تفرقه لباس کرامت را از تن امت خارج می‌کند

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به حوادث اخیر در منطقه، گفت: امام علی (ع) می‌فرماید: دچار اختلاف شدند، خداوند لباس کرامت را از تنشان بیرون آورد و آنها را برای دیگران مایه عبرت گرداند. این کلام حضرت (ع) برای همه ما آموزنده است. با ورود استعمار اروپا به سرزمین‌های اسلامی به تدریج آثار ضعف و انحطاط فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی در جهان اسلامی پدیدار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به سوره قلم گفت: خداوند در قرآن کریم سوگندهای فراوانی دارد گاهی به قرآن سوگند یاد می‌کند و گاهی شخصیت‌های برجسته را مورد سوگند قرار می‌دهد.

وی افزود: به نظر می‌رسد اگر خداوند متعال می‌خواستند اهمیت قلم، دانش و نوشتن را در ادبیات قرآن کریم تبیین کنند زیباتر، گویاتر و رساتر از این سوگند راهی نداشت در جامعه بشری مدرسه پیامبر، مدرسه قلم، کتاب و تولید علم و دانش است و سلاح پیامبر قلم است. برخلاف آنچه که دشمنان اسلام و مسلمین به غلط نگاشته‌اند تمام جنگ‌های پیامبر (ص) دفاعی بوده است و ایشان در مقابل تهاجم دشمن ایستادند، اما دل‌های بشریت و اندیشه انسان را، قلم و علم و معرفت فتح کرده است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به حوادث اخیر در منطقه و جنایات رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: «محبت» پیوندهای اجتماعی را مستحکم می‌کند. محبت به همسر، خواهران و برادران، فرزندان، بستگان، همسایگان و امت اسلامی وجود داشته باشد. خوشا به حال شما که قلبتان با مردم مظلوم غزه، لبنان، عراق، حشدالشعبی و یمن گره خورده است.

وی با بیان اینکه تمام مذاهب اسلامی اتفاق نظر دارند، افزود: همه ما در یک جبهه واحد حرکت می‌کنیم و باید به یکدیگر احترام بگذاریم و رهبری انقلاب و امام (ره) را که منادی وحدت هستند، مقتدی خود قرار دهیم و از هر سخن و کلامی که صفوف متحد ما را بر هم زند دوری کنیم. جامعه اسلامی باید متحد و یکپارچه اعتصام به کتاب خدا داشته باشند. در کنار یکدیگر مسئولیم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه ملت مقتدر لبنان وحدت عالم اسلام و مسیحیت و وحدت پیروان حضرت موسی را به نمایش گذارده‌اند، خاطرنشان کرد: لبنان امروز نماد وحدت پیروان ادیان الهی و آسمانی است. یک سخن و کلمه واحده در برابر همه دنیا دارند. صفوف آنان مستحکم و استوار است.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: پیش بینی می‌کنند نیم ربع قرن دیگر جمعیت مسلمانان جهان بر جمعیت سایر ادیان الهی سبقت می‌گیرد. یعنی سبقت از نظر کمیتی و دانش و معرفت و قدرت.

ابوترابی فرد افزود: در ۱۲ و ۱۳ هجری بر اثر جنگ‌های دول قدرتمند استعماری غربی بخش‌های وسیعی از کشورهای مقتدر اسلامی فروپاشید. ایران ما بیش از ۵۱ درصدش تجزیه شد. دولت عثمانی فروپاشید. حاکمیت سیاسی کشورهای اسلامی نابود گردید. در همین دوران بود بعد از جنگ جهانی اول رژیم نامشروع صهیونیستی در قلب جهان اسلام و در سرزمین مقدس فلسطین با حمایت قدرت‌های پیروز شکل گرفت. صدها هزار فلسطینی آواره و به شهادت رسیدند. درحالیکه در سراسر قرن ۱۹ و ۲۰ میلادی قدرت‌های استعماری اروپایی برای غارت ثروت‌های جهان اسلام رو به روی هم بودند اما درباره ضعیف نگه داشتن جهان اسلام و جهان اسلام اتفاق نظر داشتند.

وی گفت: در این برهه از تاریخ اسلام یکی از بزرگترین تراژدی‌ها شکل گرفت. آثار شوم این تراژدی بعد از گذشت ۲۰۰ سال در شئون فرهنگی، فکری و اقتصادی امت اسلام آشکار است. بسیاری از این مزدوران بیگانگان دستاورد این جنایات هستند و در این میان علمای بزرگ جهان اسلام اهل سنت و شیعه در افغانستان، مصر، مراکش، لیبی و ایران در برابر اشغالگران قیام کردند و شهدای زیادی دادند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: امام علی (ع) عامل اصلی شکست را اختلاف و تفرقه می‌دانند و می‌فرمایند: دچار اختلاف شدند، خداوند لباس کرامت را از تنشان بیرون آورد و آنها را برای دیگران مایه عبرت گرداند. این کلام حضرت (ع) برای همه ما آموزنده است. با ورود استعمار اروپا به سرزمین‌های اسلامی به تدریج آثار ضعف و انحطاط فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی در جهان اسلامی پدیدار شد.

وی خطاب به مسلمانان، افزود: اگر در برابر زیاده خواهی‌های غرب ایستادگی نکنید همه شرف شما را پایمال می‌کنند. قدرت‌های بزرگ تلاش کردند مانع از تحکیم پیوندهای دینی، فرهنگی و بازگشت اقتدار امت اسلام گردند. روشن فکران خودفروخته به یاری آنان شتافتند.

ابوترابی فرد عنوان کرد: امام خمینی (ره) بیش از نیم قرن پیش نهضت اسلامی خویش را علیه استکبار و استعمار آغاز کرد. ایشان پرچمدار امت سلامی در قرون اخیر است.

وی ادامه داد: امروز نظام جمهوری اسلامی و امت اسلامی با رهبری خلف صالح امام، حضرت آیت الله خامنه‌ای، شاهد شکل‌گیری محور مقاومت و تجدید حیات امت اسلام در زیر چتر قرآن، پیامبر اسلام، اهل بیت پیامبر و صحابه برجسته اوست.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه امروز رژیم صهیونسیتی قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است، تصریح کرد: موشک‌های رادارگریز از تهران، حزب الله و یمن و ایستادگی ملت قهرمان غزه جهان را در حیرت فرو برده است و شاهد بحران‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی رژیم صهیونسیتی هستیم.

ابوترابی فرد با اشاره به مطالب منتشر شده در رسانه‌ها پس از حمله موشکی یمن به سرزمین‌های اشغالی، خاطرنشان کرد: بعد از حمله موشکی سلحشوران یمن به اسرائیل، روزنامه نگاران نوشتند، اسرائیل توان ایستادگی را مقابل محور مقاومت از دست داده است.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: امروز جهان اسلام و ایران در کنار محور مقاومت، غزه، یمن و عراق است.

کد خبر 1781967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha