مردم تاب و توان ناکارآمدی های بعضی از مسؤلین بی کفایت را ندارند

امام جمعه موقت مارگون ضمن تاکید بر اینکه این مردم تاب و توان ناکارآمدی های بعضی از مسؤلین بی کفایت را ندارند، گفت: در همین قضیه تسهیلات اشتغال زایی فقط به مردم دروغ گفته شد که می‌خواهند برای آنها شغل ایجاد می کنند، اما هیچ گونه تسهیلاتی نمی دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «کاظم رضایی اصیل» ظهر امروز در نماز جمعه مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه نخست را در زمینه عمل صالح دانست و اظهار کرد: پیامبر خدا (ص) در اندرز به قیس بن عاصم فرمود : «ای قیس! ناچار تو را همدمی است که با تو دفن می شود و او زنده است و تو با او دفن می شوی در حالی که تو مرده ای. اگر کریم و بزرگوار باشد تو را گرامی می دارد و اگر پست و فرومایه باشد، تو را تسلیم می کند، سپس آن همدم جز با تو محشور نمی شود و تو جز با آن برانگیخته نمی شوی و جز درباره او از تو بازخواست نمی شود، پس آن را جز شایسته و صالح قرار مده؛ زیرا اگر خوب باشد، با وی انس می گیری و اگر بد باشد، جز از او وحشت نمی کنی. و آن همدم، کردار توست، پس عمل صالح می تواند خیال تو را در دنیا و عقبی راحت کند».

امام جمعه موقت شهر مارگون معیار و ارزش هر عمل صالحی را متفاوت دانست و گفت: یکی خانه می‌سازد برای بی سرپناه، یکی مشکل ازدواج جوانی را برطرف می‌کند، یکی آب سرد کن بر روی قبرستان می‌گذارد، یکی صدقه و کمک زیاد به فقرا دارد و هر کسی به نوع خودش عمل صالحی انجام می‌دهد، ولی این عمل صالح فقط و فقط باید برای رضای خدا باشد نه رضای بنده خدا و قربه الی الله باشد.

وی ادامه داد: وجود مبارک موسی بن جعفر (ع) می فرمایند: «فردی جوان از بنی اسرائیل، با ادب، با وقار و دارای عمل صالح در خواب می بیند که به او گفتند: تو که جوان هستی، ما تا پایان عمر، زندگیت را می خواهیم دو بخش کنیم: بخشی غرق در نعمت و بخش دیگر را غرق در بلا، نداری و محنت. کدام بخش را اول می خواهی؟ انتخاب کن».

حجت الاسلام رضایی اصیل ادامه داد: آن مرد گفت: «من حرفی ندارم، اما همسر بزرگوار، شایسته و باکرامتی دارم، اجازه بدهید من با او مشورت کنم. گفتند: عیبی ندارد، با همسرت مشورت کن».

خطیب موقت نماز جمعه مارگون بیان کرد: «گفتند: مانعی ندارد. با همسرت مشورت کن. به همسرش گفت: چنین پیغامی به من دادند که ما این مدتی که می خواهیم در دنیا باشیم، نیمی در بلا و محنت و نیمی را در خوشی و نعمت، اختیار انتخاب را به خودم دادند که کدام را اول انتخاب کنم».

وی تاکید کرد: این خانم خردمند و عاقل به شوهرش گفت: «نیمه اول را در نعمت و ثروت قبول کن، تا نیمه دوم خدا بزرگ است. در نهایت، در بلا و نعمت باید صبر کنیم، چون صابران اجر دارند و من زنی نیستم که اگر بلا و محنت به ما رو کند، زندگی خود را از بین ببرم و بخواهم که حتما طلا و جواهرات و بهترین زندگی را داشته باشم. من در محنت و بلا نیز با تو خواهم بود».

حجت الاسلام رضایی اصیل گفت: بعضی از زنان در عالم، عالی ترین، بهترین و پرثمرترین نقش را در زندگی شوهران خود داشته و دارند، زنان الهی مسلک که همه ظرافت، اخلاق و برنامه های خود را به مسائل الهی گره زده اند.

امام جمعه موقت شهر مارگون خاطرنشان کرد: اینها باعث سعادت، هدایت، نجات، آبادی دنیا و آخرت شوهران خود می شوند و در دنیا و آخرت، موجب دل خوشی شوهران خود هستند.

وی افزود: زنهایی که خداوند در قرآن می فرماید: «در قیامت با همسر شایسته و فرزندان صالح خود، در بهشت، کنار یکدیگر هستند».

حجت الاسلام رضایی اصیل یادآور شد: رسول خدا (ص) وقتی اسم حضرت خدیجه کبری علیهاالسلام را می بردند، می فرمودند:«خَدیجَهُ زَوْجَتی فِی الدُنْیا وَ الاخِرَهِ، خدیجه در دنیا و آخرت همسر من است»؛ یعنی چقدر این زن شایسته است که جایگاه او در قیامت، در کنار پیغمبر اسلام (ص) است. 

امام جمعه موقت شهر مارگون گفت: در قیامت، علاوه بر این که حضرت خدیجه (س) در کنار پیغمبر (ص) می باشد، امیرالمؤمنین، فاطمه زهرا، حسن و حسین، زینب کبری و فرزندان امام حسین علیهم السلام نیز در کنار هم جمع هستند.

وی در این خطبه دوم ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) را تبریک گفت و ادامه داد: نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر (عج) است، بلکه آغاز دوره ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار می آید.

حجت الاسلام رضایی اصیل بیان کرد: حکومت عباسی از مدت ها پیش بر اساس سخن رسول الله(ص) و امامان معصوم (ع) مبنی بر این که مهدی فرزند امام حسن عسکری(ع) است، امام یازدهم را زیر نظر داشت و مراقب بود تا فرزندی از ایشان نماند، ولی امام یازدهم با پنهان نگه داشتن خبر ولادت فرزندش این نقشه را باطل کرده بود.

خطیب موقت نماز جمعه مارگون گفت: پس از شهادت امام (ع) کم کم خبر فرزندی به نام مهدی علیه السلام پخش شد و تلاش چند باره خلیفه عباسی برای یافتن امام مهدی(عج) به نتیجه نرسید و غیبت صغری امام عصر رخ داد، چرا که جان حضرت در خطر بود و خداوند منّان این ذخیره الهی را از نظرها پنهان داشتند تا مؤید خاص که تمام مسلمانان دنیا را از چنگال ظلم، ستم و جور نجات‌ دهند.

وی ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت با سعادت خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی(ص)، اظهار کرد: فاصله بین ۱۲ ربیع‌الاول که سالگرد ولادت پیامبر اسلام(ص) بنا بر روایات أهل سنت و برخی از شیعیان تا ۱۷ ربیع‌الاول که سالگرد ولادت پیامبر اسلام بنا بر روایات شیعه است به هفته وحدت مشهور است .

حجت الاسلام رضایی اصیل همچنین  ولادت با سعادت رئیس مذهب تشیع امام جعفر صادق (ع) را یادآور شد و افزود: امام صادق (ع) در زمان حیات خود بیشترین شاگرد را تربیت دادند و در دوران امامت امامت ایشان به علت ضعف حکومت اموی، آزادی بیشتری برای ابراز عقیده به وجود آمد و بحث‌های علمی بسیاری در موضوعات مختلف درگرفت.

امام جمعه موقت شهر مارگون خاطرنشان کرد: این آزادی علمی و دینی که برای کمتر امامی از ائمه دوازده‌گانه وجود داشت، سبب شد تا شاگردان امام آزادانه در مباحث علمی شرکت کنند و فضای باز علمی سبب شد از امام صادق(ع) روایات فراوانی در زمینه‌های گوناگونِ فقه و کلام و… نقل شود.

وی به ایام بازگشایی مدارس اشاره و ادامه داد: به لطف تمام گروه‌های جهادی و انقلابی باید اکثریت دانش آموزان محروم این شهرستان مشکل نوشت افزار و کیف و کفش نداشته باشند.

حجت الاسلام رضایی اصیل نهادهای انقلابی خدمت رسان بسیاری نظیر کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام_ره) و موسسات خیریه فعالیت دارند، افزود: در شهر مارگون کمیته امداد امام خمینی (ره) اقدام به برپایی موکب و ایستگاه گلریزان جشن عاطفه ها نموده که از مردم دلسوز و با فهم این شهرستان انتظار می‌رود آن دسته از عزیزان که دارند حداقل کمک به دانش آموز نیازمند را در دستور کار داشته باشند.

امام جمعه موقت شهر مارگون ضمن محکومیت حمله تروریستی شب گذشته در میرجاوه که منجر به شهادت سه تن از سبز قامتان نیروی انتظامی شد، بیان کرد: دشمنان این نظام به اندازه ای مستاصل و درمانده هستند که دست به حمله ناجوانمردانه و کوردلانه می زنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان قسم خورده این نظام بدانند تا قطره خون در رگ ماست نخواهیم گذاشت این کیان، نظام و خاک ما را در چنگال تصرف بگیرید.

حجت الاسلام رضایی اصیل با اشاره به اینکه ایران اسلامی عراق، سوریه و فلسطین نیست، یادآور شد: اسرائیل کودک کش، آمریکای جنایت و حامیان سرسپرده آنها بدانند که این نظام محکم تر از آن است که تصور می کنند.

امام جمعه موقت شهر مارگون از دولت وفاق ملی خواست که هر چه سریع تر دست به کار شود و نیروهای متخصص، کارآمد و دلسوز مردم را در امورات مختلف به کار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسؤل کارآمد از دولت شهید رئیسی است، حتما مجددا به کار گرفته شود و اگر ناکارآمد است حتما برکنار شوند.

حجت الاسلام رضایی اصیل ضمن تاکید بر اینکه این مردم تاب و توان ناکارآمدی های بعضی از مسؤلین بی کفایت را ندارند، افزود: در همین قضیه تسهیلات اشتغال زایی فقط به مردم دروغ گفته شد که می‌خواهند برای آنها شغل ایجاد می کنند، اما هیچ گونه تسهیلاتی نمی دهند، ولی به بعضی از مدیران ارشد وام های میلیاردی کلان می‌دهند که این جفا و ظلم آشکار در حق این ملت شهید پرور است.

کد خبر 1780860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha