منجی عالم بشریت برشمرد و عنوان کرد: سوره یوسف سوره اهل بیت (ع) است، اگر می‌خواهیم جوانان را با مهدویت آشنا کنیم باید روی این سوره کار کنیم، برادران یوسف او را در چاه انداختند، همان طوری که امت با ائمه (ع) رفتار کردند، وقتی فرزندان حضرت یعقوب درخواست کردند که بنیامین را با خود به‌ مصر ببرند، حضرت یعقوب در ابتدا به‌شدت مخالفت کرد.
وی تصریح کرد: در اندیشه‌ رهبر انقلاب اسلامی آنچه به عنوان موانع اعم از درونی و بیرونی، باعث کُندی یا عدم تحقق دولت اسلامی می‌شود، از موانع نشات می‌گیرد: «من بیشترین اشکالات را به خودمان می‌کنم موانع ما عمدتاً موانع درونی است آن‌ها [دشمنان] هم دارند استفاده از این موانع درونی سوء می‌کنند.» بنابراین می‌بایست به شناخت موانع درونی بیش از موانع خارجی اهتمام ورزید.
حجت الاسلام صادقی با اشاره به برخی از مهمترین این موانع در بیانات معظم‌ له، ادامه داد: سستی بینش و ایمان اسلامی و انقلابی، عدم باور به ظرفیت‌های درونی، اعتماد به نسخه‌های بیگانگان، غفلت از دشمن و اعتماد به آن، دنیا زدگی و اشرافی‌گری، کم‌کاری و کم‌انگیزگی و عدم مبارزه جدی با فساد از جمله این موانع است.
خطیب جمعه رودبار جنوب بیان کرد: «در سر راه انسان موانع وجود دارد. اساساً همین وجود مانع است که به تلاش انسان معنا و حقیقت معنوی می‌بخشد و اسمش می‌شود جهاد؛ والا اگر مانع نبود، جهاد معنی نداشت جهاد یعنی جد و جهد همراه با زحمت و چالش با موانع.».
وی با اشاره به مسائل و اتفاقات محور مقاومت و فلسطین، عنوان کرد: حزب‌الله لبنان در حمایت از مردم فلسطین از همان روزهای نخست تجاوز رژیم، به نوار غزه حملات خود علیه سرزمین‌های اشغالی را شروع کرد و در این مدت حزب‌الله هزینه‌های زیادی را بر دشمن صهیونیست تحمیل کرد به گونه‌ای که بیش از ۶۰ هزار نفر از ساکنان شهرک‌های اشغالی فرار کرده‌اند.
حجت الاسلام صادقی ابراز کرد: سایت اقتصادی صهیونیستی گلوبس اعلام کرده است که حمله پیشگیرانه اسرائیل در سحرگاه صبح یکشنبه هفته گذشته علیه حزب‌الله لبنان با هزینه حدود ۱۲۰ میلیون دلاری همراه بوده است.
امام جمعه رودبار جنوب افزود: این وب سایت به نقل از یک مقام ارشد در صنایع نظامی اسرائیل نوشته است که حدود ۴۰۰۰ بمب JDAM استفاده شد که هر کدام ۲۵ هزار دلار قیمت داشتند.
وی اظهار کرد: این مقام صهیونیستی هزینه عملیات علیه حزب‌الله با قریب ۱۰۰ فروند هواپیمای جنگی به مدت ۶ ساعت را ۱۸ میلیون دلار برآورد کرده و گفته است در این عملیات از پهپادها به مدت ۱۲ ساعت استفاده شده که این پهپادها هم حدود ۱۱ میلیون دلار هزینه روی دست اسرائیلی‌ها گذاشته است.
حجت الاسلام صادقی تاکید کرد: با وجود این هزینه‌ها اما به نظر می‌رسد عملیات به اصطلاح پیشگیرانه اخیر، علیه حزب‌الله نتوانسته از ادامه فعالیت و حملات ضداسرائیلی حزب‌الله بکاهد و عملیات های این گروه مقاومت لبنانی علیه صهیونیست‌ها همچنان ادامه دارد.
خطیب جمعه رودبار جنوب با بیان اینکه غرب آسیا زیر چتر مقاومت است، گفت: تا پیش از این، نظم منطقه مطابق با میل آمریکایی‌ها تنظیم شده بود اما شکست‌های اسرائیل در مقابل حزب‌ الله لبنان که با وجود حمایت همه‌جانبه غرب از تل‌آویو اتفاق افتاد شرایط جدیدی را ترسیم کرد و نشان داد که آمریکا دیگر تنها تعیین‌ کننده مناسبات منطقه نیستند تا جایی که امروز، هیچ رویدادی در غرب آسیا بدون درنظر گرفتن خواسته‌های شبکه مقاومت رخ نمی‌دهد.

کد خبر 1779969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha