اختتامیه مسابقات قرآن اوقاف استان مرکزی همزمان هفته وقف برگزار می شود

حجت الاسلام دهقانی از برگزاری مرحله شهرستانی اختتامیه مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خبر داد.

  حجت الاسلام حسن دهقانی، ضمن تبریک هفته وقف و پاسداشت حماسه آفرینی رزمندگان و ایثارگران دوران پرافتخار دفاع مقدس، از برگزاری آیین اختتامیه مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: این آیین در بخش آوایی و معارفی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه اختتامیه این دوره از مسابقات در روز دوشنبه دوم مهرماه پس از نماز مغرب و عشاء در آستان مقدس امامزادگان عبدالله و آمنه خاتون(ع) برگزار می شود، ادامه داد: آیین اختتامیه مسابقات مرحله استانی در بخش آوایی نیز در روز چهارشنبه ۴ مهرماه ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در اراک سالن فرهنگسرای شهر(شهر صنعتی) برگزار خواد شد.

حجت الاسلام دهقانی همچنین با اشاره به اینکه در مرحله شهرستانی اراک، ۳۴۰ نفر در تمام رشته ها ثبت نام کردند، بیان کرد: از این تعداد در بخش آوایی آقایان ۸۵ نفر، بانوان ۱۴۵ نفر و جمعا ۲۳۰ نفر شرکت داشتند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی همچنین به ثبت نام در بخش معارفی نیز اشاره کرد و گفت: در بخش معارفی آقایان ۳۵ نفر، بانوان ۷۵ نفر و جمعا ۱۱۰ نفر شرکت داشتند.

وی همچنین با بیان اینکه میزان شرکت در مسابقات بالای ۵۰ درصد بوده است، بیان کرد: در بخش آوایی مرحله استان نیز آقایان ۷۳ نفر، بانوان ۵۴ نفر و جمعا ۱۲۷ نفر در این مسابقات شرکت کردند.

این مقام مسئول میزان مشارکت در مرحله استانی را بالای ۸۵ درصد عنوان کرد و ادامه داد: در بخش معارفی آقایان ۲۱ نفر، بانوان ۲۹ نفر و جمعا ۵۰ نفر به مرحله استانی بخش معارفی راه یافته اند که این آزمون پنجشنبه ۵ مهرماه در اراک، مدرسه موقوفه صمصامیه بیات برگزار می شود.

حجت الاسلام دهقانی ادامه داد: از برگزیدگان مسابقات فوق الذکر و از عموم جامعه قرآنی و شهروندان گرامی دعوت می شود در این دو برنامه نورانی شرکت فرمایند.

کد خبر 1782211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha