امت پیامبر(ص) به جنایات غزه بی‌تفاوت نمی‌ماند

شیخ محمد زمان زمانی بر لزوم اتحاد امت های اسلامی تاکید کرد و گفت: امت اسلامی نباید نسبت به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه بی تفاوت باشد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان ، رویداد توانمندسازی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد اهل سنت امروز (چهارشنبه، ۲۸ شهریور ماه) همزمان با هفته وحدت در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه در حال برگزاری است.

در این همایش، حاج شیخ محمدزمان زمانی، امام جمعه اوز استان فارس با اشاره به اینکه خداوند پیامبر (ص) را به عنوان نور به بشریت هدیه داده است، گفت: این چراغ پر نور از طرف خداوند مبعوث شد تا مردم را از تاریکی، جهالت، کفرو شرک برهاند و به راه های سعادت و رستگاری حرکت کند.

وی با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام گفت: نبی اکرم (ص) الله فرمودند مسلمانان همانند جسد واحد هستند و همه در کنار هم این جسد را قائم نگه داشته اند. اگر اختلافی در بدن حاصل شود ضربه به پیکر وارد می شود. امروز به دلیل عدم اتحاد مسلمانان از دشمن ضربه خورده ایم.

شیخ محمد زمان زمانی خاطرنشان کرد: اما باید بدانیم که هر چقدر دشمنان علیه امت اسلامی توطئه کنند و با اختلافاتی همچون مطرح کردن اختلاف بین حنفیت و شافعیت به دنبال نیرنگ در میان امت اسلامی هستند تا از روزنه های اختلاف اهداف شان را پیش ببرند.

وی ادامه داد: در قرن بیستم امپراطوری دنیا تلاش کرد کشورها را تقسیم بندی کند و امت های واحد را در کشورهای دیگر توزیع کند و امت های اسلامی را به قومیت ها مشغول کند. در مرحله بعد به دنبال نفوذ در افکار امت اسلامی بودند و با برنامه ریزی دقیق سیستم های اطلاعاتی شان به دنبال نفوذ میان امت های اسلامی بوده اند. مسلمانان نباید غفلت کنند و از آن چیزی که در کشور غزه اتفاق می افتد، غافل شوند.

محمد زمان زمانی خاطرنشان کرد: امروز رژیم صهیونیستی و نظام استکبار مسلمانان و سراسر آنها را مورد هدف قرار داده است و دیدیم که اسماعیل هنیه در ایران توسط این رژیم جنایتکار به شهادت رسید. حداقل ایمان این است که ما وقتی این صحنه ها را می بینیم دل آزرده شویم اما برخی با دیدن این صحنه ها می گویند به ما چه ربطی دارد.

امام جمعه اوز تصریح کرد: از نگاه پیامبر (ص) انسان های بی تفاوت نسبت به جنایت های جنایتکاران نمی توانند اسوه و الگو باشند. اگر بی تفاوت نسبت به دیگران باشیم، روزی هم می رسد که نسبت به ما بی تفاوت می شوند؛ بنابراین باید جنایت ها و کشتار مردم مظلوم غزه فراموش نکنیم و نسبت به آن حساس باشیم.

وی بر لزوم اتحاد امت های اسلامی تاکید کرد و گفت: مسلمانان باید اجازه ندهند که دشمنان به اهداف شوم شان برسند و نقشه آنها را شناسایی کنند. امروز مسئله کفر و ایمان مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم روزی را ببینیم که مسلمانان با هم متحد و یکپارچه هستند و شاهد پیروزی مسلمانان در غزه و در دیگر نقاط دنیا باشیم و آن روز را ببینیم که عزت مسلمانان با شایستگی شامل حال ما می شود.

یادآور می شود، در رویداد توانمندسازی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد اهل سنت از مدیران کانون های هشت استان کردستان، سیستان و بلوچستان گلستان، هرمزگان، خراسان، کرمانشاه، جنوب استان فارس و آذربایجان غربی حضور یافته اند.

کد خبر 1781741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha