افزایش ۲۰۰ درصدی جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان شیکاگو

دفتر شورای روابط اسلامی-آمریکایی در «شیکاگو» آمریکا اعلام کرد که جنایات و جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان و فلسطینی‌ها در شیکاگو از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تا کنون ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « newarab»،  دفتر شورای روابط اسلامی-آمریکایی در «شیکاگو» آمریکا اعلام کرد که جنایات و جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان و فلسطینی‌ها در شیکاگو از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تا کنون ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

یکی از مقامات شورای روابط اسلامی آمریکایی-اسلامی  در شیکاگو گفت که میزان بالای افزایش این جرایم موجب گسترش نگرانی‌ها برای مسلمانان در این شهر و سراسر آمریکا شده است.

به گفته «مگی اسلاوین»، مدیر عملیاتی شورای روابط اسلامی آمریکایی-اسلامی در شیکاگو، حوادث بسیاری در محل کار، مدارس و مکان‌های عمومی اتفاق افتاده که دارای  عواقب بسیاری بدی بوده است و دلیل آنها هم فقط بیان دیدگاه‌های افراد در حمایت از فلسطین بوده است.

اسلاوین می گوید که واکنش نیروهای پلیس به افزایش جرایم ناشی از نفرت بسیار منفعلانه و نامشخص بوده است.

وی همچنین با مقایسه فضای کنونی پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر خواستار افزایش نظارت فدرال بر اقدامات ناشی از نفرت علیه مسلمانان شد.

مدیر عملیاتی شورای روابط اسلامی آمریکایی-اسلامی در شیکاگو همچنین خاطرنشان کرد که جامعه مسلمانان آمریکا با سانسور شدید برای ابراز حمایت از فلسطین مواجه است و بسیاری از مسلمانان در محل کار، مدارس یا دانشگاه‌ها به همین دلیل مجازات می‌شوند.

ابن شورا پس از شلیک گلوله به مدرسه هنرهای رزمی متعلق به مسلمانان در میدان لینکلن خواستار تحقیقات در این باره و طبقه‌بندی این اقدام در زمزه جرایم ناشی از نفرت شد.

کد خبر 1780612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha