بسیاری از چالش‌ها با الگوگیری از تجربه دفاع مقدس در کشور مدیریت می‌شوند

حبیبی ظهور و بروز گروه‌های مقاومت در سطح منطقه را به واسطه شجاعت رزمندگان ایرانی و مغلوب نشدن آنان در مقابل نظام استکباری عنوان کرد و با بیان اینکه چهار هزار و ۶۰۰ عنوان و برنامه در هفته دفاع مقدس در گیلان اجرا می‌شود گفت: بسیاری از چالش‌ها با الگوگیری از ظرفیت و تجربه دفاع مقدس امروز در کشور مدیریت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حسن حبیبی_ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس به برنامه‌های چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس در استان گیلان اشاره و از برگزاری چهار هزار و ۶۰۰ عنوان و برنامه در این خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس با شعار «در راه فتح قله ایم» برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، رزمندگان و ایثارگران است، گفت: امنیت امروز خود را مدیون این بزرگواران هستیم چرا که دفاع مقدس موجب احیای هویت ایرانی و افزایش عزت و سربلندی مردم عزیز ایران شد.

حبیبی با تاکید بر واکاوی دستاوردهای بر آمده از دوران دفاع مقدس و انتقال آن به وسیله هنر به نسل جدید، افزود: جایگاه فرهنگ و هنر ایران به واسطه این دستاوردها ارتقا یافته و آثار فاخری در بخش های مختلف شعر و ادبیات، تئاتر و سینما و... از دفاع مقدس تولید و ارائه می شود که هنوز جزو پرمخاطب ترین در کشور هستند.
.
وی در ادامه همچنین ظهور و بروز گروه‌های مقاومت در سطح منطقه را به واسطه شجاعت رزمندگان ایرانی و مغلوب نشدن آنان در مقابل نظام استکباری و دشمنان عنوان کرد و گفت: بسیاری از چالش ها با الگوگیری از ظرفیت و تجربه دفاع مقدس امروز در کشور مدیریت می شود.

حبیبی همچنین با اشاره به یکی از مطالبات همیشگی خانواده‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان که راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس است، تصریح کرد: با توجه به همه عقب ماندگی ها، پارک موزه دفاع مقدس گیلان با عزم و اراده بنیاد حفظ آثار و پشتیبانی مسئولان استانی و تدابیر ستاد کل نیروهای مسلح تا کنون پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است که همایش افتتاح بخش هایی از آن، به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود.

وی با ابراز نگرانی از اینکه هنوز بسیاری از اسناد دوران دفاع مقدس در اختیار رزمندگان و خانواده‌های آنان است که باید احصاء شود، اظهار کرد: تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار اسناد شامل دلنوشته، وصایا، عکس‌ها و نامه‌های آزادگان استان گیلان احصاء شده اند که بزودی در سامانه جامع اسنادی بارگذاری و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

حبیبی بیان کرد: افتتاح ساختمان اداری، اتاق استودیو پیشرفته، سالن آمفی تئاتر پیشرفته با ۳۷۰ صندلی و... از دیگر بخش‌های این مرکز فرهنگی است که ظرفیت بسیار خوبی برای بهره مندی علاقه میدان در این عرصه است.

وی در ادامه از رونمایی ۱۱ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس، تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت همزمان با سراسر کشور در ۲ سطح استانی و کشوری، تقدیر و تکریم از بانوان حماسه‌ساز دوران دفاع مقدس را از برنامه های مهمی دانست که با توجه به نقش کلیدی و ویژه بانوان و خانوادت شهدا به ویژه در حمایت و پشتیبانی از رزمندگان در دوران جنگ انجام می شود.

حبیبی برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح، همایش ملی ادبیات پایداری دفاع مقدس، همایش مهدویت در راستای برگزاری دومین کنگره شهدای استان، کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و رونمایی از آثار هنری تولیدی درباره زندگی‌نامه شهدا و مادران آن‌ها، مصاحبه با پیشکسوتان دفاع و جلسات خاطره‌گویی فرماندهان، همایش جهادگران دوران دفاع مقدس، جلسات بصیرتی و برپایی میز خدمت مدیران و توزیع بسته‌های معیشتی از  دیگر برنامه‌های شاخص این استان در هفته دفاع مقدس برشمرد.

بسیاری از چالش‌ها با الگوگیری از تجربه دفاع مقدس در کشور مدیریت می‌شوند

بسیاری از چالش‌ها با الگوگیری از تجربه دفاع مقدس در کشور مدیریت می‌شوند

کد خبر 1781820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha