محکومیت گسترده حمله به لبنان در شورای امنیت

نمایندگان کشورهای مختلف جهان در شورای امنیت سازمان ملل حملات اسرائیل به بیروت را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، پس از حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی در بیروت، «فو تسونگ» نماینده چین در شورای امنیت در جلسه عمومی روز جمعه، گفت: انفجار هزاران دستگاه ارتباطی در یک زمان در لبنان، چین را شوکه کرد.

تسونگ تاکید کرد: تاریخ چنین حادثه ای را ندیده است. این اقدام نقض قوانین بین المللی و نشان دهنده بی توجهی به قوانین است که مستحق محکومیت است.

وی ادامه داد: همه از کسانی که مرتکب این جنایت و منفجر کردن دستگاه‌های ارتباطی در لبنان شده اند، آگاه شده اند و مسئولان باید پاسخگو باشند.

نماینده چین، حملات در لبنان را «وحشیانه، بی سابقه و نقض قوانین بشردوستانه» دانست.

تسونگ با اشاره به حملات روز جمعه اسرائیل به ضاحیه جنوبی، گفت: ما نگران خطر وقوع جنگ هستیم. باید اقدامات برای جلوگیری از ادامه حملات اسرائیل اتخاذ شود.

در همین حال، نماینده روسیه در شورای امنیت، اقدامات اسرائیل را که دست داشتن در بمباران بیروت را کتمان نکرد، محکوم و اعلام کرد: این جنایت مرتکب شده در اماکن عمومی لبنان، عمل تروریستی است که منطقه خاورمیانه را تهدید می‌کند.

وی در سخنرانی خود در شورای امنیت تاکید کرد: آنچه در لبنان رخ داد، نقض وحشتناک حقوق بین الملل است و هرکس مرتکب جنایت شود، می خواهد درگیری در منطقه منفجر شود.

نماینده روسیه تاکید کرد: اسرائیل بدون حمایت آمریکا به این نوع تروریسم متوسل نمی‌شد.

وی خاطر نشان کرد: باید منبع مواد منفجر در لبنان شناسایی شود. در تحقیقات مورد نیاز برای شناخت زنجیره تامین مورد استفاده ضروری است.

نماینده الجزایر در شورای امنیت، انفجار هزاران دستگاه ارتباطی در لبنان به دست اسرائیل را محکوم و اعلام کرد: ده‌ها لبنانی در این عملیات از راه دور دستگاه‌هی ارتباطی شهید شدند و عامل آن به طورکامل مشخص است. این رفتار نقض منشور سازمان ملل است.

وی تاکید کرد: حمله اخیر اسرائیل از طریق دستگاه‌های ارتباطی در لبنان، جنایت جنگی به شمار می آید.

این نماینده الجزایر تاکید کرد: حملات روز جمعه اسرائیل در بیروت، منطقه را به سمت جنگ سوق می دهد.

نماینده ژاپن در شورای امنیت نیز انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان را محکوم کرد و همه بازیگران در منطقه را به آرامش دعوت کرد.

نماینده کره جنوبی در شورای امنیت نسبت به حملاتی که غیرنظامیان را در اماکن عمومی لبنان غافلگیر کرد، ابراز نگرانی کرد.

نماینده سوئیس نیز حمله از طریق دستگاه‌های ارتباطی در لبنان را محکوم کرد و خواستار انجام هرکاری برای جلوگیری از گسترش جنگ شد.

در همین حال، نماینده آمریکا در شورای امنیت با رد نقش کشورش در حملات اسرائیل به لبنانف گفت: آمریکا در حمله اسرائیل در لبنان نقش نداشت.

وی افزود: این جنگ سرنوشت یا اجتناب ناپذیرنیست.

این جلسه ساعاتی پس از حمله اسرائیل به ساختمان مسکونی هشت طبقه در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد. پیش از این حمله، انفجارهایی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در دستگاه‌های ارتباطی بی سیم «پیجر»، «ایکوم» در مناطق مختلف در لبنان رخ داد که منجربه شهادت ۳۷ نفر و زخمی شدن چهارهزار نفر شد.

کد خبر 1782074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha