اجرای طرح«مهرورزان آسمانی» در جمعیت هلال احمر استان مرکزی

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی از اجرای طرح«مهرورزان آسمانی» در این استان خبر داد.

محمد رضا زمانی، معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی، در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک، با اعلام این خبر گفت: در این طرح داوطلبان جمعیت هلال احمر با حضور در خانه های سالمندان و مراکز نگهداری از معلولان با آنها دیدار می کنند.


وی با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت حداکثری داوطلبان انجام شد، افزود: هدف از اجرای این طرح برقراری روابط عاطفی با سالمندان و معلولان و خدمات مشاوره ای به آنها است.


معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: برنامه های این طرح با هماهنگی اداره بهزیستی شعب و مدیر سرای سالمندان و مراکز نگهداری معلولان در شعب تابعه استان انجام می شود.


زمانی اضافه کرد: فراخوان و اعزام داوطلبان و خیرین و پزشکان داوطلب جهت حضور در سرای سالمندان و مراکز نگهداری معلولان، حضور داوطلبان و خیرین در مراکز نگهداری معلولان و سالمندان به مدت یک هفته، تهیه و توزیع گل و شیرینی از جمله اقدامات در این طرح است.


وی با بیان اینکه انجام فعالیت های مختلفت توسط داوطلبان از جمله امور خدماتی است، اظهار کرد: دلجویی، استحمام، نظافت و بهداشت، تغذیه سالمندان و معلولین از جمله امور خدماتی است.


معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی موسیقی درمانی، گلسازی، نقاشی، شعر خوانی، برگزاری شب شعر و شرکت داوطلبان شاعر و سالمندان، برنامه ریزی و اجرای اردوهای یک روزه درون شهری توسط داوطلبان جهت حضور سالمندان و زیارت امامزادگان شهرستان ها و ادای فریضه نماز جماعت مغرب و عشاء را از جمله امور فرهنگی و هنری عنوان کرد.


زمانی خاطرنشان کرد: تهیه مواد اولیه پخت غذا و عصرانه و کیک تولد، پخت کیک توسط داوطلبان خانم در حضور سالمندان و برگزاری جشن تولد جهت سالمندان، برنامه های طبیعت گردی و کاشت نهال و گل های اهدایی داوطلبان توسط سالمندان در محوطه مراکز نگهداری، برگزاری جشن و برنامه های شاد از جمله دیگر برنامه های این طرح است.


معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی در پایان حضور پزشک و پرستار داوطلب جهت ویزیت رایگان و کنترل قند و فشار خون سالمندان، برگزاری مسابقه نقاشی سالمندان و اهدا هدیه به شرکت کنندگان، پخت و توزیع آش توسط داوطلبان و سالمندان خانم، تهیه و توزیع بسته های بهداشتی شامل «حوله، ملحفه، روتختی، شامپو، شانه، مسواک، صابون، تهیه و توزیع پوشاک» عنوان کرد.


پایان پیام/

کد خبر 178032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha