وزارت فرهنگ خود را در معرفی بزرگان به نسل جوان موظف می‌داند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تشییع پیکر محمود حکیمی گفت: بزرگانی همچون استاد حکیمی باید فرا دید نسل جوان باشند وزارت فرهنگ در این قسمت خود را مسئول و موظف می‌داند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز یکشنبه اول مهر در آیین تشییع پیکر محمود حکیمی نویسنده و پژوهشگر تاریخ اسلام و معاصر حضور یافت.

در این مراسم علاوه بر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علی رمضانی مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران و برخی از بزرگان عرصه فرهنگ و هنر نیز حضور داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم تشییع پیکر محمود حکیمی نویسنده و پژوهشگر کشورمان در جمع خبرنگاران گفت: بزرگانی همچون استاد حکیمی باید فرا دید نسل جوان باشند وزارت فرهنگ در این قسمت خود را مسئول و موظف می‌داند.

سیدعباس صالحی با بیان این مطلب افزود: استاد حکیمی در بیش از ۶۰ سال تاثیرگذاری فکری، ادبی و مذهبی که در جامعه ایران داشت، از زوایه های مختلف نیز شخصیت کم نظیری هستند.

صالحی ادامه داد: ایشان در حوزه‌ی ادبیات کودک نقش موثر داشتند، به ویژه حوزه‌ی ادبیات دینی و قبل از انقلاب در ادبیات انقلابی کودک و نوجوان تاثیر به‌سزایی داشتند. آثار ایشان در پیام شادی، نسل نو و مکتب اسلام خواندگان بسیار زیادی داشت.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: کتاب‌های ایام قبل از انقلاب وی در شمارگان قابل توجه ارائه می‌شد و  از  کتاب‌های پرفروش برخی از جریان‌های پرنفوذ آن زمان پیشی می‌گرفت.

صالحی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب تعلق ایشان به تاریخ و تمدن اسلامی، ایرانی و معارف اهل بیت(ع) بود، افزود: این حوزه‌ها، حوزه‌های اصلی کار ایشان بود. استاد حکیمی فقط نویسنده خوب نبود، یک انسان خوب بود. روح بلند، فضای پر طروات و شاگرد پروری و انس و ارتباطی که با عاشقان خود بر قرار می‌کرد، خاطرات پابرجایی را برای افرادی که با ایشان در ارتباط بودند به جای گذاشت.

وزیر فرهنگ افزود: بیش از ۱۰۰ اثری که ایشان تولید کرده‌اند به عنوان آثار ماندگاری است که از ایشان برای ادبیات و فرهنگ ایران زمین و تاریخ اهل بیت باقی مانده است.

صالحی در پاسخ به این پرسش که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پیشکسوتان این حوزه چگونه حمایت خواهد کرد، تاکید کرد: بخشی از اقدامات موثری که در وزارت فرهنگ و در دوره‌های مختلف انجام شده ایجاد فرصت بیشتر برای شناخت شدن این عزیزان است.

وی تصریح کرد: هرچقدر این بزرگان توسط نسل جدید بیشتر شناخته شوند، برقراری ارتباط نسلی بهتری را فراهم می‌کند. بزرگانی همچون استاد حکیمی باید فرا دید نسل جوان باشند و وزارت فرهنگ در این قسمت خود را مسئول و موظف می‌داند.

کد خبر 1782263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha