اتحاد و همبستگی، یکی از ضروری ترین وظایف جوامع اسلامی است

امام جمعه شهر پاتاوه اتحاد اسلامی، برادری و همبستگی اسلامی را یکی از لازم‌ترین و واجب‌ترین وظایف همه جوامع اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین«سید رحمت الله سیادت» ظهر امروز(۲۳ شهریور ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه ضمن توصیه و سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی؛ به موضوع تقوا و عید هم عهدی با امام زمان(عج) به بیان سخنی از امام حسن عسکری(ع)، اظهار کرد: « از خدا پروا کنید و موجب آراستگی، یعنی آبرومندی باشید، نه مایه زشتی و بدنامی ما. شما را وصیت می‌کنم، تقوای الهی را مراعات کنیدـ، مواظب دین خود باشید، برای خدا کار و تلاش کنید، سخن راست بگویید، امانت را به کسی که شما را امین کرده است، برگردانید، چه نیکوکار باشد و چه فاجر، همسایه‌داران خوبی برای همسایگانتان باشید».

امام جمعه شهر پاتاوه با تبریک مناسبت (نهم ربیع الاول) سالروز آغاز امامت امام دوازدهم شیعیان، گفت: عیدهای اسلامی، بیانگر جمع آغازهای مقدس و سلوک معنوی شادی‌آفرین هستند.

وی با بیان اینکه در فرهنگ اهل بیت (ع) و مکتب تشیع به پاسداشت غدیر به عنوان مهم‌ترین عید در اسلام توجه و عنایتی ویژه‌ای شده، ادامه داد: در فرهنگ روایی شیعه چهار عید مهم وجود دارد، قربان، فطر، غدیر و جمعه در این میان، هیچ عیدی به اهمیت (عید غدیر )نیست که پیامبر اسلام(ص) فرمودند «افضل اعیاد امت من  عید غدیر است».

حجت الاسلام سیادت به هدف خلقت و آفرینش آدمی اشاره و بیان داشت: خلافت بر زمین است که به این نکته مهم خداوند متعال در سوره جمعه آیه ۳۰ اشاره فرمودند: «من شما را در زمین جانشین خودم قرار داده‌ام»، لذا نهم ربیع الاول وارث تمام ایدهای پیشین است.

خطیب نماز جمعه پاتاوه ادامه داد: حضرت صاحب الزمان (عج) موعودی که تمامی پیامبران و اوصیای آنها علیهم السلام به ولادت، امامت، وصایت و ظهورش بشارت دادند که از این منظر، نهم ربیع الاول درست همانند غدیر خم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امروز عید امامت، ولایت و مهدویت، غدیر دوم و در امتداد غدیر نبوی (ص) است، یادآور شد: روز نهم ربیع الاول نیز روز اکمال و اتمام امامت امامان ۱۲ گانه(ع) است.

حجت الاسلام سیادت به استناد سخنان امام خمینی (ره)، اظهار کرد: امام زمان (عج) اجرای مقاصد بر زمین مانده انبیا الهی را بر عهده دارد و ذخیره الهی است که در آخرالزمان می‌آید تا عدالت را در جهان فراگیر سازد.

امام جمعه شهر پاتاوه از لسان مبارک حضرت صاحب الزمان (عج)، افزود: «من یادگار خدا در زمین، جانشین و حجت او بر شما هستم».

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمود:« انتظار فرج و اعتقاد به مهدویت علیه السلام علاوه بر ابعاد منطقی، فکری و استدلالی بسیار بارز آن، دارای جنبه‌های عاطفی، معنوی و ایمانی عمیق و بسیار مهمی است».

خطیب نماز جمعه پاتاوه با تبریک آغاز هفته وحدت به مناسبت (۱۱ربیع الاول) به سخنان پیامبر اسلام (ص) اشاره و بیان داشت: ایشان فرمودند: «وحدت مایه رحمت و تفرقه موجب عذاب است».

حجت الاسلام سیادت با اشاره به اینکه راهبرد اسلام ناب، امامین انقلاب، راهبرد همیشگی نظام جمهوری اسلامی است، افزود: امروز دنیای اسلام دچار محنت‌های بزرگی است و راه حل آن محنت‌ها، اتحاد اسلامی است.

امام جمعه شهر پاتاوه اتحاد اسلامی، برادری و همبستگی اسلامی را یکی از لازم‌ترین و واجب‌ترین وظایف همه جوامع اسلامی دانست و ضمن برشمردن ثمرات وحدت، گفت: پیروزی در جنبش تنباکو، پیروزی در قیام جنوب، پیروزی در انقلاب اسلامی، پیروزی در هشت سال دفاع مقدس، پیروزی‌های حشد شعبی عراق همه از ثمرات وحدت هستند.

وی با اشاره به بیانات امامین انقلاب در خصوص محو غده سرطانی اسرائیل کودک کش، گفت: (اسرائیل باید از بین برود.) ( فروپاشی رژیم اشغالگر، از درون .) تظاهرات‌های میلیونی اشغالگران در هفته اخیر نشان داد جامعه رژیم کودک کش دو قطعه شده و دیگر ترمیم نخواهد شد.

حجت الاسلام سیادت به چند دلیل رژیم جعلی را در لبه پرتگاه دانست و اظهار کرد: اعتراضات داخلی این رژیم به موضوعی همیشگی تبدیل شده است.

امام جمعه شهر پاتاوه طولانی شدن دوره ریاست نتانیاهوی ملعون بر دولت جعلی راستگرایان را از دیگر دلایل دانست و بیان کرد: ساز و کار سیاسی برای مقابله با نتانیاهو جواب نداده و مسئله سیاسی به کف خیابان کشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر خیابان نیز جواب ندهد، کار به درگیری مسلحانه و ترور می‌رسد، گفت: مشکلات اقتصادی بسیار در اسرائیل تبدیل به بحران شده، ناامنی، ترس و وحشت در میان مردم و ارتش از پاسخ قاطع ایران در زمینه انتقام شهادت حاج اسماعیل هنیه افزایش یافته است.

کد خبر 1780861

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha