برنامه اجرای نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی نخستین جشنواره «اتقان»

نخستین جشنواره ملی «اتقان» امسال در حالی نخستین دوره خود را تجربه می‌کند که در بخش‌های مختلف با استقبال هنرمندان مواجه شد؛ یکی از این بخش‌ها نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی بود که مخاطبان بسیاری پای اجرا و تماشای این آثار نشستند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری شبستان: نخستین جشنواره ملی «اتقان» قرار است ۲۶ شهریور ماه یعنی در واپسین روزهای تابستان به کار خود پایان دهد اما پیش از آن نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی مختلفی از مقابل دیدگان تماشاگران می‌گذرد.

آنچه که در ادامه می‌خوانید برنامه نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی (شامل روز اجرا و ساعت) و همچنین برنامه نمایش‌هایی است که همزمان در تماشاخانه‌های «ماه»، «مهر» و محوطه حوزه هنری اجرا خواهند شد:

برنامه اجراها در تماشاخانه «ماه»

بر پایه این گزارش: روز پنج‌شنبه ۲۲ شهریورماه نمایش «شمع کیک تولد» از تهران (شهرستان ورامین) به نویسندگی و کارگردانی «رسول حق‌شناس» از ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه مهر اجرا می‌شود.
روز جمعه ۲۳ شهریورماه ساعت ۱۷ نمایش «کاوش کارشکنی در یک شرکت» از تهران به نویسندگی و کارگردانی «کیانوش احمدی» و همچنین ساعت ۲۰:۳۰ نمایش «ربان مشکی» به نویسندگی «محمد یزدی» و کارگردانی «نرگس ایزدی» از تهران (شهرستان ملارد) در این تماشاخانه روی صحنه می‌رود.

روز شنبه ۲۴ شهریورماه ساعت ۱۷ نمایش «مستر وی جی» به نویسندگی و کارگردانی «آرزو کریمی زند» از تهران و نمایش «استنطاق میرزای شاه‌کش در حضور» به نویسندگی و کارگردانی «علی بیگدلی» از تهران (شهرستان پردیس) راس ساعت ۲۰:۳۰ روی صحنه می‌رود.

روز یکشنبه ۲۵ شهریور ماه ساعت ۱۷ نمایش «۳ روایت از کیسه‌های خالی» به نویسندگی «پرهام رمضانی» و «مهسا شیرزادی» و کارگردانی «یاسر محمودی» از استان مازندران (شهرستان ساری) اجرا خواهد شد؛ همچنین در این روز نمایش «مبارک ناقلا» به نویسندگی «فرزاد لباسی» و کارگردانی «پگاه معصومی» از استان همدان راس ساعت ۲۰:۳۰ روی صحنه می‌رود.

برنامه اجراها در تماشاخانه «مهر»

روز پنج‌شنبه ۲۲ شهریور نمایش «یاد» از تهران به نویسندگی «یزدان کاظمی» و کارگردانی «میثم نویریان» راس ساعت ۱۹ روی صحنه می‌رود.
روز جمعه ۲۳ شهریور نیز نمایش «فرار به سوی پیروزی» به نویسندگی و کارگردانی «میثم شمسیان» از تهران ساعت ۱۹ اجرا خواهد شد.
روز شنبه ۲۴ شهریور ساعت ۱۹ نیز نمایش «باحالا» به نویسندگی و کارگردانی «روح‌الله سنائی» از استان تهران (شهرستان پیشوا) به روی صحنه می رود.
روز یکشنبه ۲۵ شهریور ساعت ۱۵ نمایش «یک اتفاق ساده» به نویسندگی و کارگردانی «مهدی حبیبی» از استان همدان (شهرستان ملایر) روی صحنه می‌رود؛ همچنین ساعت ۱۹ نیز نمایش «دهه شصتی» از استان تهران به نویسندگی و کارگردانی «مهرداد کاووسی» اجرا خواهد شد.

برنامه اجراها در محوطه حوزه هنری
روز جمعه ۲۳ شهریور ساعت ۱۷:۳۰ نمایش «من کارم» به نویسندگی و کارگردانی «محسن اردشیر» از استان مازندران (شهرستان آمل)؛ ساعت ۱۸ نمایش «بی‌نهایت» به نویسندگی «حسین نادری» و کارگردانی «محسن سالاری» از تهران؛ ساعت ۱۹:۳۰ نمایش «اندر احوالات اتقان کاری محمدتقی» به نویسندگی «محسن کولیوندی» و کارگردانی «مصطفی کولیوندی» از استان ایلام (شهرستان دهلران»؛ ساعت ۲۰ نمایش «۳۵ میلیمتر سوخته در دمای ۰-» به نویسندگی و کارگردانی «مجتبی خلیلی» از تهران به روی صحنه می‌رود.

روز شنبه ۲۴ شهریورماه ساعت ۱۷:۳۰ نمایش «یک لقمه حلال» به نویسندگی و کارگردانی «نرگس خاک‌کار» از استان همدان (شهرستان ملایر)؛ نمایش «سیاه‌کاری» ساعت ۱۸ به نویسندگی و کارگردانی «مهسا افتحی» از استان مرکزی (شهرستان تفرش)؛ نمایش «سوژه» ساعت ۱۹:۳۰ به نویسندگی و کارگردانی «سوران حسینی» از استان کردستان (شهرستان مریوان)؛ نمایش «دومجهولی» ساعت ۲۰ به نویسندگی و کارگردانی «حسنی قبادی» از استان تهران اجرا خواهند شد.

همچنین روز یکشنبه ۲۵ شهریور ماه ساعت ۱۷:۳۰ نمایش «محکم‌کاری» به نویسندگی «میلاد حسین‌زاده» و کارگردانی «محمدرضا جعفری لفوت» از استان گیلان (آستانه اشرفیه)؛ نمایش «راحت‌طلب‌ها» ساعت ۱۸ به نویسندگی و کارگردانی «حسین نصر اصفهانی»؛ نمایش «جمعه تعطیل نیست» ساعت ۱۹:۳۰ به نویسندگی و کارگردانی «آرش رضایی» از استان خوزستان (شهرستان ماهشهر)؛ نمایش «زمین پدری» به نویسندگی و کارگردانی «مسعود کردی» از استان لرستان (شهرستان بروجرد) به روی صحنه می‌روند.

برنامه نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی 

روز جمعه ۲۳ شهریور ساعت ۱۷ تا ۲۱ اجرای نمایش صحنه‌ای در تماشاخانه‌های «مهر» و «ماه» خواهد بود؛ همچنین از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰ نمایش خیابانی در محوطه حوزه برگزار می‌شود.
روز شنبه ۲۴ شهریور نمایش صحنه‌ای از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در تماشاخانه «مهر» و «ماه» اجرا می شود؛ همچنین ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰ نمایش‌های خیابانی در محوطه حوزه اجرا خواهد شد.

روز یکشنبه ۲۵ شهریور نمایش صحنه‌ای در تماشاخانه‌های «مهر» و «ماه» از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برگزار می شود، ضمن اینکه نشست تخصصی داستان در سالن «صفارزاده» از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ برپا می شود؛ همچنین از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ عضر شعر «اتقان» برگزار می شود؛ از سوی دیگر از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰ نمایش‌های خیابانی در محوطه حوزه اجرا خواهد شد، همچنین ویژه‌برنامه «در حلقه رندان» که شامل شعر طنز، نثر طنز و استدآپ می‌شود از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در سالن سوره حوزه هنری برگزار می شود.

بر پایه این گزارش: روز دوشنبه ۲۶ شهریور آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان جشنواره اتقان در سالن سوره حوزه هنری از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸ برگزار می شود، ضمن اینکه از ساعت ۱۸:۳۰ یعنی پس از مراسم اختتامیه، نمایشگاه عکس، کاریکاتور و پوستر در گالری خانه عکاسان(گالری ابوالفضل عالی) افتتاح خواهد شد.

گفتنی است: از ۲۶ تا ۳۰ شهریور ماه نیز نمایشگاه پوستر از ساعت ۱۰ ات ۱۸ در گالری ابوالفضل عالی؛ نمایشگاه کارتون در گالری خانه عکاسان از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و نمایشگاه عکس از گالری خانه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ دایر است.
 

کد خبر 1780340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha