روس‌ها زبان فارسی را آموزش می‌بینند

هجدهمین دوره آموزش زبان فارسی به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در روسیه آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره آموزش زبان فارسی مرکز زبان رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه برگزار شد.

در آغاز به کار دوره تحصیلی جدید، زهره حمدیه، کارشناس رایزنی فرهنگی کشورمان ضمن خوشامدگویی به فارسی آموزان جدیدالورود، پیرامون شاخص‌های زبان فارسی توضیحاتی ارائه داد و کسب مهارت در آن را پنجره ورود به ایران و شناخت ایرانیان دانست.

وی بر این نکته تأکید داشت که اگرچه یادگیری فارسی مانند هر زبان دیگر توانایی‌های ذهنی افراد را ارتقا می‌دهد، در کنار آن، سطح خلاقیت را نیز برای درک عمیق فرهنگ و هنر ایران بالا می‌برد.

حمدیه مطرح کرد: دوره جدید شامل گروه‌های آموزشی مقدماتی (2 گروه)، میانی و پیشرفته می‌شود که در 60 ساعت تحصیلی به مدت 4 ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این گروه‌ها، زبان فارسی با استفاده از کتاب‌های بنیاد سعدی در سطح ابتدایی بر اساس «گام اول» و «لذت خواندن» در بخش اول، توسط توسط آناستاسیا بلوخینا تدریس می‌شود.

روس‌ها زبان فارسی را آموزش می‌بینند

شایان ذکر است، در سطح میانی، کتاب‌های «مینا» بخش اول، «لذت خواندن» بخش دوم و «واژگان فارسی» بخش اول آموزش داده می‌شود و در سطح پیشرفته «ایران‌شناسی» قسمت اول و بخش دوم «مینا» و «واژگان فارسی»  نیز توسط امیر ختایی در دوره پیشرفته تدریس می‌شود.

کلاس‌های آموزش زبان فارسی در مرکز زبان رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، به صورت مستمر از سال ۱۳۹۵ در حال برگزاری است و مورد استقبال مخاطبان روس قرار گرفته است.

کد خبر 1781329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha