صهیونیست‌ها به دنبال تقسیم مکانی مسجد الاقصی هستند

استانداری قدس اشغالی نسبت به اظهارات برخی از سران رژیم صهیونیستی و ادعای آنها مبنی بر پایبندی دولت اشغالگر به جایگاه تاریخی و حقوقی مسجدالاقصی، گفت: این سخنان دروغی بیش نیست و هتک حرمت آنان، مقدمه‌ای برای تقسیم مکانی مسجدالاقصی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الوفد، استانداری قدس اشغالی، هتک حرمت اشغالگران صهیونیستی در قدس، مسجدالاقصی و ورودی‌های آن را مقدمه‌ای برای تقسیم مکانی مسجدالاقصی دانست.

استانداری قدس اشغالی امروز دوشنبه (۱۹ شهریور ماه) در بیانیه‌ ای اعلام کرد: اشغالگران صهیونیستی،  محدودیت بر نمازگزاران اعمال کرده‌اند و موانعی را برای جلوگیری از دسترسی به مسجدالاقصی ایجاد می‌کنند. همچنین زمینه را برای حمله شهرک نشینان و انجام مراسم تلمودی شان فراهم می‌کنند و این اقدامات تنها مقدمه ای برای تحمیل واقعیتی جدید در زمینه آماده سازی برای تقسیم مکانی مسجدالاقصی است.

وی تاکید کرد: حملات اشغالگران علیه مردم ما از جمله کشتار، دستگیری، تخریب، تبعید، حبس خانگی و آزار و اذیت نژادپرستانه در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با هدف به سکوت کشاندن ما صورت می‌گیرد و آنان باید بدانند که این اقدامات مانع دفاع از مقدساتمان و حمایت از مسجدالاقصی نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اظهارات برخی از سران رژیم صهیونیستی و ادعای آنها مبنی بر پایبندی دولت اشغالگر به جایگاه تاریخی و حقوقی مسجدالاقصی، گفت: این سخنان دروغی بیش نیست.

استانداری قدس با هشدار نسبت به جدی بودن اوضاع در مسجد الاقصی، از جامعه جهانی خواست تا مسئولیت خود در قبال حفاظت از مسجدالاقصی و مهار تمامی حملات رژیم راست افراطی اسرائیل را بر عهده بگیرد. رژیم اشغالگر مسئول  پیامدها و عواقب وضعیت قدس است.

وی در پایان به ملت فلسطین در تمامی استان‌ها، شهرها و شهرستان‌های فلسطین، به ویژه مردمی که در پایتخت قدس اشغالی با وجود محاصره، ثابت قدم ایستاده‌اند، درود فرستاد و گفت:  اشغالگران تلاش می‌کنند، نگذارند تا مردم ما به مسجد الاقصی برسند و در آن نماز بخوانند و از آن دفاع کنند، اما موفق نخواهند شد.

کد خبر 1780385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha