برگزاری جشن باشکوه میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق(ع) در چرام

به مناسبت سالروز میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) شهرستان چرام غرق در شور و شادی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مراسم میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) با حضور امام جمعه چرام، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندهان ناحیه مقاومت بسیج و انتظامی شهرستان، شهردار، شورای شهر، بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمعیت هلال احمر و مردم ولایتمدار در بوستان شهدای گمنام شهرستان چرام برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان چرام در این آئین معنوی، گفت: میلاد بزرگان و اولیای خداوند باعث تولد انسانی و ایمانی شخصیت پیروان آن بزرگان و رساننده مؤمنان به حیات طیبه قرآنی است.

حجت الاسلام«سید محمد حسینی طلب» افزود: ضرورت شناخت و بازنگری در معرفی شخصیت پیامبر اکرم (ص) و ارتباط این شخصیت و قرآن کریم با نجات و هدایت انسان می باشد.

وی در زمینه بعد شخصیتی پیامبر گرامی اسلام(ص)، گفت: قلمروها و ابعاد اصلی شخصیت پیامبر اسلام (ص) شامل بعد اعتقادی، اخلاقی، عرفانی، اجتماعی، خانوادگی، مدیریتی عبادی، سیاسی و معنوی است که ریشه و اساس همه این ابعاد در آیات قرآن کریم نهفته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان چرام گفت: شخصیت و فرهنگ والای پیامبر اکرم (ص) خدامحور و انسان‌گراست که در دو اصل عبادت خالق و خدمت به مخلوق خلاصه می‌شود.

در حاشیه این آئین از خدمات ارزنده و شایسته مهندس حمزه بازی شهردار چرام از سوی علی محمد روستا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است در این جشن که از طرف دفتر امام جمعه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی شهر چرام برگزار شد، اجرای مولودی خوانی در وصف پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع)، موسیقی سنتی، تئاتر و… از دیگر قسمت های این جشن بود.

کد خبر 1782096

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha